2013-10-25, 21:21
Medlem
Hejdå Sverige, Eriksson är ju sämst.
Citera
2013-10-25, 23:10
Medlem
Antiklimax till match mellan Federer och Dimitrov, ingen vidare tennis. Federer spelade inte särskilt bra och Dimitrov servade dåligt och spelade otroligt feg tennis. Han hade kunnat vinna om han hade servat bra och vågat spela aggressivt. Kass match var det i alla fall.

Eriksson framgår allt mer som en choker. Riktigt kasst gjort, att förlora är dåligt nog men att inte ens kunna skaffa fram ett femte och avgörande set är rent utsagt pinsamt dåligt.
Citera
2013-10-26, 03:33
Medlem
Om Sverige förlorar väntar grupp 2, europa/afrika. Inga afrikanska lag där, dom blev nedflyttade iår.
Finns många lag med en bra spelare där, Bulgarien (Dimitrov), Cypern (Baghdatis), Finland (J.Nieminen) och Vitryssland (Mirnyi), så det blir inte lätt hur man än gör.
Senast redigerad av Alessandro 2013-10-26 kl. 03:42.
Citera
2013-10-26, 12:11
Medlem
Inte omöjligt att Sverige vänder trots allt, men det blir ju svårt nu när Ymer måste vinna en match, vilket han definitivt är kapabel till i och för sig. Eriksson bör vinna sin match annars kan han fan lägga ner. Han började väl dåligt mot Slovakien också om jag inte minns fel men vann sin andra match. Han måste göra samma sak nu. Sen så får Sverige helt enkelt göra sitt jobb i dubbeln och att Ymer gör sin bästa match, då kan det gå trots allt.

Jag hoppas verkligen att det blir Ymer som spelar igen i alla fall. Tycker i princip alla svenska spelare känns så jäkla trista.

Intressant lottning i Paris förresten. Gasquet och Tsonga kan stöta på varandra tidigt och gör därmed upp om en slutspelsplats.
Citera
2013-10-26, 12:56
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Inte omöjligt att Sverige vänder trots allt, men det blir ju svårt nu när Ymer måste vinna en match, vilket han definitivt är kapabel till i och för sig. Eriksson bör vinna sin match annars kan han fan lägga ner. Han började väl dåligt mot Slovakien också om jag inte minns fel men vann sin andra match. Han måste göra samma sak nu. Sen så får Sverige helt enkelt göra sitt jobb i dubbeln och att Ymer gör sin bästa match, då kan det gå trots allt.

Jag hoppas verkligen att det blir Ymer som spelar igen i alla fall. Tycker i princip alla svenska spelare känns så jäkla trista.

Intressant lottning i Paris förresten. Gasquet och Tsonga kan stöta på varandra tidigt och gör därmed upp om en slutspelsplats.

Jag upplever Eriksson som en spelare som kan spela bra mot relativt duktiga spelare, typ topp200, men att han samtidigt kan ha ruskigt svårt får spelare längre ner på rankingen. Vet inte om han är ojämn eller om det bara är något i hans spelstil som gör att det blir så, om det exempelvis är så att han inte har det lika lätt när han förväntas vara den som driver spelet eller liknande.

Har inte sett lottningen men det är lite synd om det är som du säger. Hade helst sett Gasquet, Tsonga Wawrinka och eventuellt även Raonic kämpa med samma förutsättningar och att de bästa skulle gå vidare till slutspelet. Gillar Wawrinka, men jag vill att han ska ta sig till slutspelet på resultat och inte på att hans konkurrenter stötte på varandra för tidigt.

Annars måste jag säga att det har varit väldigt uppenbart de senaste veckorna att det som verkligen skiljer spelarna från Berdych ner till Raonic jämfört med toppnamnen är jämnheten. Det finns väldigt mycket kapacitet hos alla topp10-spelare (bortsett från möjligtvis Ferrer), men man kan inte hålla på att förlora i första omgången mot spelare omkring plats 100 på rankingen om man vill etablera sig som en världsklasspelare.
Citera
2013-10-26, 13:44
Medlem
Jag sitter och hoppas på alternativt två saker.

