2013-10-27, 01:28
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittlePervert
Jag säger ju att en kvinna är lika korkad om hon har oskyddat samlag, men för henne följer konsekvenser vare sig hon, vi eller någon annan vill det. Barnet finns i magen och hon måste då göra en abort eller bli ensamstående mamma.
För en man finns inga naturliga konsekvenser, han kan gå därifrån bara.

Förutom att han blir pappa? Visst, det är 100 gånger värre att fysiskt föda ett barn. Men att bli ofrivillig förälder utan att kunna göra någonting åt det, är nog ganska så jobbigt det med. Jag tror att det i många fall är lika jobbigt som att genomgå en abort. Det beror såklart på hur man är som person, men det är iallafall i samma liga.

Citat:
I dagsläget finns bara en sak för en man att göra och det är att använda kondom. Det är det enda preventivmedlet som finns för männen idag och det är ju sorgligt. Själsklart ska man jobba för att få fram andra preventivmedel för män så de har fler sätt att förhindra ett ovälkommet faderskap. Det skulle hindra många problem. Men i dagsläget finns det inte. Jag anser inte det är rätt att tvinga kvinnan till abort. Alla som behåller barn gör det inte för att de så gärna vill ha en bebis, det är bara ett bättre alternativ än aborten.

Ingen vill att man ska tvinga någon till abort. Det jag irriterar mig på är hela den där skuldbeläggande och polariserande retoriken som någon alltid kommer dragandes med såfort man börjar problematisera jämställdhetsfrågor utifrån ett manligt perspektiv.

Citat:
Ska männen ha rätten att avsäga sig allt ansvar efter att ett barn är fött står vi i ett läge där 100% ligger på kvinnan. Det är inte mannen som blir gravid.. han kan då spruta överallt och glömma det sen. Varför ska han överhuvudtaget skydda sig? Eventuell graviditet är 100% kvinnans problem då. Är det rätt?

Juridiskt, nej.

Min poäng är snarare denna: Jag skulle gärna se en större attitydsförändring där man faktiskt pratar om påtvingat faderskap och allmänt erkänner männens perspektiv i intressekonflikten. Jag tycker att kvinnan ska ha final say, men jag tycker att diskussioner bör ta båda perspektiv i beaktning.

Citat:
Fortfarande finns inte problemet om mannen använder kondom (förutom de olyckliga tillfällen då kondomen går sönder) Tar tjejen inte andra preventivmedel borde hon vara lika benägen till att kräva kondom också.

Min indirekta erfarenhet av ofrivillig graviditet ofta sker i en relation där man slarvar från båda håll. Nästan alla människor är riskbenägna och handlar inte alltid rationellt, man kan inte kräva det av människor.

Åter igen, självklart ska kvinnan ha final say. Men det är inte helt oproblematiskt.

Citat:
Jag är inte abortmotståndare på något sätt överhuvudtaget. Önskar att fler gjorde abort med tanke på hur många barn som far illa i samhället. Men det kan inte vara enbart kvinnans ansvar

Självklart inte, det är ju bådas ansvar. 50/50. Så jag håller helt och hållet med om att killar som på ett oansvarsfullt sätt nonchalerar sitt ansvar genom tjat osv definitivt får skylla sig själva. Men jag är helt övertygad om att 9/10 fall av oskyddat sex sker pga något sorts gemensamt förträngande i stundens hetta.
Senast redigerad av Utopia. 2013-10-27 kl. 01:45.
Citera
2013-10-27, 01:33
Medlem
InvalidSouls avatar
Citat:
Män kan återställa sin sterilisering, kvinnor kan inte det.
Så om alla män tvångssteriliseras och sen får tillbaka sin förmåga att fortplanta sig när de har en lämplig tillvaro vore ju problemet löst. Som dubbel säkerhet kunde alla män få sin sperma infrusen så att kvinnan kan insemineras om inte operationen fungerar tillfredsställande. Perfekt!

