2013-10-30, 00:29
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackz0r
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Jag tänker så här: Vad som hänt innan är närmast oväsentligt för åtalet. Det är agerandet i videon vi väl alla har sett som ska prövas. Om det är så, att det rent juridiskt har betydelse vad snubben gjorde för x antal minuter sedan, ja då kan jag krypa till korset. Men då tycker jag vi har en konstig lagstiftning.
Ok, då får du nog ta och krypa till korset och tycka vi har en konstig lagstiftning. Jag håller inte med dig
Fast du är inte lagstiftningen, va?
Citera
2013-10-30, 00:35
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Vad som har hänt dessförinnan kan givetvis bli helt avgörande. Det är ingen filmrecention som vi talar om.

OK, om du säger så! Jag förstår dock inte (helt ärligt) hur det kan vara så juridiskt sett. Polisen har väl inte mer rätt att gå bananas, för att någon enligt uppgift har gjort något annat i ett tidigare skede?

Men OK, hellre den diskussionen än den om att den slöa och redlöst berusade Sp**k skulle "spränga hela gatan", och att KonstigaKattis trodde på det men samtidigt inte ens visiterade honom (hon knöt istället skorna...).
Citera
2013-10-30, 00:45
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
OK, om du säger så! Jag förstår dock inte (helt ärligt) hur det kan vara så juridiskt sett. Polisen har väl inte mer rätt att gå bananas, för att någon enligt uppgift har gjort något annat i ett tidigare skede?
Jo det har dom.

Citat:
Men OK, hellre den diskussionen än den om att den slöa och redlöst berusade Sp**k skulle "spränga hela gatan", och att KonstigaKattis trodde på det men samtidigt inte ens visiterade honom (hon knöt istället skorna...).
Även detta kommer att vara relevant.
Citera
2013-10-30, 00:48
Medlem
mackz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Fast du är inte lagstiftningen, va?

Tyvärr inte
Citera
2013-10-30, 00:54
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Jo det har dom.

Även detta kommer att vara relevant.

Alltså, jag misstror inte nödvändigtvis dig/er. Framför allt är ju detta en rent empirisk fråga, som man således inte behöver schabbla om. Tycker bara det låter rätt så konstigt -- utan att själv ha mer än basala lekmannakunskaper om juridik. Du/ni får gärna länka till lagstiftning, praxis eller något annat som ger vid handen att det är på det sätt du/ni hävdar.
Senast redigerad av CarolSeaver 2013-10-30 kl. 00:57.
Citera
2013-10-30, 01:08
Medlem
CarolSeavers avatar
Chili, det var väl inte den aktuella hunden? Har för mig att den var lite slankare -- och mindre svartmuskig i plytet.

(Den där Fredrik, förresten, han skulle jag fan inte vilja möta i en mörk gränd! Är han också (urspårad) hundförare hos Stockholmspolisen (och tillika en som sätter på Kattis)? Tipstack: den för mig tidigare helt okända bloggen "corruptiosweden", som åstadkommit ett imponerande grävjobb i detta ärende.)
Senast redigerad av CarolSeaver 2013-10-30 kl. 01:18.
Citera
2013-10-30, 01:16
Bannlyst
Hade det bekräftats något för och efternamn på horan?
Senast redigerad av ThePunisher6666 2013-10-30 kl. 01:21.
Citera
2013-10-30, 01:20
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePunisher6666
Hade det bekräftats något för och efternamn på horan?

Hur menar du? Om du undrar om KissigaKlumpeKattis, finns gott om uppgifter på bloggen som länkats till. Det finns t.o.m. en rejäl slask -- som polisen brukar säga.
Citera
2013-10-30, 01:21
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Hur menar du? Om du undrar om Kattis, finns gott om uppgifter på bloggen som länkats till. Det finns t.o.m. en rejäl slask -- som polisen brukar säga.

http://corruptiosweden.blogspot.se/2013/10/polis-katarina-edlund-19790326-atalas.html
Citera
2013-10-30, 01:48
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedway
Alltså jag har läst igenom vissa delar av fupen, inte bara en, utan två gånger. Och jag tycker fortfarande att fallet är oerhört konstigt.

Samtliga inblandade säger att han verkar vara "knarkpåverkad" (Varför man nu skall säga/skriva knark och inte narkotikapåverkad...), verkade psykotisk och eller bara väck. Man hittar två påsar med kokain och amfetamin vilka är ganska lika droger. Käkspänningar och blanka ögon, allt tyder på att han snortat något centralstimulant. Men när han väl genomför ett urinprov visar det ett negativt resultat, jag tycker att det är oerhört märkligt.

Det verkar nästan som att allting är riggat.

0,12 gram, alltså jag kan fan inte ens köpa att det räknas som ett narkotikabrott, det är så oerhört lite. Det är som att häktesplitarna har det liggandes i en liten låda som de plockar fram och "hittar" i samband med kroppsvisitering på speciella busar.

Vem vandrar ens runt med 0,12 i fickan utan att ha tagit någonting? Varför gräver man inte djupare i det här med narkotikaförsäljning om han nu skall ha fått ett sms när han satt frihetsberövad. Jag får inte ihop det.

Allt jag sett -- och sedermera förstått via uppgifter i förundersökningen -- i detta ärende talar starkt emot att denna person under kvällen brukat kokain och/eller amfetamin. Newsflash: Dessa droger gör, enligt vederhäftiga källor, att man blir, typ, liksom lite mer på alerten, på hugget så att säga. Alltså raka motsatsen till hur denne herre agerar. Vilket föga förvånande bevisades av genomgångna drogtester.

Är normalt ingen fan av konspirationsteorier, men det känns som en set-up.

P.S.: Är "blanka ögon" (vad betyder det ens?) verkligen ett tecken på bruk/missbruk av centralstimulantia?
Senast redigerad av CarolSeaver 2013-10-30 kl. 01:52.
Citera
2013-10-30, 06:54
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Allt jag sett -- och sedermera förstått via uppgifter i förundersökningen -- i detta ärende talar starkt emot att denna person under kvällen brukat kokain och/eller amfetamin. Newsflash: Dessa droger gör, enligt vederhäftiga källor, att man blir, typ, liksom lite mer på alerten, på hugget så att säga. Alltså raka motsatsen till hur denne herre agerar. Vilket föga förvånande bevisades av genomgångna drogtester.

Är normalt ingen fan av konspirationsteorier, men det känns som en set-up.

P.S.: Är "blanka ögon" (vad betyder det ens?) verkligen ett tecken på bruk/missbruk av centralstimulantia?

Jag skulle vara försiktig med att använda blanka ögon som indikation på narkotikabruk. Blanka ögon kan bland annat indikera sexuell upphetsning eller att personen är ledsen.
Citera
2013-10-30, 08:05
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag skulle vara försiktig med att använda blanka ögon som indikation på narkotikabruk. Blanka ögon kan bland annat indikera sexuell upphetsning eller att personen är ledsen.

Men vad betyder det ens, dvs. hur ser det ut rent visuellt? Normalt brukar man väl annars snacka om små (typ heroin) eller stora (typ amfetamin) pupiller, eller kanske möjligen röda (cannabis) ögon. Fortfarande naturligtvis med enorma felkällor. Så har i alla fall jag förstått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in