2013-10-29, 02:10
Medlem
Grandiosos avatar
"En annan av mina gamla bekanta dyker upp i malströmmen av tips.
Olle Häggborg var förste poliskonstapel i Gustavsberg då jag var biträdande landsfiskal i
det runda lustiga huset vid Värmdövägen.
Efter en seg process med mycket prestige och avund lyckades Häggborg byta namn till
von Geijer och armbåga sig in på Riddarhuset. Sonen Dan blev yrkesmilitär
på kustartilleriet i Vaxholm men rymde och tog värvning hos främlingslegionen i Marseille.
Efter energiska ansträngningar av fadern kunde han dock återbördas till fosterlandet.
En idrottsofficer i Halmstad tipsar nu polisen om att den svenske f d legoknekten kan ha
utfört mordet på Palme. Det framkommer emellertid att den bålde krigaren vid tidpunkten för
mordet vistades i Heidelberg."

Jag kollade snabbt igenom "SÄPO"-boken av Holmér men hittade själv inget om den här
liraren men det gjorde däremot alltså FurirRevaer här ovan.
Citera
2013-10-29, 03:11
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leosam
Titta på vår väns högerhand o underarm på denna bild:
http://www.resdagboken.se/m/littlinn/a-journey-for-life-136713/fotoalbum/8761992/sort1#image
Är det någon mer än jag som ser något anmärkningsvärt?
Mannen i vita tröjan, är det Claes Wisd*hl? I så fall är nog hans fru Christel syster till Annika Kl*fverskjöld. Vilket kan vara en förklaring till bekantskapen - förutom att båda var poliser.
Senast redigerad av iesho 2013-10-29 kl. 03:40.
Citera
2013-10-29, 03:26
Medlem
Grandiosos avatar
Den numera sparsamt medverkande mister MBoudine har väl vid något tillfälle
framhållit att han inte läst en endaste bok som avhandlar trådens mord, men jag undrar
ändå om inte han tjuvkikat lite i just Holmérs "Olof Palme är skjuten", för där nämligen
figurerar en viss Mehmet en hel del mot slutet när kurdspåret på allvar är det som gäller
för spaningsledaren och medarbetarstaben. Bland annat när man avlyssnar det där
ökända "bröllopssamtalet".
"Herregud, vi kan ställa till med bröllop på gatan" utbrister denne Mehmet då
och just den meningen drog man ju stora växlar på från polisens sida.
Och man kan förstå det delvis. Det lät onekligen misstänkt, hela det där ifrågavarande
samtalet.

Men PKK-spåret visade sig ändå vara fel satsning som bekant.
Trots självaste Mehmets medverkan...
Fast det kanske var en annan Mehmet MBoudine hade i tankarna...
Citera
2013-10-29, 06:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den numera sparsamt medverkande mister MBoudine har väl vid något tillfälle
framhållit att han inte läst en endaste bok som avhandlar trådens mord, men jag undrar
ändå om inte han tjuvkikat lite i just Holmérs "Olof Palme är skjuten", för där nämligen
figurerar en viss Mehmet en hel del mot slutet när kurdspåret på allvar är det som gäller
för spaningsledaren och medarbetarstaben. Bland annat när man avlyssnar det där
ökända "bröllopssamtalet".
"Herregud, vi kan ställa till med bröllop på gatan" utbrister denne Mehmet då
och just den meningen drog man ju stora växlar på från polisens sida.
Och man kan förstå det delvis. Det lät onekligen misstänkt, hela det där ifrågavarande
samtalet.

Men PKK-spåret visade sig ändå vara fel satsning som bekant.
Trots självaste Mehmets medverkan...
Fast det kanske var en annan Mehmet MBxoudine hade i tankarna...

jag tror holmer blev desinformerad av säpo. och jag tror säpo vet vem mördaren är. och jag tror att det här polisspåret är falskt.
Senast redigerad av Hovfaxen 2013-10-29 kl. 06:42.
Citera
2013-10-29, 07:25
Medlem
zorzes avatar
En smalare Dan för 25år sedan skulle vara intressant.Bilden här
Citat:
http://www.resdagboken.se/m/littlinn/a-journey-for-life-136713/fotoalbum/8761992/sort1#image

kan överföras till denna teckning ,vissa drag tycker jag påminner.Eller vill jag att det är så?..kommentarer....
http://fbportnoy.webs.com/apps/photos/photo?photoid=31089805
Citera
2013-10-29, 07:32
Medlem
hehehos avatar
Föreslår att en egen tråd skapas i konspirationer för alla som vill tjafsa sinsemellan i "palmetråden". Då räcker det med en referens i denna tråd, sen får man ta tjafset i en speciell tråd. Ingen annan tråd har så mycke tjafs.

Att inte följa referensen utan fortsätta tjafsa i denna tråd borde ge varning eller avstängning.
Citera
2013-10-29, 07:35
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze

kan överföras till denna teckning ,vissa drag tycker jag påminner.Eller vill jag att det är så?..kommentarer....

Det står klar att Dan är en annan person än grillgubben. Jag tror fortfarande att grillgubben är släkt med POK.
Citera
2013-10-29, 07:37
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljudvision
Från samma tjejs resedagbok, är inte denne "pappa" lite lik den där P-O Karlsson?
http://www.resdagboken.se/m/littlinn/a-journey-for-life-136713/fotoalbum/8406322/sort2/

Ser ut som en man som är van att ducka för kameror...
Citera
2013-10-29, 07:38
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen
jag tror holmer blev desinformerad av säpo.

Yapp

Citat:
och jag tror säpo vet vem mördaren är. och jag tror att det här polisspåret är falskt.

Nepp
Citera
2013-10-29, 07:45
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Tycker det är märkligt att både Thage G Petersson och Tommy Lindström är välinformerade om Dan Klöverskjöld medan han inte med ett ord nämns i granskningskommissionens utlåtande. Frågan är om han finns i något hemligstämplat tillägg i GK.

En möjlig förklaring är att han haft ett hemligt alias (Klöverskjöld) men kallats tex Svensson/Klöverskjöld i vissa möten, som sedan undvikits att ta ned på papper annat än i hemligstämplade sådana.

Därför känner vi kanske DK som någon annan (inte nödvändigtvis POK, de är för olika)
Citera
2013-10-29, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze

Jag har också tänkt på att DK påminner om teckningen på både den och flera andra bilder!
Citera
2013-10-29, 07:51
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ja men snälla...då är det nog bäst att fråga Anna Hage lite mer detaljerat vad hon menar med "snygg". Kort? Lång? Bred? Smal? Långa ben? Korta ben? Breda axlar?? Smala axlar? Smaken är som bekant delad som baken och "snygg" säger ingenting.

Jag tycker DK ser ganska lång ut. För lång för att vara skytten som ju beskrivs som mer "kompakt" med ett huvud som satt nära axlarna, som (kanske då) var breda med tanke på huvudet som kanske satt på en "tjurnacke". Man får en känsla av att vittnena beskriver en relativt kortvuxen (180 cm) "grovis".

[Getingbo]: en kvinna som säger snygg kropp efter relativt hastigt beskåande i påklätt skick menar i allmänhet; "snygg rumpa och ej överviktig"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in