2013-10-29, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Problemet är bara att kvinnor ofta dras till män som mest av allt har psykopatiska drag och möjligen mest behandlar de som sexdockor. Att skitboken 50 shades of gray sålt +100 miljoner kopior säger inte så mycket vackert om kvinnans sexualitet. Lika lite som mannens storkonsumtion av porr där kvinnan värdesätts enbart för att ha stora tuttar, rumpa och vacker ansikte.

Vi är fortfarande djur helt enkelt sexuellt, kvinnan har sett till att psykopater får sprida sina gener som aldrig förr i moderna samhället. Kanske för att kvinnan attraherades till krigare som kunde försvara barnen i förhistorien, vem vet ? För många män faller pladask för unga bimbon, stora bröst och rumpor visade att de var friska i förhistorien men denna instinkt manipuleras enbart nuförtiden med silikonbröst och plastikoperationer.

Du menar alltså att en stor del av problemet är att de män som inte borde få föröka sig och de kvinnor som inte borde få föröka sig förökar sig med varandra? Bra poäng, och svårt att göra något åt om man inte vill återinföra tvångssteriliseringarna. (Och det vill väl ingen?)

Det är nog bara att lära sig leva i en värld där 80% av befolkningen är idioter.
Citera
2013-10-29, 11:56
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
de män som inte borde få föröka sig och de kvinnor som inte borde få föröka sig

Du sitter alltså och påstår att du inte tycker vissa borde få föröka sig. Enligt vilka kriterier då? Dina egna antar jag? Du e rolig du som anklagar mig för det ena galnare än de andra, men sitter själv och är emot livet i sig.
Senast redigerad av alienDNA 2013-10-29 kl. 11:58.
Citera
2013-10-29, 11:56
Medlem
Citat:
Jag önskar ibland att bli dömd som sexobjekt av kvinnor, det skulle slippa en massa teaterspel och långa konversationer. Ungefär som bögar som bara går in i någon toalett och gör det i baren, sedan tänker jag att detta inte är den typ av samhälle där jag skulle vilja leva. Tror att några av kvinnans krav på mannen (finansiell status, sociala färdigheter) är bra för vår utveckling. Andra, som att kvinnan dras till psykopatiska drag kanske inte är så bra, jag har själv formad en mer svinaktig alter ego när jag är ute i natten, då min egentliga jag är för snäll och ödmjuk.

Fast återigen, tjejerna du försöker sätta på när du är "ute i natten" är väl ganska ofta just de kvinnor som inte borde få föröka sig...

*Host*, *host*, slampa, *host*
Citera
2013-10-29, 12:00
Medlem
Inglorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
Härligt med en kvinna som tagit sig ur det feministiska pk-träsket

För att vara ärlig har jag aldrig förstått mig på det här med "feminism". Har aldrig varit intresserad av att lära mig det eller förstå det heller Känns som att när det kommer till ämnet handlar det om vem som skriker högst, tjejer som killar.

Citat:
Jag önskar ibland att bli dömd som sexobjekt av kvinnor, det skulle slippa en massa teaterspel och långa konversationer. Ungefär som bögar som bara går in i någon toalett och gör det i baren, sedan tänker jag att detta inte är den typ av samhälle där jag skulle vilja leva. Tror att några av kvinnans krav på mannen (finansiell status, sociala färdigheter) är bra för vår utveckling. Andra, som att kvinnan dras till psykopatiska drag kanske inte är så bra, jag har själv formad en mer svinaktig alter ego när jag är ute i natten, då min egentliga jag är för snäll och ödmjuk.

Det blir du säkert bara att du inte vet om det. Det är ju inte så att när jag tänker "Han skulle jag vilja ta hårt en kväll, slita av honom kläderna och känna honom hårt pumpa i mig!" sedan går fram och säger det. Det är ju mina fantasier som jag har i hemlighet, precis som jag är medveten om att jag kan möta killar som tänker precis så om mig med - vilket inte gör mig någonting alls.
Citera
2013-10-29, 12:00
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Hellre antiexistensiell än kvinnosyn som en våldtäktsman.

Låt säga bara för argumentets skull att jag delar kvinnosyn med våldtäksmän.
so? Det betyder väl för guds skull inte att jag är våldtäksman.
Jag delar säkert mycket med våldtäksmän. Du också. Musiksmak, filmsmak, med mera.
Eller?

Du delar livssyn med både hitler och stalin. Det betyder inte att du är massmördare. Ser du inte vad du själv skriver? Du har ju logik som en 5 åring.
Citera
2013-10-29, 12:03
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingloria
Det är ju inte så att när jag tänker "Han skulle jag vilja ta hårt en kväll, slita av honom kläderna och känna honom hårt pumpa i mig!" sedan går fram och säger det. Det är ju mina fantasier som jag har i hemlighet, precis som jag är medveten om att jag kan möta killar som tänker precis så om mig med - vilket inte gör mig någonting alls.

Du borde testa att göra det, jag är rätt säker på att det skulle uppskattas
Kan dock bli bakslag om han är bög eller gift
Citera
2013-10-29, 12:04
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Fast återigen, tjejerna du försöker sätta på när du är "ute i natten" är väl ganska ofta just de kvinnor som inte borde få föröka sig...

