2013-10-29, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusgudsson
Nästan rätt. 0,1 krävdes för att ta sig in på lärarhögskolan. Mycket feminister där som vill göra sin del i att forma och indokrinera småbarn.

ot
Senast redigerad av ScottWalter 2013-10-29 kl. 15:37.
Citera
2013-10-29, 15:35
Medlem
sanningscentrifugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Först, bra ovh välformulerad trådstart! som en angenäm, doftfri oas i all stinkande dumhet i trådstarterna bredvid.

Kritik mot feminism i alla dess former, bör och ska finnas. Vi lever i en demokrati med fri talan.
Så bästa skyddet mot avarterna av denna kritik, är helt enkelt överbevisning i praktiken och att motargumentera på en bra nivå själv, även om motståndarsidan använder sig av pajkastning av värsta sorten.

Och ärligt enda stället äkta antifeminism existerar är ju på FB och hos div. individer med extrem kvinnoskräck. Jag har personligen aldrig stött på dessa åsikter någon annanstans.

Billing och Pär Ström betraktar jag nämligen inte som antifeminister, då de inte förnekar kvinnors rätt till jämställdhet utan mest klagar på petitesser. Men min åsikt.

Hej! Håller med om detta med att hålla det själv på en bra nivå.

Hur ser du på en sådan institution som Flashback i termer av åsiktsreproduktion? Mitt intryck är att argumentation och världsbild tuggas om och om och om igen, ofta utan denna växling mellan olika miljöer som jag skriver om här ovanför. Folk som bara har Flashback, Avpixlat m.fl. som källor när det kommer till resonerande om samhället riskerar ju att faktiskt tro att det ser ut på det sätt som man presenterar här, ofta skämtsamt och jargongdrivet kanske, men tyvärr också med någon slags påverkan på samhället. Om jag frågar mer personligt, vad får du ut av att vara här?
Citera
2013-10-29, 15:39
Medlem
mendokses avatar
Sanningscentrifug, du verkar väva in vad det nu är du vill säga i en massa bullshit för att förklä det faktum att du inte har något att komma med.

Du kommer med en massa påståenden men inget att backa upp dem med.

Varför anser du att antifeminister har större problem än feminister att se att folks upplevelser av världen är olika?

Hur menar du att anti-feminister blockerar erfarenheter ifrån andra människors liv?

Det är självklart om du påstår att antifeministers synsätt inte är konstruktivt att du då behöver förklara varför du anser det. Annars finns det ingen anledning att lyssna på dig.
Hur du bör göra det? Om du visste varför du tyckte som du gör borde det inte vara några problem.

I alla politiska läger finns det folk som hotar och smädar meningsmotståndare. Antifeministen Pär Ströms pubträff blev saboterad av feminister som även räckte över en bild på en avklippt penis åt honom. Han har blivit förlöjligad mer än någon annan på senare år.
Pär Ström har nu slutat blogga, skrämd till tystnad? Inte vet jag.

Citat:

Och ärligt enda stället äkta antifeminism existerar är ju på FB och hos div. individer med extrem kvinnoskräck. Jag har personligen aldrig stött på dessa åsikter någon annanstans.

Det är nog för att många inte vågar yttra antifeministiska åsikter offentligt då det innebär för stora personliga risker.
Citera
2013-10-29, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningscentrifug
Min fråga, framför allt till människor med nyanserat och dynamiskt tänkande som kanske läser detta är: Tror ni att detta kommer ske? Vad krävs för att detta ska ske? Hur hanterar vi skadeverkningarna som anti-feminister har på samhället och på jämlikhetssträvandena? Hur hanterar vi anti-feminister som individer? Anti-feminism korrelerar ju ibland, men inte alltid med brist på utbildning, vilket i sin tur är en klassfråga. Hur ser vi på detta med en intersektionell analys? Vilken praktik kan vi etablera så att vi inte stänger ute anti-feminister men ej heller låter dem vinna inflytande i samhället med sina anti-feministiska idéer?

Om detta är sant, så kanske man inte ska hylla och sprida artiklar likt den här som använder sig av ren semantik för att få igenom en poäng som nästan enbart leder till missförstånd och provocerar (främst) män till att få en skev bild av vad feminismen står för. Ja, man borde upplysa folk mer om hur översexualiserat och våldtäktsanspelande samhället är, men jag tror att formuleringen skadar mer än den hjälper.

Problemet och ansvaret ligger mycket hos media skulle jag vilja påstå. Det finns "ingen" som vill läsa en artikel som sakligt argumenterar för jämställdhet, så då får man skicka in extremisterna.

Överlag ligger den offentliga diskussionen på sandlådenivå där människor med extrema åsikter och för stora käftar, från båda läger, skriker och kastar bajs på varandra. Så man kanske inte ska vänta sig några tjänster från dem ändå?
Citera
2013-10-29, 15:49
Medlem
Citat:
Hej! Håller med om detta med att hålla det själv på en bra nivå.

