Citat:
Ursprungligen postat av
alienDNA
Och angående dagens "jämtställdhet".
Det är inte ens äkta jämtställdhet.
Äkta sådan är när både män och kvinnor inser sin roll, och respekterar varandra för den roll vi har.
Hade det varit så hade inte ens feminism-helvetet existerat.
Vi män respekterar kvinnor för att de får oss att må bra genom att ge oss sex, omsorg, omtanke, stöd, med mera. Och såklart vara mamma till vår avkomma.
Otroligt viktiga roller där!
Och kvinnor respekterar oss män för att sätta mat på bordet, styra länder, åka till månen, med mera.
Ah, vilken utopi det hade varit. Alla glada och nöjda och väl införstådda med sina roller.
Du hänvisar till särartsfeminism.
Och ora dig inte bubben, ingen lär skicka dig till månen. LOL.
Du påstår innan att du inte trycker ner kvinnor för att själv må bättre. I det här inlägget visar du väldigt tydligt att så faktiskt är fallet.
"Vi män åker till månen."
Jag skulle snarare säga att "Vi Högskoleutbildade åker till månen." Du får stanna hemma bubben.
Vi högskoleutbildade styr länder. Annars går det åt skogen med krig och diktaturer. Och ärligt talat så tror jag att jag drar in mer pengar till min familj än du gör till din.
Men vill du glömma allt det där, att du har svårt att sätta mat på bordet, att du aldrig kommer att styra något land eller åka till månen, så kan du ju alltid tycka att allt som alla män gör är dina egna prestationer, och att alla kvinnor borde vara hushållsslavar.