Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej, för min argumentation om att man tidigare i historien skulle se på framtida händelser som skett som osannolika spelar det ingen roll om det var 100, 200 eller 2000 år sedan.
Visst spelar det en roll. Väntar man länge nog och desutom användar sig av långsökt tolkning, då kan det mesta pesudobevisas med korrelationism.
Citat:
Varför skulle det vara omöjligt att människor vid en viss period skulle anse att det är fred och trygghet, för att FN sedan skulle förbjuda religion som gör att folk går bananas?
"Det är inte omöjligt" är inget tungt argument för något.
Citat:
Du är bara ute efter att hitta fel och håller på med hårklyverier som gör att du inte tänker riktigt.
Att kunne påpeka demagogi och argumentationsfel är mycket relevant.
Citat:
Det är du som är fånig, självklart hade Gud kunnat göra vad som helst, förintat hela jorden om han hade velat. Men nu har han inte velat det på grund av att han vill vara rättvis, och visa för sin skapelse att han inte är en despot som gör som han vill bara för att han kan.
"Rättvisa" enligt ett orättvist regelsätt är inte rättvisa. Det är ett cirkelargument.
Citat:
Jag förvränger inte vetenskap.
Visst gör du det. Vad med den "gudomliga genetiken" som jag kallar den.
Citat:
Att du anser att en man har sexuella dragningar till en man som icke sjukt är din uppfattning, min uppfattning är att det är sjukt.
Det är ännu mera sjukt att till den grad vilja lägga sig i vuxna, konsentuella individers privatliv.
Citat:
Om man skulle se enbart homosexuella förhållanden i naturen t.ex. hos älgar, så skulle älgarna dö ut.
Arter uppstår och försvinnar av olika anledninger. Men din inverterade rfsu-omtanka om älger skulle naturligvis vara berömvärd om den nu inte hade varit ett drag i din religiösa last-stand demagogi.
Citat:
Detsamma skulle ske bland människor om man nu inte återigen skulle fixa det sjuka med ytterligare sjuka åtgärder som provrörsbefruktning eller insemination.
Ingen tvingar dig till att bli del av sånt.
Citat:
Det är något sjukt om en förändring i hjärnan gör att arten dör ut på grund att dom bara vill ha sex med samma kön.
Anomalier är normala.
Citat:
Du tillämpar din egen uppfattning på bibeln,
Motsatt dig?
Citat:
Det du borde göra är att undersöka bibeln förutsättningslöst,
Enligt: JV-bibeltolkning = förutsättningslöst
Citat:
och inte som du gör nu, i syfte att hitta fel.
Det är skillnad på kryphålssökande och saklig kritik.
Citat:
Vid vetenskapliga undersökningar ska man vara objektiv när man undersöker saker och ting, detsamma gäller när man undersöker bibeln.
Viddlyftiga tolkninger, cherrypickande och demagogi är inte "objektivt".
Citat:
Ja du tror ju vad du vill, baserat på okunskap. För du har ingen aning om ens hur profetiorna är utformade och uttalade, du bara skjuter med höften och antar en massa saker om bibeln.
"Okunskap" = förneka värdet av viddlyftiga tolkninger, cherrypickande och demagogi?
Citat:
Det är så den fria viljan fungerar.
Kristenpådyvlar-versionen av "fri vilja" är ett semantik-akrobatisk skämt.