Hur ser du på en sådan institution som Flashback i termer av åsiktsreproduktion? Mitt intryck är att argumentation och världsbild tuggas om och om och om igen, ofta utan denna växling mellan olika miljöer som jag skriver om här ovanför. Folk som bara har Flashback, Avpixlat m.fl. som källor när det kommer till resonerande om samhället riskerar ju att faktiskt tro att det ser ut på det sätt som man presenterar här, ofta skämtsamt och jargongdrivet kanske, men tyvärr också med någon slags påverkan på samhället. Om jag frågar mer personligt, vad får du ut av att vara här?

Håller helt med om att FB kan vara i mångt mycket skadligt för de som kanske hade mått bäst av att istället konfronteras med andra åsikter/ verkligheter. Alltså dessa som saknar en förmåga till att själva analysera utan gärna går på fördomar och hat för att det "känns" bra, de stärker ens egen rädsla för saker och ting. Det faktum att dessa åsiktskällor (avpixlat och FB) ligger i samhällets periferi ger också en illusion av att man är "mot strömmen" fritt tänkandes. etc. Kan visserligen stämma ibland men rätt sällan är mitt intryck.

Problemet är väl att vi trots den oerhörda informationsmängd som strömmar där ute, blir mer och mer isolerade från verkligheten. Folk är arbetslösa, pluggar inte, träffar inte folk utan sitter hemma och får serverat precis det som de redan blivit serverade. men är väl just detta fenomen du tar upp.
Ju mer information som finns, dessto mindre pallar vi leta upp det vi inte har koll på.

Är därför jag sitter här. Har aldrig varit på FB före augusti månad. Haft ett nick innan. och är nyfiken på just antifeminism, men börjar bli lite matt. För att hitta lite vettig kritik det är som att leta i ett grustag efter ett blått sandkorn. Men har också upptäckt att man får fin träning i att debattera och formulera sig. Så har faktiskt fått lite hjälp med annat via FB.
Citera
2013-10-29, 15:53
Medlem
Citat:
Aha så feminister 1950 var topp of the topp bland intellektuella, men alla feminister idag är lågintelligenta?

feminister i Afghanistan är också väldigt intelligenta men feminister i Sverige skriver allihop ca 0,2 på högskoleprovet.

ja men vad bra, då har vi ju koll på läget.

Jag vet inte riktigt vad du pratar om. Jag hänvisade till en källa där man tittat på hur intelligens korrelerar med politiskt korrekta åsikter bland masterstudenter från olika akademiska ämnen. Det finns ett glasklart samband mellan hög intelligens och låg förekomst av politiskt korrekta åsikter. Såvida du inte har någon annan information så är det ju bara att konstatera.

Det är ganska självklart egentligen. För den som är en medelmåtta så är det enklare att skylla sina tillkortakommanden på andra än att behöva ta eget ansvar. För den som är begåvad så ser man bara till att lyckas.
Citera
2013-10-29, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Jag vill bara upplysa om att låg intelligens korrelerar med den typen av politiskt korrekta som åsikter som genusfeminismen är en del av. Ju högre intelligens desto mindre har man den typen av politiskt korrekta åsikter. Åtminstone bland akademiker.

http://inslag.se/journal/2008/7/31/ar-politiskt-korrekta-ointelligenta.html

Extremt intressant, tack för den. Bekräftar i stort sett allt man ser i den politiska debatten i samhället.

Politiskt korrekta människor väljer att gå på instinkt istället för att på ett rationellt och sakligt sätt granska verkligheten: Instinkten säger alltid "gör som majoriteten gör, det är bäst för överlevnad" - Vi vet också att kvinnor i allmänhet har högre tendens att gå efter auktoriteten då män haft större fördel evolutionärt av att "sätta riktningarna", våga stå ut och skapa sina egna åsikter.

Denna graf, i din länk (http://inslag.se/storage/iq-politisktkorrekta.GIF?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1 217493982752) visar klart och tydligt det jag redan trott: Desto lägre IQ, desto högre tendens för att vara politiskt korrekt. (feminist) - Desto högre iq, desto högre tendens för att gå efter logik, rationalitet och fakta - således inte vara särskilt politiskt korrekt.
Citera
2013-10-29, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Jag vet inte riktigt vad du pratar om. Jag hänvisade till en källa där man tittat på hur intelligens korrelerar med politiskt korrekta åsikter bland masterstudenter från olika akademiska ämnen. Det finns ett glasklart samband mellan hög intelligens och låg förekomst av politiskt korrekta åsikter. Såvida du inte har någon annan information så är det ju bara att konstatera.

