Resultat: .
0%
röster
2013-10-28, 19:06
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Jag håller med, linjedomarna kontrollerar alltid näten innan spelet börjar, men det har knappast alls diskuterats utan det mesta handlar om att domaren dömde ett mål som inget var. FIFAs hållning till domslut på plan och en dom som håller sig till FIFAs regler visar just absurditeten i att inte kunna revidera ett domslut.

Edit: Ett domslut kan bara ändras tills dess att spelet blåses igång igen, därefter blir det slutgiltigt enligt FIFAs regler. Linjedomaren hade dessutom kontrollerat nätet i halvtid utan att se hålet.
Det har diskuterats tidigare i tråden, men nog fan har man undrat över hur noga domarna är när de står och tittar på målburarna innan halvleksstart.
Citera
2013-10-28, 19:25
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Det har diskuterats tidigare i tråden, men nog fan har man undrat över hur noga domarna är när de står och tittar på målburarna innan halvleksstart.
I detta läget hade jag tyckt att det varit fruktansvärt intressant om det varit Hoffenheim som hade gjort den Phantomtor.
Citera
2013-10-28, 19:34
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
I detta läget hade jag tyckt att det varit fruktansvärt intressant om det varit Hoffenheim som hade gjort den Phantomtor.
Tror inte det finns någon anledning till att konspirera ihop teorier, det som inte ska få hända hände. Det jag tycker är märkligt är att man inte tillämpar sunt förnuft i situationer som denna.
Citera
2013-10-29, 09:58
Medlem
motvalls avatar
Sex Bayernspelare och en från BVB är nominerade till Ballon d’Or; Lahm, Müller, Ribery, Robben, Neuer, Schweinsteiger och Lewandowski. Vore extremt kul om någon av dessa skulle vinna, speciellt Philipp Lahm. Tyvärr är inte detta särskilt troligt. Dels får aldrig försvarsspelare detta pris, dels så vinner alltid Messi oavsett hur bra han eller hans lag varit när spelare och förbundskaptener från länder som Samoaörarna eller Indien har så många röster i "tävlingen".

Man får nog istället glädja sig åt att ingen annan liga (Bundesliga) eller klubb (Bayern) har så många nominerade spelare.

Spelarna;
Citera
2013-10-29, 11:04
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Sex Bayernspelare och en från BVB är nominerade till Ballon d’Or; Lahm, Müller, Ribery, Robben, Neuer, Schweinsteiger och Lewandowski. Vore extremt kul om någon av dessa skulle vinna, speciellt Philipp Lahm. Tyvärr är inte detta särskilt troligt. Dels får aldrig försvarsspelare detta pris, dels så vinner alltid Messi oavsett hur bra han eller hans lag varit när spelare och förbundskaptener från länder som Samoaörarna eller Indien har så många röster i "tävlingen".

Man får nog istället glädja sig åt att ingen annan liga (Bundesliga) eller klubb (Bayern) har så många nominerade spelare.

Spelarna;
Detta pris är ju egentligen ett jävla skämt vilket man inte minst ser på listan över de nominerade. Vad har spelare som Yaya Touré, Eden Hazard, Radamel Falcao, Gareth Bale, Neymar åstadkommit eller vunnit det senaste året som skulle berättiga dem en guldboll? Som vanligt när det kommer till det här priset så lär väl precis som du säger Messi vinna stort med Ronaldo bakom sig men jag tror ändå att Ribéry kan bli en joker.
Citera
2013-10-29, 11:30
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Tror inte det finns någon anledning till att konspirera ihop teorier, det som inte ska få hända hände. Det jag tycker är märkligt är att man inte tillämpar sunt förnuft i situationer som denna.
Fast vad säger det sunda förnuftet då? Tycker nog man hanterat ärendet korrekt med de olyckliga omständigheterna.
Citera
2013-10-29, 11:30
Medlem
Citat:
Detta pris är ju egentligen ett jävla skämt vilket man inte minst ser på listan över de nominerade. Vad har spelare som Yaya Touré, Eden Hazard, Radamel Falcao, Gareth Bale, Neymar åstadkommit eller vunnit det senaste året som skulle berättiga dem en guldboll? Som vanligt när det kommer till det här priset så lär väl precis som du säger Messi vinna stort med Ronaldo bakom sig men jag tror ändå att Ribéry kan bli en joker.

Angående Bale så är det nog för att han var och utsågs till PL bästa spelare förra säsongen, inte hans fel att övriga laget är för dåligt. Vet inte hur mkt du såg av Spurs förra säsongen men han var sjukt bra, synd bara att han tillhörde fel lag ifrån norra London...
Citera
2013-10-29, 11:37
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Fast vad säger det sunda förnuftet då? Tycker nog man hanterat ärendet korrekt med de olyckliga omständigheterna.
Att en boll som rent tekniskt inte kan vara mål omöjligt kan dömas som mål. Antingen borde man återuppta matchen från den matchminut då det hände eller justera slutresultatet till 1-1. Jag kan leva med att domare dömer felaktiga straffar eller någon gång i bland dömer mål för en boll som inte är helt inne. Men gränsen för vad som är okej går någonstans vid att en boll kommer in i mål bakifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Angående Bale så är det nog för att han var och utsågs till PL bästa spelare förra säsongen, inte hans fel att övriga laget är för dåligt. Vet inte hur mkt du såg av Spurs förra säsongen men han var sjukt bra, synd bara att han tillhörde fel lag ifrån norra London...
Äh, han är bara extremt hajpad vilket inte minst hans transfersumma avslöjade. En skaplig spelare men att han ens ska vara pretendent till ett pris som världens bästa spelare är ju skrattretande, vilket iofs hela priset har blivit.
Citera
2013-10-29, 11:55
Medlem
Citat:
Att en boll som rent tekniskt inte kan vara mål omöjligt kan dömas som mål. Antingen borde man återuppta matchen från den matchminut då det hände eller justera slutresultatet till 1-1. Jag kan leva med att domare dömer felaktiga straffar eller någon gång i bland dömer mål för en boll som inte är helt inne. Men gränsen för vad som är okej går någonstans vid att en boll kommer in i mål bakifrån.

