Citat:
Ursprungligen postat av
ophiaghushannah
F.ö är jag inte här inne för att samla poäng.
Visst är det trist med dessa poäng-/statusjägare?!
Apropå sånt, vi har ungefär en handfull "energitjuvar" i tråden, tycker jag. Dessa personer mår uppenbarligen inte särskilt bra psykiskt, och de avslöjar detta gång på gång, även om de inte fattar det själva. Nu kommer kanske inte rätt personer att ta åt sig, eftersom de själva anser att de är felfria och står högre än oss andra.
En sund människa har inget behov av att trycka ned andra och förlöjliga dem. Inget behov av att försöka framstå som bättre än vad den är. Om man inte är uppmärksam och eftertänksam kan dessa "seriösa" användare vid en första anblick framstå som professionella, och att inläggen de skriver är kvalitativa. Egentligen är det tvärtom. Dessa personer hämmar oftast tråden. Viktiga inlägg, viktig information kan förbises.
En del vågar knappt ens skriva i tråden eftersom vi alltid har ett par diktator-wannabees som "trycker till" dem som inte är av exakt samma åsikt som de själva. (Eller kanske inte använde helt perfekt ordval eller annat de gärna hugger på). Och naturligtvis skapar de här personerna trist stämning i tråden. Inte så konstruktivt. Detta förstör tråden enligt min mening:
- Rigiditet
- Trångsynthet
- Självhävdelsebehov
- Avsaknad av självdistans och självinsikt
- Oförmåga till psykologiskt och kreativt tänkande
- Skitnödighet
- Äregirighet
- Statustänk
- Feghet
- Mobbarmentalitet
Min naiva förhoppning är att folk löser sina privata problem, och om det inte går - ger f-n i att skriva massa föraktfulla, nedlåtande skitnödigheter i tråden. När FUP:en kommit till tråden hoppas jag att inläggen framöver kommer att vara betydligt mer konstruktiva och kreativa än hittills. (Kreativitet är inte lika med verklighetsflykt som vissa tror). Sen hoppas jag på vänliga veckan på flashback. (Jo jag är som sagt naiv i vissa avseenden).