2013-10-27, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Ja, Karl Tomas Karlsson, fd Flyckt, bodde i Hägersten. Avled 22 spetember i år.

I uppståndelsen kring KLÖFVERSKJÖLD får vi inte glömma Tomas Flyckt. Ingen normal ålder att dö. Hur gick det till igentligen? Droger? Trafik? Sjukdom? eller värre?
Citera
2013-10-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tordj
är vi säkra på att Aftonbladets utspel med en utvandrad polisman inte är ytterligare ett sk villospår ? Den s k Johan ville ju inte avslöja sin källa när han gick ut med det, men AB har alltså reda på namn och var polismannen finns. Johan har sedan, som det verkar, iofs blivit "tystad" av PU.

Det vet vi såklart inte. Men Gunnar Wall och till och med Lena Melin är med på noterna det ger viss trovärdighet. Kanske är Sverige moget att veta sanningen om Palme mordet?

Sedan läcker ju en viss Snowden ut sanningar i en strid ström och Barack Obama har besökt Sverige. Om Snowden sitter på fakta om Palme mordet tror jag att den Amerikanska administrationen hellre ser att det är Obama som förmedlar sanningarna till den Svenska regeringen hellre än Putin. Detta är bara spekulationer... men saker rör ju uppenbarligen på sig.
Citera
2013-10-27, 23:07
Medlem
mvagrippas avatar
Fick fram det här gamla telegrammet. Klöverskjöld var på snusket 1987.

TIDNINGARNAS TELEGRAMBYRÅ 1987-07-20 12:58

STOCKHOLM: - l Könshandeln på Malmskillnadsgatan l och på Östermalm i Stockholm pågår som vanligt. Aidsdelgationens kampanj har inte haft någon som helst effekt, enligt socialförvaltningen och polisen.

- Torskarna fortsätter att betala extra för samlag utan kondom. säger till TT socialinspektör Olle Karlsson, prostitutionsgruppen, socialförvaltningen.

Det var under senvåren som regeringens aidsdelegatlon satte in en stot mot gatuprostitutionen. Genom banderoller och affischer på cjatan varnade man för Hl V-smitta och aids.

- Det enda som hände var att några av de HIV-smittade tjejerna fick anaest. säger Olle Karlsson.

- Torskarnas beteende har inte förändrats, efterfrågan på samlag, särskilt då utan kondom. är lika stor som tidigare.

Tio procent HIV-smittade(-Prostitutionsgruppen räknar med att 200 kvinnor ägnar sig åt gatuprostitution i Stockholm, främst dä på Malmskillnadsgatan och stråket VaIhallavägen-Jungfrugatån-Ostermalms gatan-Artlllerigatan på Östermalm.

- Men alla är inte ute samtidigt, det rör sig om mellan 40 och 60 tjejer varje dag, säger Olle Karlsson.

- Vi räknar med att 10-15 procent av dessa är HIV-smlttade. Den gruppen är hårt påpassad av socialarbetare och polis. Många åker ut och in på LVM-hem och behandlingshem, några egentliga behandlingsresurser finns det iu inte.

- Bland de prostituerade finns allt från studerande som behöver extrapengar till heroinmissbrukare.

Många nyfikna turister.-Könshandeln, främst på Östermalm, drar till sig många nyfikna turister och stockholmare som kör runt och tittar, enligt kriminalinspektör Dan Klöfverskjöld, sedlighetsroteln.

- De boende blir störda och uppmärksamheten dras till de prostituerade, säger han till TT.

- Däremot har väl inte turisterna ökat själva prostitutionen. När det är ovanligt mycket torskar beror det på vädret och om det varit avlöning eller evenemang som trav eller galopp.

© Tidningarnas Telegrambyrå
Citera
2013-10-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

STOCKHOLM: - l Könshandeln på Malmskillnadsgatan l och på Östermalm i Stockholm pågår som vanligt. Aidsdelgationens kampanj har inte haft någon som helst effekt, enligt socialförvaltningen och polisen.

- Torskarna fortsätter att betala extra för samlag utan kondom. säger till TT socialinspektör Olle Karlsson, prostitutionsgruppen, socialförvaltningen.

Det var under senvåren som regeringens aidsdelegatlon satte in en stot mot gatuprostitutionen. Genom banderoller och affischer på cjatan varnade man för Hl V-smitta och aids.

- Det enda som hände var att några av de HIV-smittade tjejerna fick anaest. säger Olle Karlsson.

- Torskarnas beteende har inte förändrats, efterfrågan på samlag, särskilt då utan kondom. är lika stor som tidigare.

Tio procent HIV-smittade(-Prostitutionsgruppen räknar med att 200 kvinnor ägnar sig åt gatuprostitution i Stockholm, främst dä på Malmskillnadsgatan och stråket VaIhallavägen-Jungfrugatån-Ostermalms gatan-Artlllerigatan på Östermalm.