Det är ganska självklart egentligen. För den som är en medelmåtta så är det enklare att skylla sina tillkortakommanden på andra än att behöva ta eget ansvar. För den som är begåvad så ser man bara till att lyckas.

Du undviker det uppenbara mottargumentet jag kom med. För svårt att hantera möjligen.

ok, jag förenklar:
feminism= kvinnans lika rättigheter med mannen.

en klart icke PK åsikt 1950 och i ex. Afghanistan idag, därför alltså enligt din tes "högintelligent".
En pk åsikt idag 2013 och därför lågintelligent.

Verkar det stämma tycker du?

För övrigt tycker jag att fenomenet PK är klart diskutabelt och väldigt subjektivt, vem gör bedömningen vad som är det och vad som inte är det?
PK brukar vara ett skällsord på vänsteråsikter från extrem högerhåll i min värld. Nå nu har vi en högerregering, vad är då PK?
Senast redigerad av ScottWalter 2013-10-29 kl. 16:30.
Citera
2013-10-29, 16:20
Bannlyst
Citat:
ok, jag förenklar:
feminism= kvinnans lika rättigheter med mannen.

Detta är ej vad dagens feminism går ut på, det är endast en täckmantel.

Citat:
en klart icke pk åsikt 1950 och i ex. Afghanistan, därför alltså enligt din tes "högintelligent".
En pk åsikt idag 2013 och därför lågintelligent.

Förstår du definitionen av PK?

Citat:
För övrigt tycker jag att fenomenet PK är klart diskutabelt och väldigt subjektivt, vem gör bedömningen vad som är det och vad som inte är det?

"Människan är uppdelad i olika raser" - Icke pk, dock vetenskapligt korrekt.
"Män och kvinnor skiljer sig mycket på ett biologiskt plan" - Icke pk, dock vetenskapligt korrekt.
"Det finns IQ skillnader mellan olika raser/etniciteter" - Icke pk, dock vetenskapligt korrekt.
Citera
2013-10-29, 16:30
Medlem
Citat:
Hej!

....

Vilken praktik kan vi etablera så att vi inte stänger ute anti-feminister men ej heller låter dem vinna inflytande i samhället med sina anti-feministiska idéer?

Hej!

Tror inte det går. Loppet är redan kört. Så fort något parti förutom SD vågar spegla folkets åsikter faller korthuset samman. Utvecklingen går vidare.
Citera
2013-10-29, 16:31
Medlem
Citat:
Aha så feminister 1950 var topp of the topp bland intellektuella, men alla feminister idag är lågintelligenta?

feminister i Afghanistan är också väldigt intelligenta men feminister i Sverige skriver allihop ca 0,2 på högskoleprovet.

ja men vad bra, då har vi ju koll på läget.

Det handlar om att de som följer inte använder sin hjärna för att bilda uppfattningen utan bara accepterar rådande konsensus vilket sänker den generella intelligensnivån, så ja faktiskt Feministerna anno 1950 hade antagligen en högre intelligenskvot jämfört med generella befolkningen anno 1950.

Priset för att ha lyckats är att de som inte är så intelligenta ansluter sig till ens ideologi och därmed sänker nivån.

Jag är dock lite tveksam mot att detsamma gäller i dagens Afghanistan där man försöker omvända befolkningen likt en religiös sekt. Men det kan mycket väl vara så att det höjer befolkningens generella intelligens.
Citera
2013-10-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikmannen
Detta är ej vad dagens feminism går ut på, det är endast en täckmantel.

Förstår du definitionen av PK?

"Människan är uppdelad i olika raser" - Icke pk, dock vetenskapligt korrekt.
"Män och kvinnor skiljer sig mycket på ett biologiskt plan" - Icke pk, dock vetenskapligt korrekt.
"Det finns IQ skillnader mellan olika raser/etniciteter" - Icke pk, dock vetenskapligt korrekt.

olika raser- ingen som förnekar, dock vad är värdet av denna kunskap. finns även olika hårfärg, ögonfärg, längd, fotstorlek, längd på snopp etc. Intressant då vi ska värdera människor? nope.

Män och kvinnor skiljer sig bilogiskt- ingen som förnekar, dock finns klart diffrenterade åsikter i hur mycket och om det har nån större betydelse i resultat. som du och jag redan tragglat ex antal ggr.

samma här, finns uppmätta skillnader på IQ test. Och forskare som kritiserat åsikten att IQ står för människans samlade intelligens, går intelligens att mäta överhuvudtaget? Är IQ föränderligt, beroende på miljö, bakgrund etc. I sånt fall vad är vitsen döma efter IQ? Och vad ska vi med den kunskapen till? Ska alla med lågt IQ samlas i ett hörn av världen där de kan få sämre behandling, i sånt fall kommer detta hörn vara en mix av raser. Många på FB ex. kommer raskt förpassas dit.
bra idé? nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in