2013-10-29, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardsVrede
Pundarmusik? Tycker han beskriver klockrent hur en missbrukare tänker och känner på ett vackert sätt!

Kan inte annat äm att hålla med. Han gav iaf mig en bild om hur det var att var en avantgardist i New york och dess konstliv. Även hos mig (som inbillad avantgardist) gav han en mening till liv och dröm.

Vågar till och med påstå att Lou Reed var den största förebilden hos de musiker (som även knarkade tyvärr) i min bekantskapskrets. Han var synnerligen en inspiratör och en rockgud som visade vägen dit rocken var ämnad att ta sig.

I min krets av utslagna narkomaner och levande musiker kommer han att vara en av de största!
Senast redigerad av taugenichts 2013-10-29 kl. 16:28.
Citera
2013-10-29, 17:37
Bannlyst
Har lyssnat på hans musik i åratal men aldrig några intervjuer förrän nu - måste säga att han smått äcklar mig faktiskt... Grymt ful och osympatisk kille - som mellanösternfolk ofta brukar vara... Många judar i showbiz är riktigt osympatiska - Bob Dylan och Gene Simmons är två andra exempel.

Lou Reed Interview at Sydney Airport - 1974
http://www.youtube.com/watch?v=IeMIWCxHgQk
Citera
2013-10-29, 17:42
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Candy says
I hate the big decisions
That cause the endless revisions
In my mind

Candy says
I'd like to know completely
What they all so discretely
Talk about

Efter årtionden av extremt drogmissbruk uppnår Lou Reed alltså i stort sett normal (för USA) livslängd. Å andra sidan blev William Burroughs 83. Att marinera kroppen i heroin ser ut som en garant för ett långt och framgångsrikt liv.
Nja, han hade långa uppehåll och till skillnad för oss vanliga drönare så hade han deg att klara sig i stället för att ägna nätterna åt småbrott m.m. men Ok jag tycker han höll bra.
Nico blev 49 t.ex.
Citera
2013-10-29, 18:26
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamande.grevskopa
Har lyssnat på hans musik i åratal men aldrig några intervjuer förrän nu - måste säga att han smått äcklar mig faktiskt... Grymt ful och osympatisk kille - som mellanösternfolk ofta brukar vara... Många judar i showbiz är riktigt osympatiska - Bob Dylan och Gene Simmons är två andra exempel.

Lou Reed Interview at Sydney Airport - 1974
http://www.youtube.com/watch?v=IeMIWCxHgQk

Det är kul att du åtminstone uppskattar hans musik. Sen är intervjun "Lowest form of life" lite annorlunda som sagt.
Citera
2013-10-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutdiarre
nej tack inget för mig.. låter som pundarmusik.. antar rockstjärnelivet äntligen tog ut sin rätt..

vila i kokain

Kokain var väll inte hans huvuddrog direkt.
Citera
2013-10-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nja, han hade långa uppehåll och till skillnad för oss vanliga drönare så hade han deg att klara sig i stället för att ägna nätterna åt småbrott m.m. men Ok jag tycker han höll bra.
Nico blev 49 t.ex.

Låter som du syftar på att Nico skulle dött p.g.a. droger. Hon dog i en cykelolycka på Ibiza 1988.
Citera
2013-10-29, 19:29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Låter som du syftar på att Nico skulle dött p.g.a. droger. Hon dog i en cykelolycka på Ibiza 1988.
Gjorde ingen direkt statistisk analys men är övertygad om att droger inkl. alkohol ger en högre dödlighet oavsett indirekt eller direkt.
Citera
2013-10-29, 21:24
Medlem
a-falangens avatar
ÄNTLIGEN!

Alltför många av dessa gamla rockgubbar går på övertid och fortsätter spotta ut skit.
Citera
2013-10-29, 21:36
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-falangen
ÄNTLIGEN!

Alltför många av dessa gamla rockgubbar går på övertid och fortsätter spotta ut skit.

Hehe! Jag blir inte glad av att dom dör men jag sörjer dom inte heller.
Citera
2013-10-30, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Gjorde ingen direkt statistisk analys men är övertygad om att droger inkl. alkohol ger en högre dödlighet oavsett indirekt eller direkt.

Det har du såklart rätt i. Hursomhelst tycker jag att Lou Reed var en stor artist och nyskapande i sitt låtskrivande.
Citera
2013-10-30, 17:41
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-can-fly
Lou blev 71 men lite ironiskt med tanke på din avatar som dog 51 år gammal.

Jojo, det vet jag! Syftade på Kevin Ayers, som också dog nyligen. Väldigt synd att Gandolfini strök med också.
Citera
2013-10-30, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger

På väg att köpa lsd om jag inte minns helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in