- Men alla är inte ute samtidigt, det rör sig om mellan 40 och 60 tjejer varje dag, säger Olle Karlsson.

- Vi räknar med att 10-15 procent av dessa är HIV-smlttade. Den gruppen är hårt påpassad av socialarbetare och polis. Många åker ut och in på LVM-hem och behandlingshem, några egentliga behandlingsresurser finns det iu inte.

- Bland de prostituerade finns allt från studerande som behöver extrapengar till heroinmissbrukare.

Många nyfikna turister.-Könshandeln, främst på Östermalm, drar till sig många nyfikna turister och stockholmare som kör runt och tittar, enligt kriminalinspektör Dan Klöfverskjöld, sedlighetsroteln.

- De boende blir störda och uppmärksamheten dras till de prostituerade, säger han till TT.

- Däremot har väl inte turisterna ökat själva prostitutionen. När det är ovanligt mycket torskar beror det på vädret och om det varit avlöning eller evenemang som trav eller galopp.

Herre Gud!!!
Citera
2013-10-27, 23:20
Medlem
ieshos avatar
Citat:

Men då är bara frågan, är L*rs-Christian B*rghs historia sann och i så fall, vad kan man dra för slutsats? Dan K var tydligen inte den enda som fiskade eller låtsades fiska efter en skytt strax innan MOP. En intressant sak med DK är att han sagt sig kunna skaffa fram ett beslagtaget ej protokollfört vapen samt nämnt en summa om jag inte mindes fel.

Hovfaxen har ju också letat fram en kollega till DK som haft kontakt med honom i Perth genom en superfyndig googling.
Citera
2013-10-27, 23:24
Medlem
Riktigt bra jobbat mvagrippa!

-----------------------------------------------------------

Sammarbetar vi och söker på breda fronter istället för att gnabbas och ägna oss åt personangrepp i denna tråd så tror jag att vi för varje dag kommer närmare och närmare sanningen. Här finns resurser som inte går att blunda för!
Citera
2013-10-27, 23:30
Medlem
Ok! jag måste samla mig....

Nu skriver jag rakt ut luften....
Om det jag misstänker är sant... att Palme hade HIV, berätta då omedelbart det för Mattias Palme om han inte redan känner till detta. Gör det NU!!!!!

Nu ber jag en bön för Ingvar Carlsson måtte du stå på rätt sida i detta, alla lögner och mörkläggningar kan förlåtas men sig inte att du visste något om detta i förväg.
Citera
2013-10-27, 23:35
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
Riktigt bra jobbat mvagrippa!

-----------------------------------------------------------

Sammarbetar vi och söker på breda fronter istället för att gnabbas och ägna oss åt personangrepp i denna tråd så tror jag att vi för varje dag kommer närmare och närmare sanningen. Här finns resurser som inte går att blunda för!

Har varit en mycket bra dag i tråden och jag säger bra jobbat till alla tråddeltagare som bidragit, ingen nämnd och ingen glömd.
Citera
2013-10-28, 00:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Bara som en liten fotnot.

Ska Leif GW m.fl få rätt när han ansåg att Palmemördaren skulle ha militär eller polisiär bakgrund.
Poliser som ska utreda andra polisers medverkan i brott måste vara bland det svåraste som finns i den branschen.

Om jag varit polis på den tiden och fått sådana arbetsuppgifter att utreda polisers eventuella inblandning i Palmemordet, hade jag nog velat skjuta på det så länge som möjligt och gjort så lite åtgärder som möjligt.

Om Palmemordet mot förmodan får sin lösning och gärningsmannen blir känd, kommer det att visa sig att han varken har militär eller polisiär bakgrund. I varje fall inte svensk sådan.
Citera
2013-10-28, 00:32
Medlem
Jag höll faktiskt på att titta på en annan gren... gällande Harry Scheins Testamente. Jag var inte förbered på det är med Perth och att bollen är i rullning.
Jag trodde fortfarande att det var grovarbete som gällde... här kommer i alla fall det jag har om Harry Scheins testamente.

Harry Schein var en av Palmes närmsta vänner, hann visste det mesta och hade otroligt mycket inflytande för att vara en vanlig privat person.

Vad gäller Palmes "eventuella" HIV så visste Harry Schein, därför var han satt under bevakning av Eva Fisher (igentligen hustru till en föredetta Österikisk ambassdör i sthlm).

Eva Fisher är dock inte släkt med Tomas Fisher mannen som finnansierade Ebbe Carlsson affären. Men tydligen kände han Schein. Det berättar han själv här:

http://www.fokus.se/2007/08/ge-arvet-till-palme/

Harry Schein verkade nöjd med uppgörelsen, Eva Fisher är ju attraktiv så det kan jag förstå. Han var ju dessutom mycket ensam på slutet av sitt liv och behövde säkert någon. Om Eva Fisher är agent eller blev utlovad arv eller kanske bara älskade Harry Schein vet jag inte, kanske stämmer allt.
Ingvar Carlsson har själv läst de första testamentet från Augusti och föreslagit ändringar. Och fått klart för sig att Eva Fisher är huvud arvinge.

