Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Intressant att KJ;s pappa får vara med hela tiden, det kan tyda på att KJ,s handikapp är större än vad som framkommit hitintills.
Jag anar nog att handikappet är/har blivit större än man trott och att KJ:s Pappa nu kommer att vara med
som ett sorts "stöd" åt sonen. KJ har ju faktiskt spenderat dom senaste fem månaderna på rättspsyk
bevakad dygnet runt, det är hog ingen kavat grabb som kommer att tåga in i rättssalen gissar jag.
Det är bra att Pappan är med för att få bästa möjliga resultat.
Citat:
Ursprungligen postat av
HappySadHarry
Vilken tafflig utredning SKL gjort om tejpen! I en tråd inte långt borta har RMV fått utstå spe och hån för bristande vetenskaplighet och då är ändå nivån tusen gånger högre än SKLs diskbänksexperiment. Inte konstigt att åklagarna in i det längsta nekade advokaten tillgång till SKLs arbetsmaterial.
Dom var inte villiga åklagarna att dela med sig annat än SKL:s slutresultatet till BF.
Forssberg uttalade sig ju i Kuriren så här:
– De delger oss resultatet av en utredning men kan inte berätta hur de kommit fram till det. SKL är ju duktiga och det här kanske är helt perfekt gjort, men vi vill veta hur de gjort det – om det finns något dolt som vi kan ha nytta av.
I beslutet från kammarätten hänvisar SKL till att förundersökningen fortfarande pågår.
Forssberg verkar ju anat att ett"diskbänksexperiment" låg bakom slutresultatet, underligt hur som helst
kan jag tycka.