Eller inte.. det vore samma sak som att ha tvångsaborter.

Hur svårt är det att använda kondom egentligen? Kondomer borde subventioneras så upp till ett visst antal per år är gratis (begränsningen är mest för att skitungar inte ska använda massa kondomer som ballonger och sånt) Då har staten hjälpt till också.

Varför tar inte männen ansvar för att skydda sig under samlaget, men vill ha rätten att bestämma efteråt?
Jaså? Jag var närmast övertygad om att det gick för kvinnor att skydda sig med praktiskt taget total säkerhet mot graviditet på ett reversibelt sätt.

Och jo, faktiskt, en kanske inte tvångsmässig men statligt uppmuntrad gratis injicering med den där polymern i spermaledarn som går att göra ogjort vore egentligen inget skadligt. Om man inte gillar det och vill flytta tar man bara bort det. Sedan försvinner det efter fem år också. Ingen sperma behöver frysas in heller. Har du inte hört nyheten? Sedan är kruxet just var friheten att skaffa barn ska gå. Jag tycker ändå att vi borde vara lite striktare, för just nu är det fritt fram för britta bipolär och hasse heroinist att behålla sitt barn. Kanske det ska vara en rättighet tycker vissa, men det smakar illa i min mun. Barnet kommer ju få växa upp med frånvarande föräldrar.

Vad gäller kondomförslaget håller jag med.

Och nu tar du fel. Det är parets skyldighet att skydda sig, inte en part. Just nu kan kvinnor undergräva detta genom att helt enkelt ljuga om att hon tar preventivmedel. Kanske hon till och med visar mannen när hon tar några sockerpiller istället. Jag tycker att man ska få kunna lita på att ens tjej inte ljuger, och i fallet att hon faktiskt är så pass grym och omänsklig att hon skulle ljuga om det att man inte ska behöva få lida för att man trodde att en person som stod en nära inte skulle göra något så hemskt mot en.
Citera
2013-10-27, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanPavlov
DNA-test via amnionvätska.
Du vet att man inte tar såna tester innan veck 14-15, sen ska de analyseras så då går det nån vecka till, tror till och med att det är längre när det gäller att fast ställa faderskap, så då kanske vi är i vecka 17 när mannen kan få bestämma att man ska ta bort fostret i bästa fall.
Sitter du alltså och tycker att det är helt okej att ta bort så pass stora foster bara för att pappan inte vill vara med?
Citera
2013-10-27, 01:42
Medlem
Citat:
Han får väl se till att alltid ha kondom tills han är redo.
Som backup om kondomen skulle gå sönder kan han väl gå runt med dagen-efter-piller också då så kan han ge tjejen det direkt när man märker att kondomen gått sönder. Så.. då är risken för graviditet extremt minimal.

Men kondom är ju inte bekvämt.. buhu. Nehej.. men gnäll då inte när det är en unge på gång.

Så män får lära sig att rättigheten att knulla en tjej kommer med skyldigheten att skydda sig och att de måste ta ansvar för skyddet själva och inte förlita sig på att tjejen har skydd.
För att illustrera hur jävla idiotiskt ditt resonemang är:
Citat:
Som backup om <våldtäktslarmet> skulle gå sönder kan <hon> väl gå runt med <pepparspray> också då så kan <hon> ge <våldtäktsmannen> det direkt när man märker att <det är dags för våldtäkt>. Så.. då är risken för <våldtäkt> extremt minimal.

Men <det är ju kul att vara full>.. buhu. Nehej.. men gnäll då inte när det är <våldtäkt> på gång.

