2013-10-29, 13:05
Medlem
Assbuster-cockburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
Och angående dagens "jämtställdhet".
Det är inte ens äkta jämtställdhet.

Äkta sådan är när både män och kvinnor inser sin roll, och respekterar varandra för den roll vi har.
Hade det varit så hade inte ens feminism-helvetet existerat.

Vi män respekterar kvinnor för att de får oss att må bra genom att ge oss sex, omsorg, omtanke, stöd, med mera. Och såklart vara mamma till vår avkomma.
Otroligt viktiga roller där!

Och kvinnor respekterar oss män för att sätta mat på bordet, styra länder, åka till månen, med mera.

Ah, vilken utopi det hade varit. Alla glada och nöjda och väl införstådda med sina roller.

Det är lustigt när du skriver "vi män" Jag antar att du menar medelålders män utan bildning ifrån byhålor i sveriges rövhål och invandrare. För inga män jag känner, skulle på något vis känna igen sig i den beskrivningen av män. De män jag känner respekterar kvinnor och män oavsett vad vilken roll de tar. Mitt tips är ju att du lär dig laga mat och visa omsorg, det är jävligt nice det med.
Citera
2013-10-29, 13:09
Medlem
Citat:
Och angående dagens "jämtställdhet".
Det är inte ens äkta jämtställdhet.

Äkta sådan är när både män och kvinnor inser sin roll, och respekterar varandra för den roll vi har.
Hade det varit så hade inte ens feminism-helvetet existerat.

Vi män respekterar kvinnor för att de får oss att må bra genom att ge oss sex, omsorg, omtanke, stöd, med mera. Och såklart vara mamma till vår avkomma.
Otroligt viktiga roller där!

Och kvinnor respekterar oss män för att sätta mat på bordet, styra länder, åka till månen, med mera.

Ah, vilken utopi det hade varit. Alla glada och nöjda och väl införstådda med sina roller.

Du hänvisar till särartsfeminism.

Och ora dig inte bubben, ingen lär skicka dig till månen. LOL.

Du påstår innan att du inte trycker ner kvinnor för att själv må bättre. I det här inlägget visar du väldigt tydligt att så faktiskt är fallet.

"Vi män åker till månen."
Jag skulle snarare säga att "Vi Högskoleutbildade åker till månen." Du får stanna hemma bubben.
Vi högskoleutbildade styr länder. Annars går det åt skogen med krig och diktaturer. Och ärligt talat så tror jag att jag drar in mer pengar till min familj än du gör till din.

Men vill du glömma allt det där, att du har svårt att sätta mat på bordet, att du aldrig kommer att styra något land eller åka till månen, så kan du ju alltid tycka att allt som alla män gör är dina egna prestationer, och att alla kvinnor borde vara hushållsslavar.
Citera
2013-10-29, 13:14
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assbuster-cockburn
Det är lustigt när du skriver "vi män" Jag antar att du menar medelålders män utan bildning ifrån byhålor i sveriges rövhål och invandrare. För inga män jag känner, skulle på något vis känna igen sig i den beskrivningen av män. De män jag känner respekterar kvinnor och män oavsett vad vilken roll de tar. Mitt tips är ju att du lär dig laga mat och visa omsorg, det är jävligt nice det med.

Jag vet mycket väl att det inte är så.
Just därför skrev jag, i direkt anslutning till det "Ah vilken utopi".
Alltså, att så HADE JAG VELAT ha det.

Jag vet MYCKET väl att det inte är så nu. Läs igen om du inte fattar.
Citera
2013-10-29, 13:15
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Och det är?

Hade tjejer varit ämnade för annat hade de haft en helt annan kroppsbyggnad än vad evolutionen gett dem. Kolla i djurriket hos exempelvis spindlarna. Där är honan mycket större och starkare då de ska vara helt fria från hanens hjälp.

