2013-10-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headstep
Yes, och nu kommer jag väl verka helt retarded men efter den här långa dagen får jag ta det:

Det står bokstavligen "Tillräcklig information för lösningen erhålls". Inte som ett alternativ, utan som ett faktum. Precis som det står på en mängd andra uppgifter. Det är den raden jag inte förstår, när svaret dessutom blir E, i det här fallet.

Well, det var mitt första högskoleprov nånsin idag, riktigt kul faktiskt. Antecknade aldrig mina svar men såvida inte normeringen skiljer sig markant från tidigare år så har jag säkrat 0.9 iallafall, plus määäängder av kva som jag bara chansade! Får se vad slumpen säger om 4 veckor....... Woho!

Se det som att du ska avsluta meningen "Tillräcklig information för lösningen erhålls..." med något utav svarsalternativen. Om svaret är E så blir meningen: "Tillräcklig information för lösningen erhålls ej genom de båda påståendena".

Om svaret istället är B så blir meningen "Tillräcklig information för lösningen erhålls i (2) men ej i (1)".

Är du med?
Citera
2013-10-26, 22:55
Medlem
headsteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marleedd
VERB: 60, KVANT:48. Någon chans på 1.4 totalt?

Jopp, kan gå.
Citera
2013-10-26, 22:56
Medlem
headsteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
Se det som att du ska avsluta meningen "Tillräcklig information för lösningen erhålls..." med något utav svarsalternativen. Om svaret är E så blir meningen: "Tillräcklig information för lösningen erhålls ej genom de båda påståendena".

Om svaret istället är B så blir meningen "Tillräcklig information för lösningen erhålls i (2) men ej i (1)".

Är du med?

Tack. Pinsamt.......
Citera
2013-10-26, 23:10
Medlem
Verb:39 kVA:48 någon chans att jag kan få 1.1? Provet kände överlag svårare än förra året...
Citera
2013-10-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trondja22
1) Kvantitativt
2) Ingenting, men det gick bra iallafall...

Det är väl inget nytt?

Ok då, vi kan glömma provlappsnummret nu!

Tack! Så det är sant att existerar minst två olika versioner av utprövningspass under dagen! Jag vet inte riktigt om folk är villiga att berätta var det befinner sig eftersom det är anonymt här i flashback men jag skulle vilja ta reda på, vilken version av utprövningspass går till vilket län, kommun, stad, landskap eller om det är provplaten som bestämmer vilken version som man får, så vi lägger till en fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av headstep
Jag hjälper till om du förklarar det här för mig, för jag begrep då fan inte mycket av vad som hände idag. Vi gjorde tre verbala och två kvantitativa. Antar att jag fick ett verbalt utprövningspass då?

Under LÄS hade jag en text som handlade om depression bl.a. Den finns inte med under provpassen på studera.nu.

Var det så du menade?

Precis! Bra där, jag känner igen det där om nån artikel om depression.

Citat:
Ursprungligen postat av 242424
För mig var provpass 2 ett verbalt prov och jag kommer tyvärr bara ihåg 3 ord:
klenod, förehavande, fadäs
Frågor för att börja kartläggning av utprövningspassen:
1) Fick du ett verbalt eller kvantitativt utprövningspass?
2) Vad kan du komma ihåg från utprövningspasset?
3) Var gjorde du provet?
Citera
2013-10-26, 23:18
Medlem
Fudges avatar
Hade ni andra några irriterande personer i samma rum där ni skrev? Själv hade jag en djävel som satt precis bakom mig som när han läste mumlade orden tillräckligt högt för att jag skulle höra. Vet inte folk som säger orden de läser att de faktiskt säger orden de läser så att andra kan höra?
Citera
2013-10-26, 23:22
Medlem
Första gången jag skrev HP idag , 39 kvantitativt och 37 verbalt, vad tror ni jag hamnar på?
Citera
2013-10-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fudge
Hade ni andra några irriterande personer i samma rum där ni skrev? Själv hade jag en djävel som satt precis bakom mig som när han läste mumlade orden tillräckligt högt för att jag skulle höra. Vet inte folk som säger orden de läser att de faktiskt säger orden de läser så att andra kan höra?

