2013-10-27, 21:23
Medlem
Bara som en liten fotnot.

Ska Leif GW m.fl få rätt när han ansåg att Palmemördaren skulle ha militär eller polisiär bakgrund.
Poliser som ska utreda andra polisers medverkan i brott måste vara bland det svåraste som finns i den branschen.

Om jag varit polis på den tiden och fått sådana arbetsuppgifter att utreda polisers eventuella inblandning i Palmemordet, hade jag nog velat skjuta på det så länge som möjligt och gjort så lite åtgärder som möjligt.
Citera
2013-10-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FacePalme
Hehe, jag kan lova dig att jag och Boboslacke aldrig har träffats. Att vi inte är samma person och att Bobo kan väldigt mycket mer om Palmemordet, om underrättelsetjänster och annat än vad jag kan. Mycket mer.

Tack för svaret. Ibland är du (ni) som en öppen bok.
Citera
2013-10-27, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Bara som en liten fotnot.

Ska Leif GW m.fl få rätt när han ansåg att Palmemördaren skulle ha militär eller polisiär bakgrund.
Poliser som ska utreda andra polisers medverkan i brott måste vara bland det svåraste som finns i den branschen.

Om jag varit polis på den tiden och fått sådana arbetsuppgifter att utreda polisers eventuella inblandning i Palmemordet, hade jag nog velat skjuta på det så länge som möjligt och gjort så lite åtgärder som möjligt.

Jag förstår inte den inställningen faktiskt. Skulle aldrig falla mig in att skydda kollegor som beter sig som svin på sjukhuset mot patienter. (Ja, jag jobbar i vården). Och jag tar för givet att det måste finnas poliser som har exakt samma inställning som jag och att det också fanns sådana poliser som jobbade med palmemordet 1986.
Citera
2013-10-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen
Tack och lov att vi är fler skeptiker härinne i varje fall.

PS till Bobbo: Du hatar ju när vi idioter googlar men ibland är det ju bra. Oftast tycker jag att Internet är Guds gåva till Jorden, men i andra stunder tycker jag också att nätet är ett djävulskt påfund. Och väldigt ofta är det svårt att skilja lögn från sanning just på nätet.

Det är roligt med googlandet, Hovfaxen. Du är ju emot det när det genererar något med substans och för det när du kan sitta och ljuga om vad du har sett på bild.
Citera
2013-10-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custerson
Tack för svaret. Ibland är du (ni) som en öppen bok.

Om jag är en öppen bok så är du som en jävla betongvägg. Vad ska jag göra för att få dig att förstå? Rapa upp mina tips på varför man inte ska lyssna på Skrillex eller förklara varför Värvet är en bra podcast? Eller var det i varje fall inledningsvis?

Vi är inte samma. Jag. Lovar.
Citera
2013-10-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen
Jag förstår inte den inställningen faktiskt. Skulle aldrig falla mig in att skydda kollegor som beter sig som svin på sjukhuset mot patienter. (Ja, jag jobbar i vården). Och jag tar för givet att det måste finnas poliser som har exakt samma inställning som jag och att det också fanns sådana poliser som jobbade med palmemordet 1986.

Ja, om vi leker med tanken att en polis mördade Palme, kan man väl tänka sig att det var förenat med risker för sin egen person att gräva för mycket i vissa saker mm
Citera
2013-10-27, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FacePalme
Det är roligt med googlandet, Hovfaxen. Du är ju emot det när det genererar något med substans och för det när du kan sitta och ljuga om vad du har sett på bild.

Jag ljög inte. Jag såg bokstäverna PULP. Men det kan ju ha varit en synvilla som jag redan har sagt. Fick ett tips i brevlådan från en medicinare som sade att denne Klovenskjold arbetade vid sedlighetsroteln i Stockholm på 80-talet. Vad säger ni om det? Och det var INTE en hallucination.
Citera
2013-10-27, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ja, om vi leker med tanken att en polis mördade Palme, kan man väl tänka sig att det var förenat med risker för sin egen person att gräva för mycket i vissa saker mm

Säkert kan det vara så. Har ju tidigare erhållit hotbrev via PM, så det begriper jag också. Grejen är kanske den att jag inte är så jävla rädd om livet och jag hatar att bli hotad till tystnad. Sedan finns det ju så väldigt många fler, som har sagt och grävt så mycket mer?
Citera
2013-10-27, 21:58
Medlem
Mycket Bra Jobbat Flashback!!!

Här är parets handelsbolag som det talas om i Aftonbladet.

http://www.ratsit.se/9166057522-HANDELSBOLAGET_DANIQUE_TRADING

Hans fulla namn är: KLÖFVERSKJÖLD, SÖREN DAN SIXTEN

Bolaget är:
HANDELSBOLAGET DANIQUE TRADING
UPPLANDSG 29
113 60 STOCKHOLM
Citera
2013-10-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Intressant! Koppling Roy och expolisen, tror inte på roy när han säger att någon förfalskat hans namnteckning

Detta är ju anmärkningsvärt tycker jag. Att en Sydafrikansk agent utpekad som möjlig gärningsman och den svenske polisen båda uppehåller sig i Perth.

Kuriosa:
Jag utsåg tidigare lite skämtsamt min post som råkade få löpnummer #44444 för ett omen som beskriver Palme Mordet i en enda mening. Mitt "omen" inlägg lyder i alla fall så här:

Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
Om offret fritt skulle få välja sin mördare, då tror jag Olof Palme hade önskat att mördaren var en Sydafrikansk agent, i alla fall mycket hellre än en svensk polis.
Citera
2013-10-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
En som inte är skriven i Sverige längre är Leif Bidefjord. Kollega till Lennart Källström uppe på Brunkebergsåsen i 2160 15-20minuter före MOP. Polisbilens nummer indikerar Östermalms polisdistrikt så det kan vara ett långskott. Men det lilla som finns när jag googlar honom får mig att tro att han kan ha bytt namn. Rent spontant kan jag tycka att namnet doftar av tång och blåmaneter , västkustvibbar.

Vad gäller Leif Bidefjord så skriver bröderna Poutiainen följande i Inuti Labyrinten sid 136:

För att få ökad klarhet i detta kontaktade vi Bidefjord, som numera jobbar inom Hudiksvallspolisen.
Bidefjord har doch bytt efternamn.

Men det nya efternamnet framgår inte. (Han är i alla fall inte Perth mannen.)
Citera
2013-10-27, 22:46
Medlem
är vi säkra på att Aftonbladets utspel med en utvandrad polisman inte är ytterligare ett sk villospår ? Den s k Johan ville ju inte avslöja sin källa när han gick ut med det, men AB har alltså reda på namn och var polismannen finns. Johan har sedan, som det verkar, iofs blivit "tystad" av PU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in