1.Att Berdych byter tränare och tar tag i sina mentala problem. Han har definitivt inte skallen för att vara en tennisspelare som på allvar kan hota världstoppen i de stora turneringarna. När man vet hur bra han är på att spela tennis så blir man bara frustrerad av att se hur omogen han är mentalt. Det är någonting med hans personlighet som gör att han inte blommar ut till sina fulla potential. Jag vet inte vad det är men någonting är det. Han är jämn som fan och håller en jämn hög nivå, men att vara topp6 konstant i tre, fyra år som han har varit och vinna så lite titlar är icke godkänt. Han är den enda topp10-spealren som inte vunnit en enda titel denna säsong. Senast han vann en turnering var väl i Stockholm förra året om jag inte minns fel. En turnering som han valde att avstå detta år En riktigt mental dvärg är han. Är så trött på honom, vilket leder mig till min förhoppning #2.

2.Om han inte uppfyller förhoppning #1, så hoppas jag att han tappar sitt spel och försvinner från världstoppen. En sak som är bland det som stör mig mest är när spelare har otroligt hög nivå spelmässigt men är svaga i skallen.

Nu har han varit i dålig form den senaste tiden, i alla fall resultatmässigt, har inte sett alla hans matcher. Nu har han ju kvalat in till slutspelet tack vare fint spel tidigare under året. Samma sak gäller väl Wawrinka, man spelar ju en hel säsong, om man plockar poängen i början eller slutet spelar ju ingen roll. Dessutom så har Wawrinka och Gasquet redan gjort upp i år en gång i år. Raonic och Gasquet likaså.
Citera
2013-10-26, 20:16
Medlem
Där vann man i dubbeln, åka ner en division till verkar inget skoj.
Sen har Ryssland slagit Sydafrika.
Citera
2013-10-26, 21:17
Medlem
god.childs avatar
Federer vaknar till i elfte timman av säsongen. Lär bli en stenhård final i Basel imorn.
Citera
2013-10-27, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Federer vaknar till i elfte timman av säsongen. Lär bli en stenhård final i Basel imorn.

Förra året var det en jämn final. Jag hoppas det blir en lätt seger för Del Potro denna gång, vill gärna att han tar upp kampen med Nadal, Djokovic och Murray. Federer har nog gjort sitt när det gäller den biten. Såg hans match mot Dimitrov och man blev inte imponerad direkt, missade semifinalen men av resultatet att döma så kan det inte varit någon storartad insats. Del Potro hade väl en del problem med Wawrinkas överman också, så båda spelarna kanske inte är i toppform trots allt.
Citera
2013-10-27, 17:06
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Förra året var det en jämn final. Jag hoppas det blir en lätt seger för Del Potro denna gång, vill gärna att han tar upp kampen med Nadal, Djokovic och Murray. Federer har nog gjort sitt när det gäller den biten. Såg hans match mot Dimitrov och man blev inte imponerad direkt, missade semifinalen men av resultatet att döma så kan det inte varit någon storartad insats. Del Potro hade väl en del problem med Wawrinkas överman också, så båda spelarna kanske inte är i toppform trots allt.

Såg inte matchen men av resultatet att döma var det en jämn match. Grattis delpo!
Citera
2013-10-27, 17:23
Medlem
Fy fan vilken match mellan eriksson -Nielsen var svettigt,blir avgorande mellan Ymer -Pedersen nu.
Citera
2013-10-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Såg inte matchen men av resultatet att döma var det en jämn match. Grattis delpo!

En jämn match resultatmässigt men det kändes som att Delpo var den bättre spelaren sett över hela matchen, jag var aldrig orolig att han inte skulle vinna. I avgörande setet så spelade han helt otroligt bra i sina servegames. Nu är det dags att ta steget upp från 500 till 1000. Han och Djokovic är på samma halva och kan mötas tidigast i semifinal, jag hoppas att någon av dem vinner.

Ska bli spännande att se hur Ymer klarar av detta nu.
Senast redigerad av terribilis 2013-10-27 kl. 17:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in