Äh, han är bara extremt hajpad vilket inte minst hans transfersumma avslöjade. En skaplig spelare men att han ens ska vara pretendent till ett pris som världens bästa spelare är ju skrattretande, vilket iofs hela priset har blivit.

Du skojar väl? Överlägset bäste spelare förra säsongen i hela PL. Blir han bara frisk och kan acklimatisera sig till allt vad innebär att leva och spela i Spanien så kommer du nog ändra din åsikt.

Men håller med dig, det är på tok för många nominerade till priset och spelare som inte förtjänar en nominering. Kan väl hålla med om att många av Bayerns spelare förra säsongen var jävligt bra men hur många av dom var säg bland världens fem bäste spelare? Ribery men sen var både Messi och Ronaldo var grymma förra säsongen. Och Neuer är jag lite osäker på, imponerade inte lika mkt på mig som övriga nominerade men visst han var inte dålig direkt.
Citera
2013-10-29, 12:24
Bannlyst
Angående Neuer, i senaste EuroTalk var Lasse Eriksson , landslagets målvaktstränare & legend, på besök och fokus i avsnittet var målvakter.
Tyckte man avhandlade ämnet helt okej, även om ddet mesta, nästan allt, kändes till sen innan..
Man går in på Neuer och tyska målvakter i allmänhet och tar väl upp Neuers stora akilleshäl - den dör jövla koncentrationen och delvisa nonchalansen.

Pierre Wingren(?), Dortmundkramaren, är även där på besök. Klart tydligt agg gentemot Bayern som tydligt går ut över hans medverkan och utläggningar om tysk fotboll.

Hoppas Lahm plockar Ballon. föga troligt..

Heynckes känns självskriven. Vilket slut på karriären.

@Hoffenheim-Bayer : tycker matchen skall spelas om vid tidpunkten för målet.
Citera
2013-10-29, 12:26
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Du skojar väl? Överlägset bäste spelare förra säsongen i hela PL. Blir han bara frisk och kan acklimatisera sig till allt vad innebär att leva och spela i Spanien så kommer du nog ändra din åsikt.

Men håller med dig, det är på tok för många nominerade till priset och spelare som inte förtjänar en nominering. Kan väl hålla med om att många av Bayerns spelare förra säsongen var jävligt bra men hur många av dom var säg bland världens fem bäste spelare? Ribery men sen var både Messi och Ronaldo var grymma förra säsongen. Och Neuer är jag lite osäker på, imponerade inte lika mkt på mig som övriga nominerade men visst han var inte dålig direkt.
Bale har än så länge inte presterat på den absolut högsta nivån i mina ögon. Att vara överlägset bäst i Tottenham och flyga en sommar i PL gör honom inte till en av de bästa spelarna i världen. Dessutom delas priset ut i januari till den spelare som har varit bäst 2013, det bör alltså krävas både en bra vår och höst för att man ska få det (även om hela förra säsongen ligger till grund för beslutet).

Vad det gäller Bayernspelarna är det väl flera som skulle vara värdiga priset, Ribery är väl den mest självklara, mycket eftersom att han är mest sevärd men Neuer är världens bästa målvakt, Lahm en av världens bästa försvarare och Schweinsteiger den bästa box-till-box mittfältaren i världen.

Sen är väl frågan vem som ska ha priset, om det faktiskt ska gå till världens bästa spelare bör väl Messi vinna igen, men ska det gå till den bra spelare som förra säsongen gjorde mest för att föra sitt lag till titlar så blir bedömningen en annan. I slutändan tror jag det kommer stå mellan Messi (40%), Ribery (30%), Ronaldo (20%) och övriga (10%).
Citera
2013-10-29, 12:29
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bundesliga
Angående Neuer, i senaste EuroTalk var Lasse Eriksson , landslagets målvaktstränare & legend, på besök och fokus i avsnittet var målvakter.
Tyckte man avhandlade ämnet helt okej, även om ddet mesta, nästan allt, kändes till sen innan..
Man går in på Neuer och tyska målvakter i allmänhet och tar väl upp Neuers stora akilleshäl - den dör jövla koncentrationen och delvisa nonchalansen.
Det intressantaste när de diskuterade nonchalans och koncentration var ju även att de diskuterade mytbildningen som hänger kvar vid vissa spelare (typ att Isaksson skulle vara usel på fötterna), även om Neuer ibland ser lite nonchalant ut så kan jag inte minnas speciellt många situationer där det har påverkat hans spel negativt. Ibland kanske han spelar med lite små marginaler, främst på fötterna, men det är ju snarare ett resultat av att han får mycket mer boll på fötterna än andra målvakter. När det verkligen gäller tycker jag att Neuer så gott som alltid presterar och vem bryr sig ärligt talat om han inte är fullt koncentrerad när FCB vinner med 4-0 och han har hållit nollan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in