KJ säger att inget finns nerskrivet på papper enligt hans egna önskemål, som han säger här, men det han säger måste väl ändå kunna bekräftas av olika personer från skolor, kompisar, airsoft ang. det som gör ryggen stelopererad näst intill osv? Det han säger här måste väl kunna styrkas, tänker jag.
Visst, man kan om man vill överdriva krämpor och förstora upp problembilden, men jag undrar om det han säger går att styrka på nåt sätt - med tanke på terrängen där VB hittades mm.
Ur FUP, sid 1769:
Citat:
Jo. Ehh…ja, ingenting som jag säger nu finns på ett papper för att jag bett sjuksystrar och
skolsystrar om att inte liksom sätta dit på ett papper för att då skulle jag kunna få vissa jobb.
och sånt där i framtiden i…inom militären och sånt där och…ja, jag kan ju börja med typ
nerifrån och upp. Mina häl…min fot…………..i hälarna då, det här gelélagret är krossat på
grund av att jag hoppade från 4 meter med bakvikt ner på ett marmorgolv för att försöka styla
för mina kompisar. Det är i typ 8:an när man typ tränade parcö…par cour för sin…för sig
själv också. Det gick fel så jag var…tror jag hoppade på kryckor några veckor på grund av
det.
Sid 1770:
Citat:
Och mina minisker är helt slut efter jag spelade handboll, så…och så mitt nedre ryggslut
är också åt helvete efter typ cross och…ehh…cross och bilkörning. När jag körde cross då
körde jag typ cross i början på.en vanlig crossmotorcykel utan…75:as CZ 50 kubik
monkeybike från 1975, så den hade väl inte bästa stötdämparna och materialet. Jo, och så
mina fotleder är också slut. Plus att mina handleder också är slut från dels handboll och
crosskörning och dels cykling också ganska mycket.
Citat:
och jag har broskuppbyggnad i princip alla mina leder i kroppen. Ja, det…jag tror att det är kompressionsskador eftersom att i vi…vissa tillfällen så går det
knappt att röra ryggen. Det är därför när jag spelar airsoft som jag har kroppsskydd som jag
spänner åt som i princip stelopererar hela ryggen.