Jag tar en slampa över en jämställd feminist vilken dag som helst
Citera
2013-10-29, 12:08
Medlem
markus120s avatar
Citat:

Vet ej, det är svårt att sätta fingret på vilka som borde få och inte borde få föröka sig. Vi är alla djur djupt inne i vår reptilhjärna som till stora delar styr våra sexuella instinkter. Några försöker skapa illusioner och romantisera för att få livet att verka vackrare. Jag är inte här för att döma utan snarare förstå.

Vi förökar oss givetvis inte av att ha sex i 2000-talet. De som verkligen förökar sig är möjligen somaliska kvinnor som är inlåsta av deras män.

Jag är inte särskilt polygamisk utav mig, men jag försöker skaffa erfarenhet och lärdomar så att jag vet hur jag ska bete mig med självförtroende när jag träffar någon tjej som jag verkligen gillar. Det är inte riktigt värt all energi som jag förbrukar för de nätter jag får till det (typ 20%). Kvinnor dras till män som vet vad de håller på med, det är därmed bra att lära sig medan man fortfarande är ung.
Citera
2013-10-29, 12:08
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Din tolkning av "sexobjekt" är felaktig.
Personlighet, känslor och tankar spelar visst roll och inget jag personligen skiter i ö.h.t.
Jag har haft en del långa förhållanden, trivsamma sådana också.
För att kunna nyttja tjejen till bästa förmåga måste man på något plan visa intresse för henne, naturligtvis.
Vill man behålla en tjej för att tex hon har skön fitta eller stor rumpa eller liknande, ja då får man ju såklart se till att göra vad man kan för att behålla henne. Det betyder bla att lyssna på henne när hon pratar, visa intresse för hennes personlighet, och så vidare.

Det förändrar dock inte min objektifiering av henne som sexdocka.
Folk borde sluta generalisera, gissa, och istället tänka efter

Okej, enligt min åsikt ägnar du dig inte åt objektifiering då.
Citera
2013-10-29, 12:11
Medlem
Citat:
Jag lurar inte mig själv. Det ÄR så.

Min kvinnosyn beror på att det ÄR så. Så jag har inga direkta tankar om den.
återigen gör du en helt galen tolkning. Varför skulle mitt värde eller icke-värde ha någon som helst betydelse om hur jag ser på er sliddjur?
Jag tycker inte jag är värd mer än någon annan människa.
Du som kvinna är inte värd mindre än jag som man. Vet att jag sa att du inte var värd något nyss, men det var mer ett personligt påhopp snarare än hur jag ser på kvinnor i övrigt. Detta påhopp eftersom du gör helt uppåt väggarna galna generaliseringar och tolkningar.

Ni har ett ANNAT värde, men inte mindre. Och du vet ju redan vilket värde du har. Att tillfredställa män!
Du får såklart välja fritt VEM du vill tillfredställa, och vi män har INGEN rätt att TA vad vi vill ha.
Det har jag heller aldrig påpekat, även om du tolkat det så.

Har du märkt att du generaliserar mig VÄLDIGT hårt? Du har ingen aning och du sitter bara och gissar hur jag tänker.

Generaliserar dig bubben? Jag skulle nog snarare säga att jag försöker härleda dig isåfall...

Det ÄÄÄR så. Vilket övertygande argument. Verkligen. Men det var moget av dig att erkänna att statementet att jag som kvinna inte är värd något bara var ett personligt påhopp. Det ska du ha en eloge för.

Så, om jag har tolkat dig rätt nu, du väljer inte att racka ner på alla individer av motsatt kön, förolämpa deras intelligens, kalla dem knullmaskiner, sexdockor och sliddjur för att själv känna dig lite bättre? Inte ens lite? Får jag då fråga varför du gör det? För att det ÄÄÄR så? Källa på det?

Kvinnors hela värde ligger alltså i att tillfredsställa män enligt dig? Då kan ju en lämplig följdfråga vara vad mäns värde består i? Eftersom det är exakt lika stort som värdet av att tillfredsställa män?

Jag kan förstå på ett sätt. En svältande man skulle nog kunna säga att det mest värdefulla i livet är mat, en törstande vatten och en som håller på att kvävas luft. Du har kanske bara inte blivit tillfredsställd på VÄLDIGT länge...?
Citera
2013-10-29, 12:12
Medlem
Citat:
Jag tar en slampa över en jämställd feminist vilken dag som helst

Vilket bevisar min tes....
Citera
2013-10-29, 12:12
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Okej, enligt min åsikt ägnar du dig inte åt objektifiering då.

Mjodå. Jag sitter ju kanske och fantiserar om hennes rumpa när hon pratar, eller liknande.
Och perioden direkt efter orgasm vill jag helst inte ha henne i närheten.
så det är i allra högsta grad objektifiering!
Det är absolut inget fel i det. Det är så vi människor fungerar. Bara det att de flesta inte verkar vilja erkänna det.
Men jag förstår vad du menar. Det du menar är dock snarare sociopatiskt eller rent av psykopatiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in