2013-10-27, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen
Jaså, gör jag det? Jag har ingen anledning att hitta på att jag såg bokstäverna PLUP under den vita ringen, men jag har då ingen aning om vad de betyder. De vita, något suddiga bokstäverna såg handskrivna ut och skymtades mycket svagt precis under den vita ringen på mannens finger. åAnledningen tll att jag problematiserar är att jag är av naturen källkritisk. Ibland kan jag tycka att det är saknas lite sånt i den här tråden.

Källkritiken måste verka tillsammans med ett rationellt tankesätt. Annars gör "källkritiken" lika mycket skada som nytta.

Nu är det dags att du kommer in i matchen, lägg upp en bild på bokstäverna då.
Citera
2013-10-27, 12:24
Medlem
Citat:
Jaså, gör jag det? Jag har ingen anledning att hitta på att jag såg bokstäverna PLUP under den vita ringen, men jag har då ingen aning om vad de betyder. De vita, något suddiga bokstäverna såg handskrivna ut och skymtades mycket svagt precis under den vita ringen på mannens finger. åAnledningen tll att jag problematiserar är att jag är av naturen källkritisk. Ibland kan jag tycka att det är saknas lite sånt i den här tråden.

Men nu när du åker på källkritik gällande ditt påstående så kan du väl ta fram bevisen som jag ber dig? Istället börjar du berätta om vad du upplevde? Visa en kopia istället. Ta fram en bild där du lyckas förstora den här bilden.

Notera nu att du påstår att du sparat ned den från Aftonbladet vilket innebär att bilden har 481px × 264px. Med den bildstorleken så går det inte att zooma in så pass mycket att några bokstäver kan urskiljas på ringen. Tro mig. Bilden innehåller inte tillräckliga mängder information för att vara så detaljerad.
Citera
2013-10-27, 12:27
Medlem
brukerinnes avatar
FacePalme
Sitat fra intervjuet med politimannen:
LR: Besökte du Sverige i samband med förhöret?
X: Besökte Sverige? Jag har inte varit i Sverige på flera år, tänkte jag säga, men inte i år i alla fall.

... var han då i Sverige förra året?

mvagrippa linket til en artikkel. I den står det at Roy Allen bor i Perth.
(utredaren har skrevet en del om ham tidligere).
Senast redigerad av brukerinne 2013-10-27 kl. 12:34.
Citera
2013-10-27, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
FacePalme
Sitat fra intervjuet med politimannen:
LR: Besökte du Sverige i samband med förhöret?
X: Besökte Sverige? Jag har inte varit i Sverige på flera år, tänkte jag säga, men inte i år i alla fall.

Var han då i Sverige förra året?

mvagrippa linket til en artikkel. I den står det at Roy Allen bor i Perth.
(utredaren har skrevet en del om ham tidligere).

Har Roy Allen hetat något annat tidigare? Är Roy Allen vår man eller är Roy Allen bara en person som råkar vara väl bekant med denne polisman?
Citera
2013-10-27, 12:31
Medlem
hehehos avatar
ytterligare poliser var i piketen på mordplatsen, nån som vet nåt vad som hänt:

Klas Gedda, edit: inte aktuell http://www.blaljus.nu/nyhetsartikel/tack-till-sveriges-poliser
Stellan Hermansson
Peter Wikström

till detta kommer tex Göran Sund
och Thomas Ekesäter (anmäld för övervåld flera gånger)
Senast redigerad av heheho 2013-10-27 kl. 13:17.
Citera
2013-10-27, 12:31
Bannlyst
Vår exilsvensk bor alltså i samma område som Roy Allen.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/utpekad-palmemordare-trader-fram_78880.svd

Detta ska ses mot bakgrund av ett tips från KG Bäck.

Citat:
KG Bäck var vid tiden för mordet generalsekreterare i Civilförsvaret, en del av totalförsvaret. Han hade tidigare arbetat som korrespondent för Aftonbladet. Dagarna efter mordet kontaktades han av en välunderrättad person med kontakter i den brittiska u-tjänsten. Mannen berättade att han fått uppgifter om att intressen för Sydafrika med inblandning av svenska affärsmän och en polis med anknytning till Säpo låg bakom Palmemordet. Bäck talade omedelbart in uppgifterna på ett kassettband som överlämnades till Säpo i Uppsala. Sedan hände ingenting. Inte förrän han själv hörde av sig igen. Då meddelade man att man hade undersökt tipset, men att det inte fanns några belägg för uppgifterna. Ärendet avfördes.

Detta ska I SIN TUR, ses mot bakgrund av Ulf Lingärde vid SSI:s uppgifter.

http://est.jbn.nu/palme/Ai_318-93.pdf
Citera
2013-10-27, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FacePalme
Men nu när du åker på källkritik gällande ditt påstående så kan du väl ta fram bevisen som jag ber dig? Istället börjar du berätta om vad du upplevde? Visa en kopia istället. Ta fram en bild där du lyckas förstora den här bilden.

Notera nu att du påstår att du sparat ned den från Aftonbladet vilket innebär att bilden har 481px × 264px. Med den bildstorleken så går det inte att zooma in så pass mycket att några bokstäver kan urskiljas på ringen. Tro mig. Bilden innehåller inte tillräckliga mängder information för att vara så detaljerad.

Kan någon vara vänlig att verifiera mitt påstående så att vi en gång för alla kan klarlägga att Hovfaxen ägnar sig åt fabricerade uppgifter.
Citera
2013-10-27, 12:34
Bannlyst
Citat:

Ja, vad ska jag svara då? Jag är ingen dataexpert, har en minidator med Windowsprogram, sparade AB.s foto i "bilder", förstorade upp och såg vad jag såg. Vad mer kan jag säga?
Citera
2013-10-27, 12:38
Medlem
Citat:
Ja, vad ska jag svara då? Jag är ingen dataexpert, har en minidator med Windowsprogram, sparade AB.s foto i "bilder", förstorade upp och såg vad jag såg. Vad mer kan jag säga?

Du menar att du inte kan styrka ditt påstående? Jag trodde du var en källkritisk person? Då kastar vi det på soptippen och kallar det för vad det är - en förvanskning och förvridning av verkligheten.

Det står rätt hyfsat klart vad du är för en person.
Citera
2013-10-27, 12:41
Bannlyst
Citat:

Du behöver inte säga något mer överhuvudtaget, du behöver bara zooma in på de påstådda bokstäverna, screena bilden och sedan visa den för oss.

Hur var det nu med källkritiken?
Citera
2013-10-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackrivulet
Vår exilsvensk bor alltså i samma område som Roy Allen.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/utpekad-palmemordare-trader-fram_78880.svd

Detta ska ses mot bakgrund av ett tips från KG Bäck.

Detta ska I SIN TUR, ses mot bakgrund av Ulf Lingärde vid SSI:s uppgifter.

http://est.jbn.nu/palme/Ai_318-93.pdf

Är Roy Allen någon som har samröre med denne polis eller är Roy Allen vår man?
Citera
2013-10-27, 12:44
Bannlyst
Citat:
Kan du ta en kopia på den närbilden är du vänlig? För jag tror precis att du upplevt ett mirakel. Om du nu vill övertyga oss andra om att Boboslacke är en lögnare och Landsförrädarspåret är falskt. Varför ägnar du dig åt lögner?

nej det tänker jag inte göra. Pröva förstora fotot själv istället så får vi se om jag var ensam
om att uppleva ett mirakel eller om jag har börjat få synfel.
Senast redigerad av Hovfaxen 2013-10-27 kl. 12:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in