Citat:
Ursprungligen postat av
alienDNA
Jag lurar inte mig själv. Det ÄR så.
Min kvinnosyn beror på att det ÄR så. Så jag har inga direkta tankar om den.
återigen gör du en helt galen tolkning. Varför skulle mitt värde eller icke-värde ha någon som helst betydelse om hur jag ser på er sliddjur?
Jag tycker inte jag är värd mer än någon annan människa.
Du som kvinna är inte värd mindre än jag som man. Vet att jag sa att du inte var värd något nyss, men det var mer ett personligt påhopp snarare än hur jag ser på kvinnor i övrigt. Detta påhopp eftersom du gör helt uppåt väggarna galna generaliseringar och tolkningar.
Ni har ett ANNAT värde, men inte mindre. Och du vet ju redan vilket värde du har. Att tillfredställa män!
Du får såklart välja fritt VEM du vill tillfredställa, och vi män har INGEN rätt att TA vad vi vill ha.
Det har jag heller aldrig påpekat, även om du tolkat det så.
Har du märkt att du generaliserar mig VÄLDIGT hårt? Du har ingen aning och du sitter bara och gissar hur jag tänker.
Generaliserar dig bubben? Jag skulle nog snarare säga att jag försöker härleda dig isåfall...
Det ÄÄÄR så. Vilket övertygande argument. Verkligen. Men det var moget av dig att erkänna att statementet att jag som kvinna inte är värd något bara var ett personligt påhopp. Det ska du ha en eloge för.
Så, om jag har tolkat dig rätt nu, du väljer inte att racka ner på alla individer av motsatt kön, förolämpa deras intelligens, kalla dem knullmaskiner, sexdockor och sliddjur för att själv känna dig lite bättre? Inte ens lite? Får jag då fråga varför du gör det? För att det ÄÄÄR så? Källa på det?
Kvinnors hela värde ligger alltså i att tillfredsställa män enligt dig? Då kan ju en lämplig följdfråga vara vad mäns värde består i? Eftersom det är exakt lika stort som värdet av att tillfredsställa män?
Jag kan förstå på ett sätt. En svältande man skulle nog kunna säga att det mest värdefulla i livet är mat, en törstande vatten och en som håller på att kvävas luft. Du har kanske bara inte blivit tillfredsställd på VÄLDIGT länge...?