Honan ska föda barn och ta hand om hanen som i sin tur skyddar honan.
Citera
2013-10-29, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
En person som inte vill bli knullad är inte knullbar om du inte planerat att tvinga dig på henne/honom.
Innebär det enligt din logik att en tröja inte är tvättbar om den inte tvättas, mat inte är ätbar om den inte äts?
Citera
2013-10-29, 13:22
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbrodotter
Innebär det enligt din logik att en tröja inte är tvättbar om den inte tvättas, mat inte är ätbar om den inte äts?
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Men snälla du, det är en avsevärd skillnad på att tycka någon är attraktiv ("knullbar") och att våldta någon. Tankar är inte förbjudna - inte än i alla fall!

Det är ingen idé, detta sliddjur har bevisat i princip samtliga av hennes inlägg, att hon helt saknar vett, reson och logik.
Inte konstigt hon ser mina högst logiska inlägg som motsatsen. Det är alltså fullständigt logiskt, att detta sliddjur helt saknar logik
Citera
2013-10-29, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
En person som inte vill bli knullad är inte knullbar om du inte planerat att tvinga dig på henne/honom.

Men snälla du, det är en avsevärd skillnad på att tycka att någon är attraktiv ("knullbar") och att våldta någon. Tankar är inte förbjudna - inte än i alla fall!
Senast redigerad av godanli 2013-10-29 kl. 13:25. Anledning: Lade till ett "att".
Citera
2013-10-29, 13:25
Medlem
Citat:
Allright vi säger så

Har inte lust att prata mer med dig, du har en vidrig attityd och är säkerligen en vidrig människa också
Bubben? Vad är det för ord egentligen?
Jag förstår att du inte ser min logik. Det är väldigt sällan kvinnor gör det Det är inte ditt fel dock, så därför tänker jag inte gå in vidare på det.
Språkbruket håller jag helt med dig om. Jag skriver extremt slarvigt på nätet, eftersom jag skriver så förbannat fort att det ofta blir väldigt dålig svenska

Och om du inte menade folket som bor i MENA, vad syftade du då på? Länder kan inte ha åsikter. De är länder. Det är människorna i länderna som har åsikten.
Varför har de en sådan åsikt? JO - just pga sin etnicitet och sin religion.
Eller?

Ser någonsin någon annan än du själv din logik? Hate to brake it to you - men om det bara är du själv som ser den så finns det en överhängande risk att den inte existerar.

Tycker att det är mysigt att du kommenterar min attityd. Skulle föreslå att du läser ditt eget första inlägg i denna tråd åter en gång.

Jag syftade på den kvinnosyn som oftast förknippas med det geografiska området MENA. Självklart är det människorna som bor i området som har åsikterna, men människor som flyttar till ett nytt kulturellt sammanhang byter ofta åsikter, och åsiktens innehas inte heller av alla som bor i området, även om de präglar området. Skulle aldrig komma på tanken att påstå att åsikter skulle vara genetiskt styrda och på så sett höra samman med etnicitet. Religion kan prägla en kultur, och en kultur kan prägla en religion, men tycker inte man ska generalisera ihop dem för det.
Citera
2013-10-29, 13:25
Medlem
Citat:
Tankar är inte förbjudna - inte än i alla fall!
Int än i alla fall men det är på G.
Citera
2013-10-29, 13:26
Medlem
Inglorias avatar
Citat:
Men snälla du, det är en avsevärd skillnad på att tycka någon är attraktiv ("knullbar") och att våldta någon. Tankar är inte förbjudna - inte än i alla fall!

Frågan är vad jag är som - trots att jag är tjej/kvinna/whatever - ser killar som knullbara när jag går på stan och länge har fantiserat om att bli våldtagen.

Skulle gärna vilja veta vilken kategori jag hamnar i.
Citera
2013-10-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingloria
Skulle gärna vilja veta vilken kategori jag hamnar i.
De fria tänkarnas? Välkommen i gänget.
Citera
2013-10-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbrodotter

Brukar du ta hänsyn till om tröjan vill bli tvättad eller ej när du säger att den är tvättbar, eller om maten vill bli uppäten när du säger att den är ätbar?

Hade du sagt att min lillebror var ätbar hade jag nog också tyckt att du var ganska psycho...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in