2013-10-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Så om mannen då blir lurad att hon äter P-piller/kondomen spricker/det slinker ut lite spema ändå och befruktar.

Så en man får helt sonika inte knulla, hur man än gör, utan att ens rätt att bestämma om man ska bli far eller inte försvinner?

Samlag leder till barn, vet du. Om du inte vill bli pappa så får du se till att skydda dig på bästa sätt eller så får du va utan

Citat:
Du hör väl själv hur jävla efterblivet det låter?

Nej, jag håller inte med dig! Du måste förstå att du är ansvarig över dina handlingar. kåt eller inte.

Citat:
Kvinnor har fri rätt till att knulla hur mycket dom vill, göra abort hur mycket dom vill.
Mannen får räkna med att bli farsa så fort han stoppar in kuken.

Låter ju HELT rättvist och bra. Jämnställdheten tar ett stort kliv framåt med fanan i topp...idiot

För är det så här som det ska va, så är det två kondomer och senap mellan som gäller för alla män från och med nu. Spricker den innre känner du det, spricker den ytte kommer damen i fråga yla.
Man måste ju få skydda sitt val att bli far?

men sluta lipa
Citera
2013-10-26, 20:48
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JingJingLi
Frys en rejäl mängd med spermier, sterilisera dig... så kan du och drömkvinnan skaffa barn när bägge vill!

En steriliserad man kan ju ha mängder med amorösa äventyr och behöver aldrig riskera att en kvinna försöker "kroka" honom med att bli gravid..

Abort är mord i min värld, men kan av barmhärtighetsskäl accepteras när en kvinna blivit gravid genom våldtäkt, incest eller när livshotande sjukdom föreligger.

Tråden är lång och jag har inte hunnit läsa igenom alla svar.. vet alltså inte om någon gett samma syn på saken.

Så nu ska män behöver kastrera sig för att få styra över sin egen avkomma?
Är det inte lika bra att vi då kastrerar ALLA över 18 efter att killarna fyllt ett par hinkar med soldater och kvinnorna ett par kylskåp med ägg. Så sköter vi allt vid sidan om.

Självklart måste det gå att komma fram till en lösning som inte innebär att man helt stänger av sin möjlighet till att få barn naturligt. Det säger ju sig själv.

Likväl som kvinnor får göra ett var, så bör även männen får göra valet om man vill vara en del av det eventuella barnets liv.
Att få barn är en rätt stor grej i en persons liv, och man bör därför få ha möjligheten att backa ifrån ifall man inte känner att man kan va där för sitt barn. Genom abort, eller att en pappa säger ifrån sig det juridiska och ekonomiska ansvaret (Detta såklart i början av graviditeten så kvinnan kan få ompröva sitt första val om det visar sig att mannen inte är med på tåget)
Citera
2013-10-26, 20:49
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuntius
Samlag leder till barn, vet du. Om du inte vill bli pappa så får du se till att skydda dig på bästa sätt eller så får du va utan

Nej, jag håller inte med dig! Du måste förstå att du är ansvarig över dina handlingar. kåt eller inte.

men sluta lipa

Helt bländande argument du kommer med. Jag är helt bländad av din skrapsynthet. Jävla idiot
Citera
2013-10-26, 20:50
Bannlyst
Jag har ett par vänner som har blivit pappor ofrivilligt. Och sedan så hatar dessa kvinnor dessa män och låter dom ta all skit och snackar skit om dom dygnet runt för att dom inte är där för sitt barn. Vad konstigt, dom låg ett par gånger och råkade bli gravida. Då vill dom behålla barnet och tror att dessa unga människor ens har lust att bli en pappa med ett barn och en kvinna som dom inte ens gillar mer än naken.
Citera
2013-10-26, 20:57
Medlem
Citat:
Helt bländande argument du kommer med. Jag är helt bländad av din skrapsynthet. Jävla idiot

Man behöver inte var vidare skarpsynt för att förstå att vi alla är ansvariga över våra handlingar, dessutom ett giltigt argument som du hoppade över att besvara.

Någon annan gav rådet att ni skulle sterilisera er för att ni skulle kunna knulla runt. Gör det, vetja.
Citera
2013-10-26, 21:00
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Man behöver inte var vidare skarpsynt för att förstå att vi alla är ansvariga över våra handlingar, dessutom ett giltigt argument som du hoppade över att besvara.

Någon annan gav rådet att ni skulle sterilisera er för att ni skulle kunna knulla runt. Gör det, vetja.

Har väl aldrig sagt emot att man är ansvarig för sina handlingar?

Däremot så bör ju en lagstiftning och det som gäller för barn vara baserad på någon sorts rättvisa till ett val?
I det här fallet har mannen ingen som helst rättvisa även om alla försiktighetsåtgärder (utom att ha sex då) är tagna. Med både kondom och P-piller.

Då är ditt förslag att sterilisera sig, vilket ju även det är ett medicinskt ingrepp, för att få utlopp för ett utav dom mest naturliga drifterna som finns. Ser du själv inte det orimliga i det, och att lagstiftning och ansvarsfråga eventuellt bör ses över och anspassas till det faktum att nu för tiden så ses inte sex enbart som ett sätt att producera barn, utan även någonting som människan gör för njutnings skull?
Citera
2013-10-26, 21:09
Medlem
Citat:
Så nu ska män behöver kastrera sig för att få styra över sin egen avkomma?
Om du vill vara helt 100% säker ja. Men det går faktiskt att vara väldigt säker även utan ett sådant ingrepp. Fast man kan ju ha otur. Tough luck.

