Citat:
Ursprungligen postat av
Kate80
Barn ska aldrig vara en bestraffning för män (eller kvinnor för de som argumenterar mot kvinnans aborträtt) som minsann ska ta sitt ansvar och inse konsekvenserna av att ha sex. Barn ska vara önskade och älskade av alla människor i deras liv. Att tvinga någon in i ett föräldraskap som de inte vill ha del i har barnet inget utav.
Jag protesterar inte där. I en perfekt värld föds bara barn in i familjer där de är önskade och kan få sina behov tillfredsställda. Nu ser inte världen ut så och då anser jag att varje individ får ta sitt eget ansvar i frågan. Det du pratar om handlar om barnets rätt, det är inte det som avhandlas i tråden.
Pappan tvingas inte till att bli förälder. Han får ett ekonomiskt ansvar ja och står som pappa på ett papper, men behöver inte ha del i uppfostran.
Fortfarande tvingas han inte till att bli pappa mot sin vilja egentligen. Han kunde förhindrat det genom att skydda sig.
Skulle en man få sin sperma uppsamlad under en nattlig sädestömning, kvinnan inseminera sig själv och sen bli gravid.. ja då tycker jag pappan ska ses som spermadonator snarare än pappa och därmed slippa ansvar. Då var han ju inte medvetet delaktig i processen.
Så.. är man inte mogen nog att ta ansvar för sig själv i en sexuell relation får man helt enkelt vänta med att knulla.