När sedan Harry Schein dör händer mycket märkliga turer när plötsligt ett alternativt testamente skrivet i September som ger hela arvet till Harry Scheins grannar.
Läs om alla turer på realtid eller annan nyhets media orkar inte beskriva allt.

http://www.realtid.se/sok.asp?optQuickSearch=0&SearchString=schein&hQuic kSearch=1

Följden är i alla fall att det finns en stor risk att Harry Scheins lösöre och alla brev och anteckningar ska tillfalla någon helt annan än den maktapparaten önskar.
Alltså sätter man i allt man har.... för att vinna testamentet till Eva Fisher.

KLAGANDE
1. Björn Baldring, 400706-7533
Kevingestrand 7 C
182 57 Danderyd
2. Solveig Baldring, 451223-0527
Samma adress
Ombud för 1 och 2: Advokaten Olof Nilsson och jur.kand. Caroline Waering
Box 7761
103 96 Stockholm

MOTPART
Eva Fischer, 501031-0240
Tegnérgatan 45
111 61 Stockholm
Ombud: Advokaten Bertil Södermark och jur.kand. Tommy Lindström
Box 1334
181 25 Lidingö
Ombud: Jur.kand. Mattias Bexelius
A1 Advokater KB
Riddargatan 13 A
114 51 Stockholm
SAKEN
Ogiltigförklaring av testamente

Eva Fishers ombud:
Advokaten Bertil Södermark. Olof Palmes advokat och den som lämnat in överklagan gällande Harvard ärdenet 1986.

Tommy Lindström, bla rikspolischef och den som har haft hand om utredningen av privat personen Olof Palme i PU.

UTREDNINGEN I HOVRÄTTEN
Förhören vid tingsrätten med Björn Baldring, Solveig Baldring, Eva Fischer, Erling
Holm, Anders Dalhem, Eeva Räsänen, Lena Nordén, Lars-Olof Wahlund, Christina
Gip, Lars Blomström, Ingvar Hertzman, Anders Pethrus, Ingvar Carlsson, Birgitta von
Otter, Mårten Palme
, Yvonne Rosenthal, Ingmari Linder, Peter Sandstedt, Reza Vasiri,
Stefan Halldén, Staffan Kjellin, Ingvar Wiklund, Jan Olsson, Ulf Åsgård, Stefan Borg
och Michael Bengtsson har spelats upp från ljud- och bildfil och förhöret med Jonas
Ovesson från ljudfil.

Av ovanstående förhörda framträder bla:
Ingvar Carlsson, tidigare statsminister.
Birgitta von Otter, hustru till Kjell Olof Feldt
Mårten Palme son till Olof Palme.

Jan Olsson, tidigare kriminal kommisarie. Mycket central i Palme Utredningen bla den som tar hand om Lisbeth Palmes kläder.
Han bistår Eva Fisher och Tommy Lindström med teknisk undersökning av Harry Scheins hem.

Ulf Åsgård, mannen som tagit fram Palme Utredningen gärningsmanna profil.
Vittnar om att Harry Schein inte skulle vara vid sinna fulla sinnes bruk.

Läs Domen i PDF:
http://www.realtid.se/ArticlePages/201010/06/20101006120311_Realtid856/20101006120311_Realtid856.dbp.asp

Med denna laguppställning vinner man lätt domen i Tingsrätten och Hovrätten. Därigenom säkras alla bevis som kan berätta om Palmes hemligheter. För säkerhets skull bränner någon ner villan också.

En tråd på FB forumet som konkurerrar med Palme tråden i antal poster handlar just om doktor Åsa och branden i Harry Scheins hem.
Senast redigerad av litentuvan 2013-10-28 kl. 00:36.
Citera
2013-10-28, 00:40
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Har varit en mycket bra dag i tråden och jag säger bra jobbat till alla tråddeltagare som bidragit, ingen nämnd och ingen glömd.
du är grym, du står nog för 75% av alla som är här, sen finns det några andra nicks som är riktigt duktiga också, och + några nicks som glänser till ibland.
Citera
2013-10-28, 00:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
I uppståndelsen kring KLÖFVERSKJÖLD får vi inte glömma Tomas Flyckt. Ingen normal ålder att dö. Hur gick det till igentligen? Droger? Trafik? Sjukdom? eller värre?
Det kan ju röra sig om en "vanlig" stor, akut hjärtinfarkt eller någon av de svåraste
cancerformerna som prostatacancer.
Det dör hela tiden män i yngre eller övre medelåldern i just något av detta.
Har flera i min egen närhet som dött innan de ens fyllt 55 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in