2013-10-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Det börjar lukta konstprojekt om Olympian sett till hans senaste alster.

För övrigt seglade "Supportersäsongen 2013" upp som den säsongsbetonade tråd i fotbollsforumet som det postats och läst mest i någonsin.

Och Olympian är trådens aktivaste med 520 inlägg av sina totalt 552
2013-10-28, 14:00
Medlem
Olympians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ska heller inte säga att det inte är sant då jag inte har den blekaste om hur pass hett ett Skånederby egentligen är, men nog fan finner jag det osannolikt då ni inte har i närheten av samma historia som oss.
Jag vet egentligen inte hur ett stockholmsderby är men när det gäller derbyn i Skåne har de bara blivit mindre och mindre heta under 2010-talet. Det har funnits ett enormt hat mellan HIF och mff, men det har ruckats på mycket utav vår kultur på senare år och den bristande kontinuiteten påverkar känslan kring matcherna, även om vi fortfarande har en bra klack. Då har ändå förutsättningarna varit bättre för heta matcher nu när det handlat om guldstrid från båda sidor, dömda pedofiler i mff att häckla osv. Simon Thern har också fått utstå mindre än både Järdler och Babis. Tidigare kändes skånederbyt mera äkta och lite intensivare än stockholmsderbyna, men nu vetifan längre. Vi får väl börja skända gravar igen typ..
Senast redigerad av Olympian 2013-10-28 kl. 14:05.
2013-10-28, 14:05
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Jag vet egentligen inte hur ett stockholmsderby är men när det gäller derbyn i Skåne har de bara blivit mindre och mindre heta under 2010-talet. Det har funnits ett enormt hat mellan HIF och mff, men det har ruckats på mycket utav vår kultur på senare år och den bristande kontinuiteten påverkar känslan kring matcherna, även om vi fortfarande har en bra klack. Då har ändå förutsättningarna varit bättre för heta matcher nu när det handlat om guldstrid från båda sidor, dömda pedofiler i mff att häckla osv. Simon Thern har också fått utstå mindre än både Järdler och Babis.
Kan du utveckla vad du menar med det här? Hur har er kultur ruckats?
2013-10-28, 14:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Mindervärdeskomplex innerst inne?

Sen kan du väl omöjligt veta att det är fler från MFF som åkt på stryk?

Men när vi ändå är inne på ämnet läste jag att Pontus Jansson hävdar bestämt att Skånederbyt är hetare än Stockholmsderbyt, undrar vad fan han grundar det på. Ska heller inte säga att det inte är sant då jag inte har den blekaste om hur pass hett ett Skånederby egentligen är, men nog fan finner jag det osannolikt då ni inte har i närheten av samma historia som oss.

Gammal skåpmat när Pontus Jansson myntar sånt där, han vet själv att det aldrig kommer bli som ett Stockholmsderby, men på plan får man fan erkänna att matchen kan vara hetare just nu då båda lagen varit i topp de senaste åren. Men läktarmässigt är det inte så nära ännu, och det är inte Malmös fel.
2013-10-28, 14:09
Medlem
Olympians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Kan du utveckla vad du menar med det här? Hur har er kultur ruckats?
Det är precis som att alla supportrar har bytts ut. Både allmäna attityder och enskilda personligheter har förändrats. Nya grupper har tillkommit och äldre kompisgäng har försvunnit från läktaren. Det känns lite som att vara en främling i sin egen stad och sammanhållningen blir därefter.
2013-10-28, 14:13
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Det är precis som att alla supportrar har bytts ut. Både allmäna attityder och enskilda personligheter har förändrats. Nya grupper har tillkommit och äldre kompisgäng har försvunnit från läktaren. Det känns lite som att vara en främling i sin egen stad och sammanhållningen blir därefter.
Finns det element inom klacken som vill rucka på de brittiska traditionerna? Har trumma kommit på tal?
2013-10-28, 14:17
Medlem
Olympians avatar
Trumma är inte aktuellt, men det finns numera en ultrasgrupp och bland annat FL har inte alls samma närvaro på läktaren som tidigare.
2013-10-28, 14:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Gammal skåpmat när Pontus Jansson myntar sånt där, han vet själv att det aldrig kommer bli som ett Stockholmsderby, men på plan får man fan erkänna att matchen kan vara hetare just nu då båda lagen varit i topp de senaste åren. Men läktarmässigt är det inte så nära ännu, och det är inte Malmös fel.
På samma sätt är det inte AIK`s fel att matchen kanske inte är lika het på planen
2013-10-28, 14:32
Bannlyst
Är det sant att Bortom Sans stod på Södra igår?
2013-10-28, 14:35
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Som ett senare exempel kan vi ta 2007 där begreppet "Fri jakt" spred sig som en löpeld på diverse HIF-forum. Mupparnas dåvarande firma fick inte ens ihop tillräckligt med folk för att lämna södra Skåne, utan de blev kvar på stationen medan alla möjliga HIF:are gick lös på bortasupportrar överallt från tidigt på dagen till sent på kvällen. mt96 med Supras-medlemmar attackerades på Olympia, den stora marschen utav HIF:are bröt sig igenom en polislinje uppe vid Kärnan-parken och mindre grupper utav supportrar gick runt och spöade mff-supportrar precis överallt.

Hehe, sjyst krydd. Som jag minns det fick ni springa i er egen stad '07. '08 bröt ett gäng HIF:are sig dock loss och fick tag på ett par ensamma julgranar på väg mot Olympia. Stort.

I med och motvind! Haj!
2013-10-28, 14:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
På samma sätt är det inte AIK`s fel att matchen kanske inte är lika het på planen

Er fotboll är ju inte direkt som man dansar till heller som du säkert märkt, även om den uppenbarligen fungerar äckligt bra i Allsvenskan.
2013-10-28, 14:44
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Er fotboll är ju inte direkt som man dansar till heller som du säkert märkt, även om den uppenbarligen fungerar äckligt bra i Allsvenskan.
Underhållningsvärdet kommer alltid i andra hand kontra resultat, det bör nog alla supportrar vara överens om

Sen tycker jag inte att vi spelat speciellt tråkigt på senaste tiden.. Särskilt inte på Tele2 arena där vi nu gjort mer mål än Bajen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in