Hade en brud bredvid mig som var täppt i näsan och därför andades extremt tungt med munnen, riktigt irriterande. Provledaren fick också för sig att vid varje prov öppna fönstret och sedan glömma stänga det, stördes av detta under 3 pass, det ena började ett billarm tjuta, andra en unge skrika "mamma jag vill inteeeee wääää", det tredje någon hantverkare arbeta. Gick helt ok ändå antar jag. Fanns även en grabb som rev av svarspappret efter varje provdel, men givetvis var han Einstein och blev klar före alla andra och därför satt han och rev av skiten extremt långsamt när alla andra satt o skrev.
Citera
2013-10-26, 23:33
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fudge

Hade faktiskt det knäpptyst med en härligt slafsig provledare som satt och dreglade på sin skjorta... Men provledaren hade faktiskt en digital alarmklocka som gav tids signaler och vi fick en exakt tid istället för dem ungefärliga provtiderna som brukar existera!
Citera
2013-10-26, 23:33
Medlem
the-gafferrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
71 kvant, 65 verb. Tror ni att det är säkrat med 2,0 på kvant?

Grattis till ett fint resultat! Det torde räcka till 2.0 på kvant, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Hur f*n kan du ha A i alla ämnen och bara 1.5 på hp?!

För att 1.5 är ett dåligt resultat på högskoleprovet? 1.5 på högskoleprovet och A i alla ämnen tycker jag låter högst rimligt. Jag ser absolut ingenting märkvärdigt med det. Särskilt om man är förstagångsskrivare och fortfarande studerar på gymnasiet. Bara dumt att försöka nedvärdera personens resultat och självförtroende med det argument som du använder.
Senast redigerad av the-gafferr 2013-10-26 kl. 23:40.
Citera
2013-10-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ok då, vi kan glömma provlappsnummret nu!

Tack! Så det är sant att existerar minst två olika versioner av utprövningspass under dagen! Jag vet inte riktigt om folk är villiga att berätta var det befinner sig eftersom det är anonymt här i flashback men jag skulle vilja ta reda på, vilken version av utprövningspass går till vilket län, kommun, stad, landskap eller om det är provplaten som bestämmer vilken version som man får, så vi lägger till en fråga.

Precis! Bra där, jag känner igen det där om nån artikel om depression.

Frågor för att börja kartläggning av utprövningspassen:
3) Var gjorde du provet?

1. Kvant
2. Kmr inte ihåg ett skvatt
3. Hammarkullen i Göteborg
Citera
2013-10-26, 23:41
Medlem
Mikronesiens avatar
Citat:
Högskoleprovet "reversed engineered"

Ok, provet rör upp många känslor och många vill skriva ner sina resultat, tankar och diskutera och det är rätt intressant att läsa men jag vill att vi samtidigt ska ta ett steg längre, tänk utanför boxen nu och ha lite framförhållning och så att vi kan börja systematisk kartlägga utprövningspassen, för att förutsäga vad som kommer nästa gång.

För mig var provpass 2 ett verbalt prov och jag kommer tyvärr bara ihåg 3 ord:
klenod, förehavande, fadäs

Jag fick ett svar här på flashback tidigare att det kan cirkulerar minst två versioner av utprövningspass under dagen. Jag vill gärna verifiera om det är sant, så tex finns det några som hade ett kvantitativt utprövningspass?
Om det nu stämmer, låt oss undersöka att det hur många olika versioner det finns, och vilka delar av landet får vilken version?

Istället för att bara deppa här på flashback, låt oss samtidigt kanalisera energin och göra någonting konstruktivt, dra ett strå till stacken och bidra med vad du kommer ihåg från utprövningspasset. Jag tror bara att det här kommer fungera om många hjälper till, annars får jag starta en "skulls and bones"-förening eller starta ett företag och kapitalisera på idén, men jag tror att det fungerar mycket bättre med en löst sammansatt grupp där många är villiga att hjälpa till.

Vi börjar lite lätt med:

ps. Den här gången införde de något nytt, att man var tvungen att skriva ner provlappsnummret på provhäften. Jag tror det har att göra med en extra kontroll så att inget utprövningspass ska "av misstag råka slinka ner" i nåns väska...
Hade Verbal del. Några ord: zygot, samsyn, buffert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in