2013-10-29, 01:21
Medlem
Vilka av dom "mer kända" karaktärerna tror ni kommer vara döda i slutet av denna säsong?
Citera
2013-10-29, 01:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Tycker serien inlett på ett hyfsat bra sätt i alla fall.

Till en början så förstod man att en del karaktärer var tvungna att försvinna, en serie med 20 karaktärer ala T-Dog skulle inte funka så redan där var det rätt förutsägbart vad som skulle ske men sedan kom man in på mystery hållet och de tycker jag man borde ha hållit sej till ett tag. Jag blev grovt nyfiken på vem det var som hade dödat och bränt kropparna eller matat walkers med råttor (sistnämnda har man nu ännu inte fått reda på va? Eller har jag missat nåt?)

Men seriens baksida är dialogerna.. Efter Breaking Bad känns denna serie smått pinsam vad gäller den punkten, man förstår inte resonemanget i vissa beslut. Att Hershel medvetet går in bland dom som kan orsaka hans död utan några större skydd mot viruset som finns där är ett bra exempel, Maggies reaktion på detta var ju inte heller så trovärdig. Vill tro att de flesta hade ansträngt sej mer i en sån situation.

Känns säkert att Daryl är den viktigaste karaktären i serien och att han inte kommer dö likt Lori eller T-Dog. Undrar hur mycket serien skulle tappa om nu mot förmodan något oväntat händer.

Men angående det här med råttorna undrar jag om inte Governor har nån slags infiltratör i fängelset som bara är ute efter att sabba för Rick & co..? Governor har vi inte fått se en glimt av hittills så undrar hur lång tid det kommer ta.
Citera
2013-10-29, 01:39
Medlem
NirvanAs avatar
Var det bara jag som la märke till:
http://oi41.tinypic.com/qnn4w3.jpg
http://oi42.tinypic.com/317bo1f.jpg

Alltså, vad fan tänkte dom här? Vad fan föreställer detta egentligen? Och det är ju inte första blundern heller, minns folk postat liknande förut...

För övrigt, börjar Carol bli galen?
Var det nån stad eller nåt man såg i bakgrunden vid den gigantiska horden?
Citera
2013-10-29, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tycker serien inlett på ett hyfsat bra sätt i alla fall.

Till en början så förstod man att en del karaktärer var tvungna att försvinna, en serie med 20 karaktärer ala T-Dog skulle inte funka så redan där var det rätt förutsägbart vad som skulle ske men sedan kom man in på mystery hållet och de tycker jag man borde ha hållit sej till ett tag. Jag blev grovt nyfiken på vem det var som hade dödat och bränt kropparna eller matat walkers med råttor (sistnämnda har man nu ännu inte fått reda på va? Eller har jag missat nåt?)

Men seriens baksida är dialogerna.. Efter Breaking Bad känns denna serie smått pinsam vad gäller den punkten, man förstår inte resonemanget i vissa beslut. Att Hershel medvetet går in bland dom som kan orsaka hans död utan några större skydd mot viruset som finns där är ett bra exempel, Maggies reaktion på detta var ju inte heller så trovärdig. Vill tro att de flesta hade ansträngt sej mer i en sån situation.

Känns säkert att Daryl är den viktigaste karaktären i serien och att han inte kommer dö likt Lori eller T-Dog. Undrar hur mycket serien skulle tappa om nu mot förmodan något oväntat händer.

Men angående det här med råttorna undrar jag om inte Governor har nån slags infiltratör i fängelset som bara är ute efter att sabba för Rick & co..? Governor har vi inte fått se en glimt av hittills så undrar hur lång tid det kommer ta.

Det var väl gissningsvis en av barnen som matade med råttor. En av dem var ju enligt sin syster "knäpp" och kallade walkers vid namn och blev ledsen när "jimmy" (eller vad han nu hette) vart dödad.
Citera
2013-10-29, 04:00
Medlem
Tillbakablickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Ja det tror jag men är inte det någorlunda normalt?

