2013-10-27, 20:03
Medlem
highfives avatar
Kan någon ge mig en vettig förklaring till detta med att MB samtalskommunikation den 3/5, som var i det närmaste på heltid (95%) med VB, just dagen innan hon blev mördad? Mätningen varade under 87 dagar. Från 10/2-8/5.

Kan det vara slump? Cirka 1,1% chans att det är så.

Min personliga känsla är att detta direkt eller indirekt har med mordet att göra. Sen att hans näst vanligaste ord när han kommunicerar med mobilen är dö/ döda gör inte saken bättre. Sen minns han inte vad som stod i de sms han fick och skickade till och från VB den 4/5. Till råga på allt raderade han dem.

Skyddar han någon? Varför ljuger han? I vilka sammanhang kan det vara som han skriver dö och döda? Är det någon annan som skriver detta från hans mobil? Har alla i familjen B egna mobiler?
Citera
2013-10-27, 20:08
Medlem
chrissie67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Är det någon som vet när Vatchareeya Bangsuan ska begravas? Om modern kommer att föredra Thailand som viloplats?

Tydligen ska VB kremeras och tas hem till Thailand. Tror att jag läste det i någon av Boden tidningarna.
Citera
2013-10-27, 20:09
Medlem
PeterNosters avatar
Hmm, varför ställer man frågor om hon hade strumpbyxor?

Spekulation:
Man har sett skillnad på hur torso och ben har brutits ner. Om hon haft strumpbyxor och de satt kvar på benen när de avstyckades och tvättades så är ju egentligen bara den övre blodiga delen riktigt tvättad och DNA på vristerna blir kvar. Strumpbyxorna har tagits av efteråt innan de lagts i huset.

Citat:
F2: Men om vi säger så här nu…den här kvällen, hade hon strumpbyxor? Är det någonting
du…
H: Nej, inte vad jag vet.
F2: …nått som du kan…borde lagt märke till?
H: Nää, det hade inte……..
F2: För vi har ju konstaterat, Kristoffer, att du…du är väldigt duktig på detaljer alltså.
H: På vissa detaljer……
F2: Mmm. Du…du kan se otroligt mycket detaljer som är helt…helt sanningsenliga och okej
alltså. Jag håller verkligen med dig, så att jag tror inte det är så stort fel på ditt minne. Det är
inte f…fel på din minneskapacitet i alla fall, på detaljer. Jag kan inte se…jag…jag är ju ingen
läkare, men jag tror inte det.
H: Jag tror inte att hon hade strumpbyxor på sig den dagen.
F2: Okej.
H: Jag kan inte säga med till helt 100 % säkerhet. Därför säger jag jag vet inte.
F2: Det är ett helt korrekt svar.
H: Ja.
Citera
2013-10-27, 20:11
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissie67
Tydligen ska VB kremeras och tas hem till Thailand. Tror att jag läste det i någon av Boden tidningarna.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6980985
Citera
2013-10-27, 20:13
Medlem
Angående oralsexet. Jag har vid ett flertal tillfällen slickat samtidigt som jag haft den ena eller båda vristerna i ett stadigt grepp. Anledningarna som jag direkt kommer på är följande:
* Hon inte riktigt har kontroll på sin nedre del av kroppen vilket gör att benen far lite okontrollerat.
* Hon klämmer åt så in i helvete så jag får lov att ta mig loss.
* Jag vill justera ställningen och åtkomsten till målområdet.
* Hon har varit bunden till händerna med fria ben, men jag visar att jag har kontrollen över dessa.
*...och givetvis 69an då, fast då brukar händerna ofta omsluta en välplacerad rumpa.

Jag får i vilket fall som helst inte ihop fallet. Kan MB dela mtGM sexuella läggning?
Där motivet är som starkast finns en mycket sårad kvinna som brukar "såga" upp lax, i en restaurang som hennes häradsbeteckare till make håller på och renoverar. Han i sin tur har kännedom om, och erfarenhet av, hur en kropp (ett stycke kött) kan delas upp i kombination med ett icke försumbart intresse för olika stickvapen. Till råga på allt så slår han kärringar och barn, och hotar var och varannan med olika former av permanent borttagande. Fast det är tydligen snubben som står och kör ölflaskor i röven på sig själv som förvandlats till värsta styckmördaren...
Sen skulle den misstänkte ha lyckats göra allt detta något så överdjävulskt bra att ingen hittar, brottsplats, styckningsplats, mordvapen, kläder eller händer....
Däremot så lämnar sin olåsta bil proppfull med blodspår....
Någon skulle kanske säg att det ligger en hund begraven i den här historien...
Citera
2013-10-27, 20:15
Medlem
chrissie67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6980985

Tack då var jag inte fel ute
Citera
2013-10-27, 20:18
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hmm, varför ställer man frågor om hon hade strumpbyxor?

Spekulation:
Man har sett skillnad på hur torso och ben har brutits ner. Om hon haft strumpbyxor och de satt kvar på benen när de avstyckades och tvättades så är ju egentligen bara den övre blodiga delen riktigt tvättad och DNA på vristerna blir kvar. Strumpbyxorna har tagits av efteråt innan de lagts i huset.

