Citat:
Det är inget märkligt att man åker hem till någon för att hämta kläder om man blir ombedd om det i samband med ett akut sjukhusbesök. Har själv gjort det vid ett flertal gånger utan att reflektera över det . Åker man in akut av vilken anledning det än är kommer man inte alltid ihåg ombyte etc. Mårten visste inte mycket av telefonsamtalet uppenbarligen och var säkert van att lyda när mamma sa något.
Hade det bara varit detta som var orsak till besöket på Västra Långgatan så hade jag inte reagerat nämnvärt. Men nu är det ju så att Mårten P nekar till att alls varit där, ibland. Ibland har han mumlat om att han åkte fel, missuppfattat. Det är inte trovärdigt. Han måste ju begripa att många vet om att han och flickvännen varit där. Janken Myrdal och hans hustru, poliserna och inte minst Jankens far Jan Myrdal. Han är definitivt inte en person som håller mun även om han borde det ibland.
Varför inte bara säga att jag hämtade kläder morsan bad om och sedan fick vi skjuts av en polis. Inget märkvärdigt alls. Nej, här måste det svängas och slingras. Varför???
Hade det bara varit detta som var orsak till besöket på Västra Långgatan så hade jag inte reagerat nämnvärt. Men nu är det ju så att Mårten P nekar till att alls varit där, ibland. Ibland har han mumlat om att han åkte fel, missuppfattat. Det är inte trovärdigt. Han måste ju begripa att många vet om att han och flickvännen varit där. Janken Myrdal och hans hustru, poliserna och inte minst Jankens far Jan Myrdal. Han är definitivt inte en person som håller mun även om han borde det ibland.
Varför inte bara säga att jag hämtade kläder morsan bad om och sedan fick vi skjuts av en polis. Inget märkvärdigt alls. Nej, här måste det svängas och slingras. Varför???
Säger Mårten Palme att han ska hämta kläder kan det komma följdfrågor, ska han då säga att morsan gjort på sig. MP kanske inte fick veta skälet till klädbehovet utan får veta det där på sjukhuset, i en tumultartad situation där hans mor ,denna bastion av självkontroll och uppmärksamhet, en felfri människa ,som helt plötsligt pissat ner sig. Locket på är bara förnamnet.
Tänk på de av Ulf Dahlsten besjungna "kippande" skorna, omskrivet till blod i skorna.