2013-10-29, 10:26
Medlem
Är kopplingen från Quebec långt borta även med tanke på att hon som skriver resedagboken också är från Kanada? Ottawa som ligger väldigt nära också.. Eller bara slump?
Citera
2013-10-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsha1
Är kopplingen från Quebec långt borta även med tanke på att hon som skriver resedagboken också är från Kanada? Ottawa som ligger väldigt nära också.. Eller bara slump?

Är det en tillfällighet att jag skriver här med tanke å att Carl Bildt är från Halland och jag är från Västerås? Varför studerar vi inte den liiiite mer intressanta och faktiska uppgiften om Dan Kloverskjöld? Där finns det ju substans?!
Citera
2013-10-29, 10:47
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Som bekant hade våldtäcktsdömda St*fan Sv*nsson en svensk flagga med nazi-kors i. Vem tryckte upp dessa? BSS, DA, NF, EAP ?
St*fan anklagas av Lingärde för att vara sambandsman för MOP-operationen:

se text nedan:
http://sv.tinypic.com/r/a47yhf/5

ST*FANS KOMPIS VAR JU ÖKÄNDE HÖGEREXTREMA FILIPSTADSAFFÄRSMANNEN CL:http://expo.se/2005/carl-lundstrom,-mangmiljonar-och-hogerextremist_1289.html

Stefan Svensson är en vedervärdig människa som bara förtjänar förakt. Däremot står det GK att han vid tiden för MOP gjorde REP-möte i NORRBOTTEN . På mig ger Svensson ett så instabilt intryck att han är långt ifrån första valet i en mordkomplott. SÄPO kollar SS i samband med Flykt-utredningen vilket omnämns i JOutredningen mot den senare.
Citera
2013-10-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FacePalme
Är det en tillfällighet att jag skriver här med tanke å att Carl Bildt är från Halland och jag är från Västerås? Varför studerar vi inte den liiiite mer intressanta och faktiska uppgiften om Dan Kloverskjöld? Där finns det ju substans?!

Förlåt då jag tänkte bara eftersom det finns en koppling mellan DK och ett vandrarhem. Men vandrarhemmet i fråga stod på nån i Quebec. Och hans nära vänner som hälsar på är från Ottawa.. Är ju ändå ett litet sammanträffande. Som att du från Västerås var misstänkt för nåt och du skulle flytta till en stad i USA och kopplas till nåt där som står på en person från Halland? Det skulle jag tycka var underligt iaf isåfall.

Edit: förstod inte heller om det är staden Quebec eller området.. Är det inte ens staden så kan det ju lika gärna vara bara nån km utanför Ottawa på andra sidan gränsen där bara..
Senast redigerad av Larsha1 2013-10-29 kl. 10:53.
Citera
2013-10-29, 10:56
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
....Men PKK-spåret visade sig ändå vara fel satsning som bekant.
Trots självaste Mehmets medverkan....
Som avledningsmanöver att ringa in bevis mot Näss och Baresic blev det ändå fullträff för Holmér. Ingen vågade bara tro att det samtidigt måste innebära att t o m CIA och NATO-troget folk hade blivit grundlurade till sin aningslösa medverkan i en faktisk statskupp. Från alla håll blev man istället lika angelägen om att mörka fast av de olika anledningar man råkar ha lurats till.
Polisspåret som nu är igång igen efter att Holmér tystats syftar uppenbarligen till att få fram en lika oskyldigt inblandad och besvärande vittne likt CP, VG, AA osv. Högre upp i hierarkin vågar man aldrig gå.
Citera
2013-10-29, 11:00
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Håll käften, Mollvik. Du står ju inte ens för dina anklagelser mot Eskil Block och påståenden om att han skulle ha styrt SPF. Vem tjänar på dina inlägg?
Var står någon sådan anklagelse från mig?
Citera
2013-10-29, 11:03
Medlem
FurirRevaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justme72
Jag tänker i liknande banor..här lite mer info ur en artikel om Johan från Aftonbladet -

"Bland Johans bekanta fanns en polisman som till hörde Norrmalms vaktdistrikt.

– Han tillhörde den där gruppen som bar en liten symbol, en svensk flagga eller vad det var.

Den grupp Johan syftar på var verksam just inom Norrmalmspolisen åren alldeles före Palmemordet. Gruppen var känd för Palmefientlighet. En del av dess medlemmar hade också uppmärksammats för sin våldsamhet och långt gående högerextremism."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16136365.ab

Baseballigan? Eller någon av de andra turerna?

Finner dock inte DK bland baseballigans medlemsregister från 80 -90 talet så vitt han inte hade annat namn vid den tiden. Tycker dock det tyder på att DK hette just Dan K 1987 som mvagrippa visat i telegrammet från -87 här tidigare...så vitt han inte bytt namn direkt efter mordet iof.

Holmér startade fyra sk gatuvåldsgrupper i början på 80-talet varav två på VD1 (Norrmalm). En av dessa två märkte ut sig och fick benämningen "Basebolligan".

Med andra ord så behöver inte DK tillhört den mer uppmärksammade gruppen på VD1.
Senast redigerad av FurirRevaer 2013-10-29 kl. 11:06.
Citera
2013-10-29, 11:07
Medlem
hehehos avatar
vad vet vi om de glada sydafrikaresenärerna polisman P, R, och U?
Citera
2013-10-29, 11:08
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen
jag tror holmer blev desinformerad av säpo. och jag tror säpo vet vem mördaren är. och jag tror att det här polisspåret är falskt.
Oberoende av varandra och tydligen utifrån helt skilda upplevelser har vi kommit till precis samma slutsats här. Hur man sedan vill förklara detta blir intressant att se.
Citera
2013-10-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Holmér startade fyra sk gatuvåldsgrupper i början på 80-talet varav två på VD1 (Norrmalm). En av dessa två märkte ut sig och fick benämningen "Basebolligan".

Med andra ord så behöver inte DK tillhört den mer uppmärksammade gruppen på VD1.

Visst, om det är BSS, så var den ju inte begränsad till poliser. Jag tänker främst på Lundström.
Citera
2013-10-29, 11:11
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Roy Allen bor i Perth.

Var bor han? Finns det bilder på Roy Allen privat.
http://postimg.org/image/dh9vr4qvn/
Citera
2013-10-29, 11:21
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsha1
Hun har skrevet i dagboken fra Ottawa.
Hemort Uddevalla, Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in