2013-10-29, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Hun har skrevet i dagboken fra Ottawa.
Hemort Uddevalla, Sverige

Jaha ok. Varför skrev hon om Perth från Ottawa ?
Citera
2013-10-29, 11:26
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljudvision
Från samma tjejs resedagbok, är inte denne "pappa" lite lik den där P-O Karlsson?
http://www.resdagboken.se/m/littlinn/a-journey-for-life-136713/fotoalbum/8406322/sort2/
Enig
http://www.resdagboken.se/m/littlinn/a-journey-for-life-136713/fotoalbum/8406322/sort2/
http://tinypic.com/view.php?pic=ygj7s&s=5#.Um-KZF_KxdJ
Citera
2013-10-29, 11:28
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsha1
Jaha ok. Varför skrev hon om Perth från Ottawa ?
Har nok skrevet under en reise. Det finner du i dagboken.
Citera
2013-10-29, 11:30
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
.....Visst, sure, Ebbe och Holmer som båda fått sparken av OP (Holmer som Säpochef och Ebbe från den politiska hetluften på grund av illojalitet) som båda var aktiva i totalhaveriet av utredningen var egentligen goda och försökte avslöja Näss som mannen bakom mordet. Näss som inte ville följa det iskalla PKK- spåret.....
Varifrån får du att Ebbe eller Holmér velat beskylla OP för omplaceringarna och sedan skulle vara lika irrationellt långsinta som Guillou? Utredningen som ledde fram till Baresic som huvudmisstänkt har man ännu inte ens gjort något försök att motbevisa. Näss var den som tipsade om PKK redan ett halvår innan och Guillou var snabb att skriva en roman på temat. Inte förrän Näss förstod att Holmér kunde följa villospåret tillbaka mot honom själv och Baresic gick man ut och gjorde Holmér till ett åtlöja.
Citera
2013-10-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Var står någon sådan anklagelse från mig?

Jag förstår att du vill diskutera det nu på samma sätt som en massa nya nicks har kommit in hit och vill diskutera PO Karlssons likheter med någon kanadensare som grillar samt att Hovfaxen ifrågasätter hela spåret och sammanhanget.

För egen del vill jag bara att övriga fäktar undan era yttringar just nu så att vi kan närma oss denne D*n Kl*fverskjöld. Det ÄR han som är intressant. Vad hette han tidigare, fanns han i VD1? På vilket sätt kan han kopplas till mordet på MOP med mer än ett utpekande?
Senast redigerad av FacePalme 2013-10-29 kl. 11:33.
Citera
2013-10-29, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Holmér startade fyra sk gatuvåldsgrupper i början på 80-talet varav två på VD1 (Norrmalm). En av dessa två märkte ut sig och fick benämningen "Basebolligan".

Med andra ord så behöver inte DK tillhört den mer uppmärksammade gruppen på VD1.

Går det att få tag på mer information om dem?
Citera
2013-10-29, 11:36
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justme72
Jag tänker i liknande banor..här lite mer info ur en artikel om Johan från Aftonbladet -

"Bland Johans bekanta fanns en polisman som till hörde Norrmalms vaktdistrikt.

– Han tillhörde den där gruppen som bar en liten symbol, en svensk flagga eller vad det var.

Den grupp Johan syftar på var verksam just inom Norrmalmspolisen åren alldeles före Palmemordet. Gruppen var känd för Palmefientlighet. En del av dess medlemmar hade också uppmärksammats för sin våldsamhet och långt gående högerextremism."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16136365.ab

Baseballigan? Eller någon av de andra turerna?

Finner dock inte DK bland baseballigans medlemsregister från 80 -90 talet så vitt han inte hade annat namn vid den tiden. Tycker dock det tyder på att DK hette just Dan K 1987 som mvagrippa visat i telegrammet från -87 här tidigare...så vitt han inte bytt namn direkt efter mordet iof.
Jag tänker DA, som AL. Och i så fall har kanske DK liknande inblandning som AL? Se tinytinys avatar, ett märke som bars av många i DA:
https://www.flashback.org/u59721
Det fanns också en mindre guldfärgad nål med svenska och amerikanska flaggan.
Senast redigerad av iesho 2013-10-29 kl. 11:42.
Citera
2013-10-29, 11:38
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
......
Att inte följa referensen utan fortsätta tjafsa i denna tråd borde ge varning eller avstängning.
Tjafsarna gör trots allt nytta då de i klar konspiration med främmande intressen så tydligt avslöjar annars dolda avsikter.
Citera
2013-10-29, 11:41
Medlem
Citat:

Kan hon hälsat på ägaren av vandrarhemmet kanske? Är det ointressant att koppla ihop vandrarhemmet med DK? Fanns väl vissa likheter med bilden och branschen?
Citera
2013-10-29, 11:44
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacePalme
Jag förstår att du vill diskutera det nu på samma sätt som en massa nya nicks har kommit in hit och vill diskutera PO Karlssons likheter med någon kanadensare som grillar samt att Hovfaxen ifrågasätter hela spåret och sammanhanget.

För egen del vill jag bara att övriga fäktar undan era yttringar just nu så att vi kan närma oss denne D*n Kl*fverskjöld. Det ÄR han som är intressant. Vad hette han tidigare, fanns han i VD1? På vilket sätt kan han kopplas till mordet på MOP med mer än ett utpekande?
Jag följer era ansträngningar med stort intresse och ser ännu ingen motsats mot min teori.
Citera
2013-10-29, 11:44
Medlem
Citat:
Var står någon sådan anklagelse från mig?
2013-05-13

Citat:
Det ligger faktiskt något i detta. Lisbet kan mycket väl ha blivit den avgörande faktorn. Alla de vanliga hoten mot demokratin hade man noga koll på dvs finans/media/milis. Alla dess tänkbara scenarier för en möjlig statskupp genom mord på statsministern prövades just denna dag så som led i en vanlig beredskapsövning.
Även psykförsvaret SPF var inblandat där Lisbet tydligen spelade en framträdande roll. Ett tänkbart familjedrama ingick i spelet som Eskil Block på FOA hade hittat på. När övningen övergick till skarpt läge och Lisbet sedan inte ville säga vem de just hade pratat med innan någon sköt utan istället pekar ut den garanterat oskyldiga CP så blir Block tydligen övertygad om att hans eget scenario med någon i familjen som sköt blivit avgörande. En som liknade Ted Gärdestad och tydligen skulle föreställa en av sönerna Palme påstods ha flytt från platsen bl.a.
Blocks bekant Krantz som blev vittne till polisens inblandning fick istället detta heta tips men drevs till galenskap som sänkte all trovärdighet. Hur media sedan rapporterar om saken visar ännu tydligare hur SPF fortsätter rycka i trådarna.

Citat:
Tack för den länken! Till skillnad mot Krantz som ju var själsfrände med Eskil Block beträffande Palme så är jag övertygad om att Holmér och LP deltog i det elaka spelet med motsatt avsikt. Detta hjälpte nu ändå inte för ingen kunde tro att psykförsvaret SPF med Eskil Blocks lika paranoida förbindelser till NATO bjudit in Contras att göra smutsjobbet. / Ove M

Behöver du fler inlägg, knasboll?
Citera
2013-10-29, 11:45
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Jag ser inte att hon skrivit från Ottawa, utan bara att hon senaste gången loggade in därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in