Citat:
Ursprungligen postat av
Speedway
Alltså jag har läst igenom vissa delar av fupen, inte bara en, utan två gånger. Och jag tycker fortfarande att fallet är oerhört konstigt.
Samtliga inblandade säger att han verkar vara "knarkpåverkad" (Varför man nu skall säga/skriva knark och inte narkotikapåverkad...), verkade psykotisk och eller bara väck. Man hittar två påsar med kokain och amfetamin vilka är ganska lika droger. Käkspänningar och blanka ögon, allt tyder på att han snortat något centralstimulant. Men när han väl genomför ett urinprov visar det ett negativt resultat, jag tycker att det är oerhört märkligt.
Det verkar nästan som att allting är riggat.
0,12 gram, alltså jag kan fan inte ens köpa att det räknas som ett narkotikabrott, det är så oerhört lite. Det är som att häktesplitarna har det liggandes i en liten låda som de plockar fram och "hittar" i samband med kroppsvisitering på speciella busar.
Vem vandrar ens runt med 0,12 i fickan utan att ha tagit någonting? Varför gräver man inte djupare i det här med narkotikaförsäljning om han nu skall ha fått ett sms när han satt frihetsberövad. Jag får inte ihop det.
Allt jag sett -- och sedermera förstått via uppgifter i förundersökningen -- i detta ärende talar starkt emot att denna person under kvällen brukat kokain och/eller amfetamin. Newsflash: Dessa droger gör, enligt vederhäftiga källor, att man blir, typ, liksom lite mer på alerten, på hugget så att säga. Alltså raka motsatsen till hur denne herre agerar. Vilket föga förvånande bevisades av genomgångna drogtester.
Är normalt ingen fan av konspirationsteorier, men det känns som en set-up.
P.S.: Är "blanka ögon" (vad betyder det ens?) verkligen ett tecken på bruk/missbruk av centralstimulantia?