2013-10-29, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Många som diskuterar saken det senaste dygnet. Något oklart om Reed var straight, bi eller nåt annat. Sannolikt bisexuell. Själv redde han tydligen aldrig ut saken.

http://www.slate.com/blogs/outward/2013/10/27/lou_reed_bisexual_was_he_the_first_out_rock_star.h tml?wpisrc=burger_bar

Vem i H-VETE bryr sig om vad en människa gillar för något i sängen (så länge det är "lagligt") år 2013?
Hur påverkar det era liv?

Jag gillade några av hans finaste låtar, men han föll i min ögon när han improviserade sitt Sverigehat i Blue in the Face... hade svårt för han efter det. Men, han var stor - inget snack.
Och ännu en gång, sexuell läggning, WHO CARES?
Citera
2013-10-29, 04:22
Medlem
sakkwalds avatar
Jävla tråkigt asså, men det var inte oväntat med tanke på hans vilda liv under sina prime years. Nu firar vi med att ta lite heroin och lyssna på Heroin.
Citera
2013-10-29, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Det enda jag hört utav denne var det katastrofala misslyckande till "musik" som släpptes tsm med Metallica. För det enbart borde han skjutits.
Lustigt uttalande iom att det kommer från en pedofil.
Mitt citat:

Citat:
Vem i H-VETE bryr sig om vad en människa gillar för något i sängen (så länge det är "lagligt") år 2013?

Trots att man försökte safe:a så fick någon det helt fel?
Försöker igen, hur skulle pedofili vara lagligt i år? Eller ever? Jag har aldrig förespråkat det.

Dock så undrar jag fortfarande hur vem i H-VETE bryr sig om vad en människa gillar för något i sängen (så länge det är "lagligt") år 2013?
Citera
2013-10-29, 09:13
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bward

Jag gillade några av hans finaste låtar, men han föll i min ögon när han improviserade sitt Sverigehat i Blue in the Face... hade svårt för han efter det. Men, han var stor - inget snack.
Och ännu en gång, sexuell läggning, WHO CARES?

Visst.....tänkte inte Lou att svenskarna är ett väldigt lättkränkt folk! Att han ändå vågade "yttra sig" kan beror på att när man sitter på Manhattan kan man också ge fan i vad andra tycker på andra sidan Atlanten.......
Citera
2013-10-29, 11:32
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Tråkigt, men han har inte åstadkommit någonting bra sedan Velvet Underground om ni frågar mig. Själv är jag förvånad att han levde längre än efter 1970-talet, hehe. Det var nog han med i och för sig.
Transmition var väl ändå helt ok
Citera
2013-10-29, 13:34
Medlem
Så fort jag nåddes av nyheten att Lou var död igår kände jag sorg. Kanske låter fjantigt, men hans musik (främst solo) var en del av min kära ungdom. Jag har spenderat gårdagen och idag genom att oavbrutet lyssnat på honom. Jag känner oerhörd ånger att jag inte åkte och såg honom i Stockholm år 2009 (?) då han framförde Berlin-albumet.

Jaja. Önskar honom all tillycka oavsätt var han befinner sig nu. Kanske tar han nu en promenad på "the wild side". Lou har alltid en speciell plats i mitt hjärta.
Senast redigerad av taugenichts 2013-10-29 kl. 13:44.
Citera
2013-10-29, 14:19
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taugenichts
Så fort jag nåddes av nyheten att Lou var död igår kände jag sorg. Kanske låter fjantigt, men hans musik (främst solo) var en del av min kära ungdom. Jag har spenderat gårdagen och idag genom att oavbrutet lyssnat på honom. Jag känner oerhörd ånger att jag inte åkte och såg honom i Stockholm år 2009 (?) då han framförde Berlin-albumet.

Jaja. Önskar honom all tillycka oavsätt var han befinner sig nu. Kanske tar han nu en promenad på "the wild side". Lou har alltid en speciell plats i mitt hjärta.

Det är verkligen inte fjantigt att känna vemod! Lou Reed var Lou Reed och ingen dålig kopia! Jag länkar en intervju med honom som visar en ödmjuk och leende Lou........Jag gillar killen som intervjuar honom.......... Ingen kaxighet bara ett samtal som är värt att titta på......

Lou Reed - Lowest Form Of Life

http://www.youtube.com/watch?v=TNxG7JnO1oA
Citera
2013-10-29, 14:37
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Det är verkligen inte fjantigt att känna vemod! Lou Reed var Lou Reed och ingen dålig kopia! Jag länkar en intervju med honom som visar en ödmjuk och leende Lou........Jag gillar killen som intervjuar honom.......... Ingen kaxighet bara ett samtal som är värt att titta på......

Haha den intervjun är legendarisk. För övrigt en av de riktigt stora rockartisterna.
Citera
2013-10-29, 14:45
Medlem
Citat:

"I guess I'm just dumb, 'cause I knows I ain't smart
But deep down inside, I got a rock 'n' roll heart"

Nej, du har väl rätt. Känns rätt skönt att veta att en människa som man aldrig träffat eller talat med kan komma så oerhört nära ens hjärta genom sin musik. Är väl bara Nick Cave som nått djupare än Lou Reed.

Hehe, den intervjun är verkligen en klassiker.

Fan vad bra Berlin-plattan är bra förresten!!!
Senast redigerad av taugenichts 2013-10-29 kl. 15:02.
Citera
2013-10-29, 14:59
Medlem
Citat:

Det är Niklas; han som gör roliga repotage i skavlan.
Citera
2013-10-29, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
En av mina första och största musikidoler när jag var i tonåren. Trist att han är död naturligtvis men inte oväntat efter alla rapporter om sviktande hälsa och någon bra musik var det många år sedan han gjorde. Men vila i frid.

http://www.youtube.com/watch?v=cf4G-Jqel-0

nej tack inget för mig.. låter som pundarmusik.. antar rockstjärnelivet äntligen tog ut sin rätt..

vila i kokain
Citera
2013-10-29, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutdiarre
nej tack inget för mig.. låter som pundarmusik.. antar rockstjärnelivet äntligen tog ut sin rätt..

vila i kokain

Pundarmusik? Tycker han beskriver klockrent hur en missbrukare tänker och känner på ett vackert sätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in