<kvinnor> får lära sig att rättigheten att <stappla runt apfull på stan varje kväll> kommer med skyldigheten att skydda sig och att de måste ta ansvar för <om de blir våldtagna> själva och inte förlita sig på att <män låter bli att våldta dem>.
Kondom och dagen-efter-piller är totalt irrelevant eftersom han likförbannat måste betala oavsett hur väl han skyddar sig. Han kan inte tvinga henne ta några piller. Hon kan inseminera sig med sperma från papperskorgen eller hur hon nu väljer, och hennes totala privilegium att förslava honom i 18 år kvarstår likförbannat.
Citat:
Ska jag betala skatt för att någon trög karl tjatar till sig ett knull utan kondom? Det är ändå där det börjar. Om mannen väljer att chansa, dvs knulla utan att ha ett eget skydd, då får han ta konsekvenserna.
Frågan är varför "konsekvenserna" nödvändigtvis måste vara att du ska ha rätt att tvinga din tröge snubbe som inte vill bli farsa att punga ut för ditt beslut (inte hans; sex != barn) i 18 år? Varför ska du slippa extra ekonomiskt ansvar i utbyte mot den extra makten och privilegiet som lagen delger dig och inte honom i den här frågan? Snålhet/lathet/själviskhet och/eller hyckleri?

Vill du para dig med en trög snubbe och tvinga honom att finansiera din unge så se till att skriva ett kontrakt som en vuxen, ansvarsfull person. Vill han inte det, så står det dig fritt att betala för din unge själv. Visst, vi kan inte ha en massa utblottade ensamstående morsor eftersom de oftast är inkompetenta föräldrar och överför sitt dåliga exempel till nästa generation. Så kan inte morsan betala så får notan för detta privilegium betalas av den grupp som åtnjuter priviliegiet, dvs kvinnor. Jag skiter i hur ni kvinnor väljer att betala för de här ungarna som endast ni vill ha så länge ni står för det själva; kvinnoskatten är bara ett förslag. Kvinnor brukar ju gilla skatter, men det är kanske bara gäller när pengaflödet är som följer:
män ---> kvinnor.

Alternativt, hemska tanke, vänta med att yngla av dig tills du hittar en karl som villigt vill ta på sig faderskapet. Ni kommer med största sannolikhet att separera, men då har du all rätt att kräva ut pengar av honom för då var det ett gemensamt beslut. Bättre för barnet framför allt. Se bara till att du har hans underskrift, det är väl det minsta man kan begära.
Citera
2013-10-27, 01:48
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvalidSoul
Jaså? Jag var närmast övertygad om att det gick för kvinnor att skydda sig med praktiskt taget total säkerhet mot graviditet på ett reversibelt sätt.

Och jo, faktiskt, en kanske inte tvångsmässig men statligt uppmuntrad gratis injicering med den där polymern i spermaledarn som går att göra ogjort vore egentligen inget skadligt. Om man inte gillar det och vill flytta tar man bara bort det. Sedan försvinner det efter fem år också. Ingen sperma behöver frysas in heller. Har du inte hört nyheten? Sedan är kruxet just var friheten att skaffa barn ska gå. Jag tycker ändå att vi borde vara lite striktare, för just nu är det fritt fram för britta bipolär och hasse heroinist att behålla sitt barn. Kanske det ska vara en rättighet tycker vissa, men det smakar illa i min mun. Barnet kommer ju få växa upp med frånvarande föräldrar.

Vad gäller kondomförslaget håller jag med.

Och nu tar du fel. Det är parets skyldighet att skydda sig, inte en part. Just nu kan kvinnor undergräva detta genom att helt enkelt ljuga om att hon tar preventivmedel. Kanske hon till och med visar mannen när hon tar några sockerpiller istället. Jag tycker att man ska få kunna lita på att ens tjej inte ljuger, och i fallet att hon faktiskt är så pass grym och omänsklig att hon skulle ljuga om det att man inte ska behöva få lida för att man trodde att en person som stod en nära inte skulle göra något så hemskt mot en.

