Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Nej, för min argumentation om att man tidigare i historien skulle se på framtida händelser som skett som osannolika spelar det ingen roll om det var 100, 200 eller 2000 år sedan.
Och det är fortfarande nonsens att mena att tidigare historiska händelser är mer osannolika än att 2 miljarder muslimer skulle acceptera ett religionsförbud.
Dessutom är det konstigt att jämföra våran uppfattning idag med vad outbildade barbarer trodde för länge, länge sedan. Vi vet med 100 % säkerhet att ett religionsförbud inte skulle accepteras. DE visste inte ett jävla skit.
Citat:
Varför skulle det vara omöjligt att människor vid en viss period skulle anse att det är fred och trygghet, för att FN sedan skulle förbjuda religion som gör att folk går bananas?
Du är bara ute efter att hitta fel och håller på med hårklyverier som gör att du inte tänker riktigt.
Haha, så nu var det bara fred och trygghet INNAN religionsförbudet? Här hittar vi på friskt.
Lyssna nu. Det finns inte en piggelins jävla chans i helvetet att FN varken kommer kunna eller nånsin kommer önska förbjuda religion. Speciellt inte om de, som du nu säger, precis har uppnått världsfred. Dina profetior är nonsens och ditt försvar av dem är nonsens, och det vet du om.
Citat:
Det är du som är fånig, självklart hade Gud kunnat göra vad som helst,
Vilket även såklart inkluderar "avgörandet av Guds styre och omsorg över människor". Jag tackar för erkännandet.
Citat:
Nehej, du verkar vara helt okunnig i frågan, och du verkar inte ens vilja lära dig något, du är fast i dina egna tankegångar.
Nej, det är du som inte tycks förstå enkel logik. Eller jag ska vara rättvis, du förstår säkert logik...men i debatt-taktiskt syfte tycks du nu helt bortse från allt vad logik heter, när dina hittepå-lösningar inte bär frukt. Det är inte mitt fel att dina påhitt säger emot sig själva.
Citat:
Jag förvränger inte vetenskap. Visst det är min uppfattning att det är en störning eller avvikelse,
Du förvränger inte vetenskap men du gör en ren åsiktsbaserad tolkning av vad den säger? Inser du inte hur du säger emot dig själv?
Citat:
det beror på hur man tolkar en skillnad.
I ditt fall: Rent hittepå.
Citat:
En tumör är också något som skiljer sig från det normala,
Falsk analogi.
Citat:
och även en hjärna hos en schizofren.
Falsk analogi. Du borde se vad vetenskapen har att säga om det. Och INTE i syfte att sedan förvränga det.
Citat:
Att du anser att en man har sexuella dragningar till en man som icke sjukt är din uppfattning, min uppfattning är att det är sjukt.
Skillnaden är att jag kan ge väldigt goda skäl för min ståndpunkt, t ex genom att referera till en enad vetenskap. Det enda du kan säga är "god hates fags"
Citat:
Om man skulle se enbart homosexuella förhållanden i naturen t.ex. hos älgar, så skulle älgarna dö ut.
Om jag hade en krona för varje gång jag hört det här jävla skitargumentet. Seriöst, jag trodde faktiskt bättre om dig än så. Snälla säg att du skojar.
Citat:
Detsamma skulle ske bland människor om man nu inte återigen skulle fixa det sjuka med ytterligare sjuka åtgärder som provrörsbefruktning eller insemination.
Är provrörsbefruktning eller insemination sjukt???
Citat:
Det är något sjukt om en förändring i hjärnan gör att arten dör ut på grund att dom bara vill ha sex med samma kön.
Sluta. Snälla.
Citat:
Du är återigen okunnig, du förstår helt enkelt inte vad det ordet betyder enligt bibeln.
Enligt bibeln enligt dig.
Citat:
Du tillämpar din egen uppfattning på bibeln, självklart hamnar man då snett.
Och det är bättre att blint lyssna på JV?
Citat:
Det du borde göra är att undersöka bibeln förutsättningslöst, och inte som du gör nu, i syfte att hitta fel.
Och du borde sluta lyssna på vad JV säger om den.
Citat:
Vid vetenskapliga undersökningar ska man vara objektiv när man undersöker saker och ting, detsamma gäller när man undersöker bibeln.
Sa han och drog en 3 ton tung sten genom glashuset.
Citat:
Va? "planterade varenda känsla och tanke", varifrån får du sådana idéer?
Rent logiskt måste gud ha skapat varenda liten del av den första människan.
Citat:
Jag har ju sagt att när Gud skapade människan så var det som när en människa befruktas, ett embryo med fyra celler har inte "inplanterade känslor och tankar". Det låter ju vansinnigt om du tror det.
Falsk analogi.
Citat:
Ja du tror ju vad du vill, baserat på okunskap. För du har ingen aning om ens hur profetiorna är utformade och uttalade, du bara skjuter med höften och antar en massa saker om bibeln.
Svara på frågan istället.
Citat:
Det är så den fria viljan fungerar.
Bara när det passar dig.
Citat:
Den är även svår att greppa och förklara vetenskapligt,
Jag har lagt fram mitt case kring fria viljan men endast fått åsikter och känslomässiga förhoppningar tillbaka. Har du nåt annat eller inte?
Citat:
lika svårt att greppa och förklara vetenskapligt som vad är medvetandet, personen
Är det inte ganska självklart att det är en framträdande effekt av vår hjärna?
Citat:
(Eller med ett felaktigt ord så att du förstår vad jag menar, vad är själen).
Ska du inte börja med att visa att det finns en själ öht?