Strumpbyxor och mysbyxor/träningsbyxor i kombination är väl inte så vanligt?
Citera
2013-10-27, 20:24
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Var dei inte bara på det ena benet, vid vristen, som man fann DNA som skulle kunna vara från KJ? Eller minns jag fel?
Bara ena benet ja.
Citera
2013-10-27, 20:25
Medlem
Zisselas avatar
[quote=z3ndium]Angående oralsexet. Jag har vid ett flertal tillfällen slickat samtidigt som jag haft den ena eller båda vristerna i ett stadigt grepp. Anledningarna som jag direkt kommer på är följande:
* Hon inte riktigt har kontroll på sin nedre del av kroppen vilket gör att benen far lite okontrollerat.
* Hon klämmer åt så in i helvete så jag får lov att ta mig loss.
* Jag vill justera ställningen och åtkomsten till målområdet.
* Hon har varit bunden till händerna med fria ben, men jag visar att jag har kontrollen över dessa.
*...och givetvis 69an då, fast då brukar händerna ofta omsluta en välplacerad rumpa. :whistle:

Jag får i vilket fall som helst inte ihop fallet. Kan MB dela mtGM sexuella läggning?
Där motivet är som starkast finns en mycket sårad kvinna som brukar
Citera
2013-10-27, 20:34
Medlem
Zisselas avatar
Min långa post försvann (flashback-appen bråkar med mig)

Jag skrev iaf att MB ljuger friskt om deras förhållande i förhören.

VB beskrivs som så blyg att hon inte törs ställa frågor på träningen men att helt fräckt tigga skjuts och initiera sex med två tränare törs hon. En av dem pressar hon på pengar. Det stämmer liksom inte.

Jag tror inte hon varit så drivande, mer klängig för att hon trott mer om männens olika initiativ.

Så jag tror inte MB är så oskyldig som han vill ge sken av, han har trasslat till sitt äktenskap rejält men jag tror inte han mördat henne. Det tror jag KJ gjort. I förhören med honom finns det några grejer som sticker ut extra. Det är "pup" när han blir stressad och inte har nån ljugbild i huvudet att förhålla sig till och det är den omsvängning han gör från " om det var jag skulle ni hitta mer bevis" till "om det var jag skulle ni inte hitta några bevis".
Citera
2013-10-27, 20:37
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Då var det problemet löst av dig då, modellen på VB:s team sportia byxor var så pass pösiga och lösa att KJ endast behövde "nypa tag i nederkanten på byxbenen och dra av brallorna i ett knyck".

Men ifall det skulle varit en svårare och spändare modell mjukisbyxor vilket dom flesta damerna har idag så var nog KJ tvungen att ta ett stadigt grepp om vristen för att få av byxorna. Dessa mjukisbyxor är
att jämföra med tajta jeans och tajta jeans har du ju fumlat med ett antal gånger säger du.

Men nu är ju min teori fel enligt dig och då är det väl bara att acceptera att du vet att modellen var en
lös variant att få av och att man endast med denna modell kan råka komma åt vristen.

Ta't lugnt nu och utgå inte från att jag är ute efter att racka ner på dig hela tiden. Må sen vara att jag tycker att dina alternativförklaringar är rätt långsökta, men jag menar inte att det är fel att leta efter något som kan vara en trolig alternativförklaring.

Det är alltid vanskligt med begrepp, eftersom det ofta visar sig att vi laddar in olika betydelser i dem. För mig är "mjukisbyxor" inte nödvändigtvis något superpösigt, men jag har aldrig någonsin använt eller hört någon använda ordet för att beskriva leggings eller tightsliknande modeller. Nu är jag verkligen ingen expert på damkläder, men det är som sagt min definition. Vad KJ menar med "mjukisbyxor" eller "mjukisar" kan jag iofs inte veta. Inte du heller. Jag medger dock att han kan ha menat någon mer tight modell, men har svårt att tro att han skulle säga "mjukisar" om det var några väldigt åtsittande träningsbyxor t ex.

Tycker du förresten inte att det borde ha funnits DNA från KJ:s saliv i hennes underliv med lika stor eller större sannolikhet om det nu verkligen är så att DNA:t överlevt från ett vristgrepp i lägenheten och kunnat säkras efter att kroppen legat ute i terrängen flera veckor? Det och frånvaron av alla tecken från bevarad konversation om att de skulle ha något sexuellt ihop (jämför med tonen i hennes SMS till Berg) gör att jag finner hela förklaringen osannolik.
Citera
2013-10-27, 20:48
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan någon ge mig en vettig förklaring till detta med att MB samtalskommunikation den 3/5, som var i det närmaste på heltid (95%) med VB, just dagen innan hon blev mördad? Mätningen varade under 87 dagar. Från 10/2-8/5.

Kan det vara slump? Cirka 1,1% chans att det är så.

Min personliga känsla är att detta direkt eller indirekt har med mordet att göra. Sen att hans näst vanligaste ord när han kommunicerar med mobilen är dö/ döda gör inte saken bättre. Sen minns han inte vad som stod i de sms han fick och skickade till och från VB den 4/5. Till råga på allt raderade han dem.

Skyddar han någon? Varför ljuger han? I vilka sammanhang kan det vara som han skriver dö och döda? Är det någon annan som skriver detta från hans mobil? Har alla i familjen B egna mobiler?
Men han var väl otrogen är inte det orsaken, att sedan VB var borta/försvunnen blev snabbt känt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in