De har bara löst det på kaniner än, enl. AVM...De kliniska studierna är inte klara... Sedan ska det igenom den Svenska statsfeminismen. Hahaha, gissa om de kommer att ogilla manligt svälvbestämmande

Men jag ser en lysande framtid för oss män. Där vi kan välja en lämplig kvinna att avla på.
Då kommer de där misstagen med skabbiga feminister bara vara misstag, där det enda traumat är minnet av ett skabbigt äckel till kvinna som ej ens kan sköta sin intimhygien. Så kan feministerna anklaga varandra för sina ovårdade, illaluktande underliv.
Citera
2013-10-27, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lina
Du vet att man inte tar såna tester innan veck 14-15, sen ska de analyseras så då går det nån vecka till, tror till och med att det är längre när det gäller att fast ställa faderskap, så då kanske vi är i vecka 17 när mannen kan få bestämma att man ska ta bort fostret i bästa fall.
Sitter du alltså och tycker att det är helt okej att ta bort så pass stora foster bara för att pappan inte vill vara med?

Knappast mannens fel när kvinnor ljuger.

Döm kvinnor för våldtäkt...för att inte tala om otjänsten kvinnan gör barnet, genom sin irrattionalitet.
Dubbel våldtäkt och bedrägeri. blir det.
Citera
2013-10-27, 02:27
Medlem
TheDenverGentlemans avatar
Vilken dum jävla tråd. Fostret är ju biologiskt sammanbundet med kvinnan, och även om det innehåller arvsanlag från en snubbe också så kan det knappast betraktas som en förlängning av dennes kropp på samma vis. "En oerhörd kränkning", jo jag tackar jag, dumjävlarna borde väl fan veta att det gamla in-ut kan resultera i parasittillväxt. Sen är alla inlägg om att de som tillhör det och det könet tänker så och så, följt av massa retarderade mongoimplikationer så jävla tramsigt.

Liksom

Citat:
Knappast mannens fel när kvinnor ljuger.

Döm kvinnor för våldtäkt...för att inte tala om otjänsten kvinnan gör barnet, genom sin irrattionalitet.
Dubbel våldtäkt och bedrägeri. blir det.

Vafaan?! Och hur kan folk ens komma in och hålla med en rövhatt som anser att alla män har rätt att kräva prenatal DNA-tesning av alla kvinnor?! Det är ju fan bortom ologiskt, det är bristande jävla verklighetsuppfittning.
Citera
2013-10-27, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDenverGentleman
Vilken dum jävla tråd. Fostret är ju biologiskt sammanbundet med kvinnan, och även om det innehåller arvsanlag från en snubbe också så kan det knappast betraktas som en förlängning av dennes kropp på samma vis. "En oerhörd kränkning", jo jag tackar jag, dumjävlarna borde väl fan veta att det gamla in-ut kan resultera i parasittillväxt. Sen är alla inlägg om att de som tillhör det och det könet tänker så och så, följt av massa retarderade mongoimplikationer så jävla tramsigt.

Liksom

Vafaan?! Och hur kan folk ens komma in och hålla med en rövhatt som anser att alla män har rätt att kräva prenatal DNA-tesning av alla kvinnor?! Det är ju fan bortom ologiskt, det är bristande jävla verklighetsuppfittning.

På vilket sätt är det ologiskt? http://www.metro.se/nyheter/faderskapstest-blir-allt-vanligare-en-av-fem-ar-inte-pappan/EVHmhB!ySEtpADm1imhA/

Idag hamnar alltid skulden på pappor när mödrar ljuger.
Jag vet av erfarenhet att de ljuger ofta och om viktiga saker. Då de ej kan förklara sitt beteende.
Att feminister gjort sitt offerskap till en social konstruktion, där hysterikor måste ljuga för att leva upp till vad som förväntas av ett offer för den feministiska konstruktionen.

Bara en hysterika kan lägga skulden på män. Tragiskt. Framförallt för barnen som måste växa upp själva med aggressiva och lögnaktiga hysterikor.

