2013-10-27, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen
nej det tänker jag inte göra. Pröva förstora bilden själv istället.

Vi har redan provat det och det gick inte.

Så nu väntar vi på dig.
Citera
2013-10-27, 12:50
Medlem
Blackrivulitet:

Du har också testat det? Bra. Då har jag en som kan verifiera att det inte går.
Och Hovfaxen har ingen, förutom sin egna fantasi, som kan styrka uppgiften.

Så mycket för källkritik, alltså.

Har läst på lite nu. Roy Allen var alltså den som andra menade var mördaren och som anklagades för att ha tagit in på hotell i Stockholm under mordnatten och som förhördes i Bangkok på svenska ambassaden och sedan reste tillbaka till Perth.

Härligt. Allen och svenske polisen boende i samma stad, alltså. Vilket sammanträffande.
Citera
2013-10-27, 12:53
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacePalme
Är Roy Allen någon som har samröre med denne polis eller är Roy Allen vår man?
Søk på tidligere innlegg av utredaren, så finner du opplysninger om Roy Allen.
Han er fra Sør-Afrika, men bor nå ut ifra fotografiet i samme by som vår man.
Det har også vært opplyst at RA var i Stocholm under MOP.
Citera
2013-10-27, 13:02
Medlem
Hovfaxen:

Det vi kan konstatera i vilket fall är att punkt ett och två i din lilla sammanställning är vilseledande och lögn.

Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen
Lägg av. Jag tycker jag har bidragit som fan här på morgonen genom att problematisera följande:

1. Det står "PLUP" under den "frimurarring" som kanske har funnits på mannens hand....
2. Någon tänkte att det var polisman B som var australienaktuell, men detta kunde jag avfärda eftersom polisman B antingen är Åke*erbr*ing eller Avs*an (finns flera uppgifter om det.)
3. Det är högst intressant att få veta bakgrunden till bilden, eftersom den misstänkte anstiftaren poserar så glatt. Nog väcker fotot, ja hela "storyn" vissa betänkligheter hos varje normaltfuntat kritiskt tänkande människa.
4. Det är klart att du ska fortsätta försöka identifiera den här karln. Självklart!

Punkt 4 är dessutom helt tom ett simpelt konstaterande om att andra kan göra vad de behagar. så då återstår bara punkt 3.

- Du vill veta bakgrunden till bilden eftersom du anser att det väcker "vissa betänkligheter hos varje normaltfuntat kritiskt tänkande människa".

Väcker det inte betänkligheter hos en normalt funtad person att du vilseleder och ljuger med punkt 1 och 2?

Godnatt, kära lögnare.
Citera
2013-10-27, 13:07
Medlem
p.norths avatar
Roy allen flyttade till Perth 2000-2001
Citera
2013-10-27, 13:07
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackrivulet
Vår exilsvensk bor alltså i samma område som Roy Allen.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/utpekad-palmemordare-trader-fram_78880.svd

Detta ska ses mot bakgrund av ett tips från KG Bäck.

Detta ska I SIN TUR, ses mot bakgrund av Ulf Lingärde vid SSI:s uppgifter.

http://est.jbn.nu/palme/Ai_318-93.pdf

Intressant! Koppling Roy och expolisen, tror inte på roy när han säger att någon förfalskat hans namnteckning
Citera
2013-10-27, 13:13
Medlem
ieshos avatar
Alltså, varför fokusera på användare? Antag att hovfaxan försöker motverka framsteg, vad gör då ni som spelar med i spelet? Det är en öppen tråd och ju fler skummisar som skriver desto bättre, så länge de inte tar över tråden helt.
Citera
2013-10-27, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackrivulet
Vi har redan provat det och det gick inte.

Så nu väntar vi på dig.

Nej, tyvärr. Ni lär få vänta förgäves. Men jag har inget att bevisa faktiskt. Antingen så stod det PLUP där, eller så var jag med om ett mirakel alternativt en sekunds psykos eller så såg jag helt enkelt fel.
Citera
2013-10-27, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Alltså, varför fokusera på användare? Antag att hovfaxan försöker motverka framsteg, vad gör då ni som spelar med i spelet?

Exponerar. Det gör att fler användare kan få upp ögonen för vilken provokativ lögnare hon är, fler kan läsa förbi hennes inlägg och debatten i tråden kan bli bättre.

Citat:
Nej, tyvärr. Ni lär få vänta förgäves. Men jag har inget att bevisa faktiskt. Antingen så stod det PLUP där, eller så var jag med om ett mirakel alternativt en sekunds psykos eller så såg jag helt enkelt fel.

Eller så ljög du.
Citera
2013-10-27, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FacePalme
Dessa anklagelser...

Iesho:

Du har rätt. Jag ska inte låta honom besvära mig mer.

Trams. Du är så lätt igenkänd. Men det finns inget förbud för dig att ha flera nick i tråden så länge du inte är bannlyst eller använder flera av dina nick för att "låtsas" ha en konversation härinne.
Citera
2013-10-27, 13:26
Medlem
p.norths avatar
kan va bra att notera, i samma veva som våran kära polis i Perth så slump eller..

"Heine Hüman, en svensk med sydafrikanskt ursprung som under den aktuella perioden var bosatt i Björklinge i närheten av Uppsala, där han hade en bilverkstad.

14 min efter mordet mottog ett par i Bromma ett mystiskt telefonsamtal med ordalydelsen: "Nu är det klart. Palme är skjuten." En uppenbar felringning. Det har emellertid visat sig att deras telefonnummer var identiskt med Uppsalanumret till ett klubbhus, alldeles i närheten av Hümans bostad i Björklinge.

Någon gång under 1988 försvann denne Hüman brådstörtat ut ur landet utan att ens ta farväl av sina grannar, som för övrigt noterat vissa andra egendomliga omständigheter kring denne man, som sedan blev uppspårad av en svensk journalist till Florida, där han bor under ett annat namn och, kanske inte så förvånande, förnekar all inblandning i Palmemordet."
Citera
2013-10-27, 13:27
Medlem
brukerinnes avatar
Forsøker å finne velgörenhetsorganisationer i Perth.
Han "jobbat för en välgörenhetsorganisation som arbetar för att bevara och skydda kuster, landsbygd och byggnader i området."

Kan det t.eks. finnes en slik organisasjon med tilknytning til den aktuelle kirken?

Forsøker først gjennom byens hjemmeside:
http://www.perth.wa.gov.au/

Men jeg er ikke dyktig på dette.
Noen som vil hjelpe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här