2013-10-28, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fallone
Ja
Tack för svaret på den dumma frågan.
Citera
2013-10-28, 11:07
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerbeachbum
Tack för svaret på den dumma frågan.
Det är gratis så det finns ingen anledning att inte ha ett sparande där.
Citera
2013-10-28, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Det är gratis så det finns ingen anledning att inte ha ett sparande där.
Bra poäng, det blir nog min andra fond, får se efter det hur jag ska göra, om det blir fler indexfonder osv.
Citera
2015-04-07, 18:53
Medlem
Nu när länsförsäkringar sänkte förvaltningsavgiften till 0.2% på den här fonden för några månader sedan känns den här frågan åter aktuell. Är det värt att spara i den här fonden istället för DIGI?

Varför står det att både DIGI och den här fonden har samma normanbelopp på avanza (4432 kr) trots att avgiften är betydligt lägre på den här? Har avanza skrivit fel eller är det någon dold avgift?
Citera
2015-04-07, 19:02
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Nu när länsförsäkringar sänkte förvaltningsavgiften till 0.2% på den här fonden för några månader sedan känns den här frågan åter aktuell. Är det värt att spara i den här fonden istället för DIGI?
Jag tycker det och har därför flyttat från DIGI till LF.
Citat:
Varför står det att både DIGI och den här fonden har samma normanbelopp på avanza (4432 kr) trots att avgiften är betydligt lägre på den här? Har avanza skrivit fel eller är det någon dold avgift?

Därför:

Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Att Länsförsäkringar Global Index har högre Norman-belopp än exempelvis SPP Aktiefond Global beror således på att Länsförsäkringar Global Index har haft och fortfarande har en högre årlig avgift (Normanbeloppet beräknas på ett genomsnitt av de senaste fem årens redovisade kostnader).
Citera
2015-04-07, 21:29
Medlem
Jag kör också på LF Global Index
Citera
2015-04-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fallone
Ja
Helt säker på det? Den går nämligen att välja som fond när man ändrar pensionsfonder utanför avanza.
Citera
2015-04-07, 23:09
Medlem
Brutes avatar
Några skillnader i avgifter eller liknande om man skaffar LF Global index fond via ISK på Avanza, eller om man öppnar ISK på LF bank för det?

//Brute
Citera
2015-04-07, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Några skillnader i avgifter eller liknande om man skaffar LF Global index fond via ISK på Avanza, eller om man öppnar ISK på LF bank för det?

//Brute

Jag betalar 0,24% i avgift på den fonden @ ISK LF

Och fonden kostar 0,2% via Avanza.

Nu blir det att kontakta LF.
Senast redigerad av TheBankMan 2015-04-08 kl. 00:00.
Citera
2015-04-08, 00:12
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBankMan
Jag betalar 0,24% i avgift på den fonden @ ISK LF

Och fonden kostar 0,2% via Avanza.

Nu blir det att kontakta LF.

Står ju exakt likadan på bådas hemsidor så förstår inte riktigt vad du menar.

Visst står det 0,24% i faktabladet. Enligt LF själva pga av en skattning. Förvaltningsavgiften nu är 0,2% för det.
Citera
2015-04-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Står ju exakt likadan på bådas hemsidor så förstår inte riktigt vad du menar.

Visst står det 0,24% i faktabladet. Enligt LF själva pga av en skattning. Förvaltningsavgiften nu är 0,2% för det.

Upptäckte det precis själv. Jag missförstod det hela. Intressant, vet du vad det är för skattning dom pratar om? Det är ju inte så i deras andra fonder
Citera
2015-04-08, 00:28
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBankMan
Upptäckte det precis själv. Jag missförstod det hela. Intressant, vet du vad det är för skattning dom pratar om? Det är ju inte så i deras andra fonder

Enda som står är att det är iom avgiftsänkningen. Har ingen aning.

Men undrar om det inte är bättre att kolla på det eu-standardiserade "Årlig avgift" istället för "förvaltningsavgift" egentligen.

Tar du Danske invest är det samma sak. 0,44% förvaltningsavgift men årsavgiften landade på 0,5%.

Är inte så insatt på skillnaden men "Årlig avgift" verkar innehålla fler kostnader än själva förvaltningsavgiften.

Nån som är kunnigare får fylla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in