Citera
2013-10-29, 06:50
Medlem
HestDrickaColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Var det bara jag som la märke till:
http://oi41.tinypic.com/qnn4w3.jpg
http://oi42.tinypic.com/317bo1f.jpg

Alltså, vad fan tänkte dom här? Vad fan föreställer detta egentligen? Och det är ju inte första blundern heller, minns folk postat liknande förut...

Var det nån stad eller nåt man såg i bakgrunden vid den gigantiska horden?
Vadå föreställer? Ser ingenting.
Citera
2013-10-29, 07:12
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HestDrickaCola

Nej, jag förstår inte heller :P
Citera
2013-10-29, 07:33
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HestDrickaCola
"Pelaren" i mitten eller vad fan det ska föreställa åker långsamt uppåt under scenen. Tänkte också på det direkt när jag såg avsnittet.
Citera
2013-10-29, 07:42
Medlem
Overminds avatar
Både Glenn och Sasha är smittade. Känns som en av dem måste dö. Jag tror Sasha dör. Och Tyrese blir nog ganska galen då på köpet.

Edit: Dessutom Hershel som går in i smittozonen. Någon av dessa tre lär nog bita i gräset.
Senast redigerad av Overmind 2013-10-29 kl. 07:54.
Citera
2013-10-29, 07:46
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Både Glenn och Sasha är smittade. Känns som en av dem måste dö. Jag tror Sasha dör. Och Tyrese blir nog ganska galen då på köpet.

Det känns ju som att han redan är lite suicidal i och med att han verkade överväga att bara sitta kvar i bilen och dö. Lär bli tungt för honom
Citera
2013-10-29, 07:56
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Det känns ju som att han redan är lite suicidal i och med att han verkade överväga att bara sitta kvar i bilen och dö. Lär bli tungt för honom

Mmm. Precis. Fan jag som gillar Tyrese så mycket. Riktigt bra tycker jag. Men härligt att se Rick bli lite halvt galen igen och släppa lös sin ilska på Tyrese. Gillar den lite mer halvgalna Rick än den tillbakadragne Rick.
Citera
2013-10-29, 08:54
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallontomten
Jag ser denna serie mest som en komedi numera med tanke på alla totalt hjärndöda beslut karaktärerna tar, på det sättet funkar serien rätt bra. Komedin är dock inte slut efter avsnittet, nej då är det bara att titta in här och underhållas över Overminds kärleksförklaringar till serien.

Är det inte rätt lustigt hur manusförfattarna febrilt försöker skriva om Daryls karaktär från en rasistiskt redneck till Mona Sahlins drömkarl? Antar att de inte gillade att tittarnas favoritkaraktär hade tveksamma värderingar. Blev dock helt galet komiskt detta avsnitt, då Daryl samlar alla seriens negrer för att åka på biltur med, samtidigt som han småflörtar lite med Michonne. Vad har vi att vänta i nästa avsnitt? Ska Daryl anordna hip-hopkonsert i fängelset och börja kalla Tyrese för sin "homeboy"?

Ja man undrar ju vem som är mest hjärndöd ibland, zombierna eller rick och hans urkorkade gäng.

haha ja det slog mig också hur absurd den scenen var. Överhuvudtaget ser det ganska skumt ut på något sätt med tre negrer och en vit snubbe i en bil. Och att det var Darryl som kör omkring på en mc med SS-runor gör ju inte saken mer naturlig. Kan ju dock iofs vara så att han omprövar en del uppfattningar när hela samhället går under. Och egentligen var det ju alltid Merle som var den mer öppet rasistiske av bröderna.

Och såklart som nån skrev det helt självklara i att man inte behöver köra rakt in bland zombierna tills man inte kan backa ut igen.
Senast redigerad av Tercio 2013-10-29 kl. 08:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in