2013-10-26, 23:25
Medlem
Monorailcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Jag spelar på EUNE och har endast spelat där så jag kan inget säga om andra servrar.

Min gissning är dock att det knappast är någon jätteskillnad. Det är ju människor vi talar om, och så jävla olika är vi nog inte, oavsett var i bor.

Det borde finnas en möjlighet (det kanske finns?) att välja så att man mutar sig själv innan matchen. Är man en värdelös spelare så kan det inte vara roligt att lyssna på mig.
Jag kan vara ganska, ehm, elak.
Till till syvende och sist är jag ju helt klart medveten om att mitt sätt att vara mot mina medspelare inte direkt är till någon hjälp.
Men fan, jag kan inte hjälpa det ibland. Jag måste bara få ge idioten en digital käftsmäll om han spelar som en skit.

Jag ska jobba på det.

Någon jätteskillnad är det kanske inte, men visst skiljer det en del. Polacker verkar generellt väldigt aggressiva och saknar självinsikt. Tycker mig se en väldig överrepresentation i alla fall, eller så är det bara så att det är väldigt mycket polacker som spelar. Mentaliteten skiljer en hel del mellan olika länder.

Jag ger fan i att skriva något särskilt numera, börjar det gå lite dåligt i en match mute:ar jag alla i laget eftersom det garanterat kommer börja flameas. Finns inget att vinna på att försöka ge svar på tal, men visst blir man så frustrerad ibland att man inte kan låta bli. Bland det värsta är när man spelar support med någon riktigt, riktigt efterbliven ADC. Misstag på misstag fast man försöker förklara vad den gör fel. Springer in i obvious bait gång efter gång trots att man pingar, hoppar in med noll HP för att KS:a och dör, tar vägen genom djungeln fast vi inte har någon vision osv osv ...

Blev nyss demotad p.g.a. tre sådana matcher i rad. Finns inget man kan göra. Funderar på att ge upp med SoloQ, verkar som att man måste komma så jäkla långt upp för att folk ska börja bli någorlunda vettiga att ha att göra med. Håller detta mönster i sig lär man behöva komma upp i Diamond. Jag är Gold II och tycker inte det är någon större skillnad mot Silver, bara det att folk spelat fler matcher. Inte blir det trevligare stämning heller.
Citera
2013-10-27, 00:05
Medlem
ProDeos avatar
fick tips om att solo que ist för att kunna gå upp i division. Men det går ju ta mig fan inte!

spelar jag adc, vinner vi bot lane. Spelar jag mid vinner jag mid lane, spelar jag top vinner jag top. Men jag har alltid dessa förbannade polacker med i laget som verkar vilja förstöra medvetet :@

Jag flamar inget och hjälper laget, men mitt lag vet varför man skall ha focus på någon eller varför man skall spela deff när deras junglare kommit och dödat dem 2 gånger..

Kan man inte be riot banna med ett IP från polen eller liknande skulle göra dagen så mycket lättare.

Har förlorat 6-7 matcher irad nu ;'(

Har ni något tips på hur man spelar rumble @ top? funderar på att börja med honom
Citera
2013-10-27, 00:08
Medlem
Jävlar vad Leona + riven lane i 3v3 var starkt! Har blivit totala stomps 5 matcher nu i rad med den kombon. Tror jag snittar runt 15-20KDA som Leona i 3v3 för tillfället

Har inte kört duo lane i 3v3 innan då jag tyckt att 2 solo lane + junglare varit bättre pga mer farm. Men eftersom vi blivit så pass fed var game så har vi kunnat antingen forcea ut deras junglare att hjälpa till eller så har vi bara pushat lane till turrent och counter junglat hela deras jungle.

Blir även brutala teamfights med en ap laner med mycket AOE, bästa vi kört med hitintills har varit viktor. Leona engage med EQ till en leona ult, samtdigt som Viktor poppar ult och W på de stunnade och Riven hoppar in med ult och bankar på dem med en ravenous hydra - Vi lyckades acea motståndarna på cirka 2-3 sekunder.
Citera
2013-10-27, 00:13
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuclearninja456
Jävlar vad Leona + riven lane i 3v3 var starkt! Har blivit totala stomps 5 matcher nu i rad med den kombon. Tror jag snittar runt 15-20KDA som Leona i 3v3 för tillfället

Har inte kört duo lane i 3v3 innan då jag tyckt att 2 solo lane + junglare varit bättre pga mer farm. Men eftersom vi blivit så pass fed var game så har vi kunnat antingen forcea ut deras junglare att hjälpa till eller så har vi bara pushat lane till turrent och counter junglat hela deras jungle.

Blir även brutala teamfights med en ap laner med mycket AOE, bästa vi kört med hitintills har varit viktor. Leona engage med EQ till en leona ult, samtdigt som Viktor poppar ult och W på de stunnade och Riven hoppar in med ult och bankar på dem med en ravenous hydra - Vi lyckades acea motståndarna på cirka 2-3 sekunder.

Leona + Jarvan + ? mot ungefär vilka? Hur bygger du, ap leona? tank?
Citera
2013-10-27, 03:37
Medlem
AIKDaniels avatar
http://www.bilddump.se/bilder/20131027033540-81.224.131.224.bmp

Nu checkar jag ut efter en natts carryande, allstars varsågod

Edit: fyra games som varade 25 min o två i 27, komiskt.
Citera
2013-10-27, 05:03
Medlem
Bannad på main i 2 veckor. Lirar lite på en polares konto. Guld nivå. Men fyfan vad dåliga spelarna är. Helt sänslöst. Rena rama kaoset.
Citera
2013-10-27, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppmannen
Bannad på main i 2 veckor. Lirar lite på en polares konto. Guld nivå. Men fyfan vad dåliga spelarna är. Helt sänslöst. Rena rama kaoset.

Fan vad alla på flashback blir bannade då, inte oväntat dock
Citera
2013-10-27, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
mres ger ju % .. tror det är enklast att lära sig hur mycket varje poäng ger i mres %

Jag är lite seg nu men, hur menar du?
Citera
2013-10-27, 08:30
Medlem
HunkiDunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allstars
Kan någon förklara en sak med mag res och armor som jag aldrig förstått mig på, säg att jag har 100 AP och min fiende zyra köper neg c, eftersom neg c har 40 mag res betyder det att min 100 AP motsvarar 60, när jag atk zyra? eller??
Som sagt så ger armor och mr skydd i %. Men desto mer armor och mr du får desto mindre procent mindre.
Här är 2 diagram
http://i.imgur.com/VbwUZkt.png
http://i.imgur.com/il8VKrM.png
Citera
2013-10-27, 13:54
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Kan man välja vilken ribbon som ska synas ?
Citera
2013-10-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
Kan man välja vilken ribbon som ska synas ?

Jag tror att det är den mest sällsynta ribbon du har som visas.
Citera
2013-10-27, 17:05
Medlem
KaptenCapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HunkiDunken
Som sagt så ger armor och mr skydd i %. Men desto mer armor och mr du får desto mindre procent mindre.
Här är 2 diagram
http://i.imgur.com/VbwUZkt.png
http://i.imgur.com/il8VKrM.png

Tack för dem!
http://www.lolking.net/champions/ ganska lustiga winrate %, trodde inte att malz och rammus låg så högt upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in