Tragiskt med alla som tar dessa kvinnor i försvar genom att försöka skambelägga de som ej håller med. Ungefär som att deras förnekelse skulle göra dem bättre. När de sänker sig till en ologisk hysterikas nivå. Inte nog med det så lyckas ni underhålla den förljugna kvinnans fasad och gjort er skylldiga till hatbrott mot män...

Vilket är värdet ni vill försvara? Ingenting. Då det enbart är lögner

Inte mitt eller någon annan mans problem Så, lycka till med livet som vit riddare.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2013-10-27 kl. 02:10.
Citera
2013-10-27, 02:11
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Sedan länge har kvinnor rätt (via fri abort) att inte bli förälder mot sin vilja. Detta är en grundläggande rättighet, som dock när det gäller män är icke-existerande. Detta är vad jag vet ett av de sista exemplen på diskriminering som tillåts leva vidare i svensk lag. Hur är det möjligt? Hur är det möjligt att kvinnan ges 100% makt över det foster som rimligen borde vara gemensamt, enbart p.g.a att det råkar befinna sig inuti kvinnans kropp? Fostret tycks alltså ses som en del av kvinnans kropp snarare än en blivande individ med två jämbördiga föräldrar. Om man vänder på formuleringen i min rubrik kan man konstatera att mamman har rätt att döda mitt blivande barn mot min vilja. Min rätt som man är obefintlig. I ett jämställt samhälle ser jag det som självklart att även pappan har rätt till fri abort! Vad säger ni?

Nej ingen man har rätt att styra över en kvinnas kropp, däremot att tänka en, två¨eller tre gånger innan han går till sängs med henne, samt använda kondom. Kondom fungerar överlag mycket bra emot oönskade graviditeter
Citera
2013-10-27, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Nej ingen man har rätt att styra över en kvinnas kropp, däremot att tänka en, två¨eller tre gånger innan han går till sängs med henne, samt använda kondom. Kondom fungerar överlag mycket bra emot oönskade graviditeter

Ingen kvinna har rätt att ljuga om preventivmedel för någon man, eller?

De flesta kvinnor verkar ändå klara den otroligt avancerade problematiken. Då bara 20% av fäderna är förda bakom ljusethttp://www.metro.se/nyheter/faderskapstest-blir-allt-vanligare-en-av-fem-ar-inte-pappan/EVHmhB!ySEtpADm1imhA/

Snart har vi män en sterilisering som varar i tio år och i en lätt handvändning reverseras.
Då kan vi välja vem vi vill avla på.
Och jag kan tänka mig att svenska feministkåren ej jublar, när de ej ingår i skaran sunda kvinnor värda att ödsla säd på

Edit: Feministerna får lov att avla på avdankade alkisar. Hahaha. Men problemet är att steriliseringen är så billig så det är en väl värd investering, även för en missbrukare. Som i sin tur kan ljuga och få spruta sina falska skott i en skabbig hysterika.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2013-10-27 kl. 02:26.
Citera
2013-10-27, 02:22
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent

Så om kondomen spricker får man skylla sig själv?
Citera
2013-10-27, 02:24
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Se mitt svar från tidigare:

Det är klart att situationen du beskriver inte är bra. Men det är inte sämre än vad som är fallet idag, att män diskrimineras och har noll makt över att påverka sitt föräldraskap.

Från början kan de använda preventivmedel.

Utöver det är det inte olagligt att genom yttre våld tillfoga en kvinna så pass mycket våld så det resulterar i ett missfall mer än att det räknas som misshandel. Inte mord, oavsett hur långt gången kvinnan är, dvs dagen innan förlossningen kan du slå ihjäl fostret utan att det räknas som människa.

Got the choice there, boys! Eller skulle det vara moraliskt oetiskt? Att misshandla en kvinna framför att med statens hjälp bända isär benen och skrapa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in