Citat:
Självklart måste det gå att komma fram till en lösning som inte innebär att man helt stänger av sin möjlighet till att få barn naturligt. Det säger ju sig själv.
Nej, tyvärr är det så tråkigt att det inte finns en kompromisslös lösning på alla problem.

Citat:
Likväl som kvinnor får göra ett var, så bör även männen får göra valet om man vill vara en del av det eventuella barnets liv.
Att få barn är en rätt stor grej i en persons liv, och man bör därför få ha möjligheten att backa ifrån ifall man inte känner att man kan va där för sitt barn. Genom abort, eller att en pappa säger ifrån sig det juridiska och ekonomiska ansvaret (Detta såklart i början av graviditeten så kvinnan kan få ompröva sitt första val om det visar sig att mannen inte är med på tåget)
Ja, jag tycker ju inte att det är en ok lösning, men i alla fall godtagbar om man jämför med tvångsabort.

Däremot är det inte helt ovanligt att graviditeten hinner gå rätt långt innan man upptäcker att man är med barn. Hur tycker du att de ska se ut då?

Om detta ska införas alls tycker jag att mannen ska behöva säga detta innan själva sexakten. Det är redan där han ska klargöra saken.
Citera
2013-10-26, 21:11
Medlem
Citat:
Har väl aldrig sagt emot att man är ansvarig för sina handlingar?

Däremot så bör ju en lagstiftning och det som gäller för barn vara baserad på någon sorts rättvisa till ett val?
I det här fallet har mannen ingen som helst rättvisa även om alla försiktighetsåtgärder (utom att ha sex då) är tagna. Med både kondom och P-piller.

Då är ditt förslag att sterilisera sig, vilket ju även det är ett medicinskt ingrepp, för att få utlopp för ett utav dom mest naturliga drifterna som finns. Ser du själv inte det orimliga i det, och att lagstiftning och ansvarsfråga eventuellt bör ses över och anspassas till det faktum att nu för tiden så ses inte sex enbart som ett sätt att producera barn, utan även någonting som människan gör för njutnings skull?

Det var ju toppen att du håller med mig om ansvaret

Det var ju inte direkt mitt råd och ironin fungerade inte. Nej, verkar inte så smart att göra ett ingrepp men om man tycker att det är värt så... Det är inte din rättighet att få utlopp för dina drifter.
Citera
2013-10-26, 21:16
Medlem
Om inte mannen ska har något att säga till om när det gäller abort eller inte så kan jag tycka att rätten till underhåll från den blivande fadern bör utebli om det är mot hans vilja. Dock kan jag inte förstå att man inte vill ha med sitt eget barn att göra?. Men som
Sagt sker detta efter en misslyckad kväll på krogen där man träffat en kvinna som vill ha barn/underhållsbidrag så tror jag detta är ett bra sätt att slippa problem och då får kvinna klara SITT egna beslut med egna ekonomiska tillgångar.
Citera
2013-10-26, 21:17
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Om du vill vara helt 100% säker ja. Men det går faktiskt att vara väldigt säker även utan ett sådant ingrepp. Fast man kan ju ha otur. Tough luck.

Nej, tyvärr är det så tråkigt att det inte finns en kompromisslös lösning på alla problem.

Ja, jag tycker ju inte att det är en ok lösning, men i alla fall godtagbar om man jämför med tvångsabort.

Däremot är det inte helt ovanligt att graviditeten hinner gå rätt långt innan man upptäcker att man är med barn. Hur tycker du att de ska se ut då?

Om detta ska införas alls tycker jag att mannen ska behöva säga detta innan själva sexakten. Det är redan där han ska klargöra saken.

Nu har ju jag personligen aldrig förespråkat tvångsabort, det är en helt idiotisk lösning även det. Man kan inte tvinga en annan människa att göra abort. Lika lite som man enligt mig kan tvinga en människa att ta ansvar för ett eventuellt barn.

Och visst, man kan väl ha nån sorts forumlär att fylla i (även om det lär bli lite väl stelt). Däremot så är ju säkerligen majoriteten av fall där en graviditet är "oönskad" one-night-stands eller väldigt lösa relationer där man har sex nån gång eller så. Att barn inte direkt är det planerad målet är ju då ofta fallet.

Personligen så tycker jag att en man aldrig kan tvinga en kvinna till abort, den iden är helt idiotisk. Däremot så anser jag inte att en kvinna kan tvinga en man att bli pappa mot hans vilja. Här har vi ju fortfarande problemet med att om en man vill behålla barnet, men inte kvinnan. Men kan man täppa till vissa hål så är det bättre än att låta det var som det är nu. Min åsikt såklart.

Att man har 100% bestämmanderätt över sin kropp ser jag som en självklarhet. Men i och med det, och hur det de facto ser ut med kroppens funktioner för produktion av barn, så får man även ta med andra lösningar.

Ska en person få bestämma, så bör den andra personen få ha något att säga till om det också. Eller göra sitt val i situationen. Och att det här valet ska komma så pass tidigt som möjligt är också behövligt. Dvs innan en kvinna behöver, till exempel, genomgå en kirurgisk abort (eller vad det heter).

Det ger även kvinnan en möjlighet att få göra ett val så som situationen ser ut då. Och mannen får göra sitt val. Och sen får kvinnan tänka om sitt beslut om hon fortfarande vill ha barnet eller inte.

Missade det sista du skrev angående en gräns...ja, man måste ju ha en gräns. Och efter det bör det va som det är nu. Här är ju problemet ifall man upptäcker det sent/kvinnan inte säger nått.
Men alla lösningar kommer ha fel i sig, så är det bara. Och gränsen ligger väl på 15-18 veckor eller nått sånt? Majoriteten kommer nog hinna märka det innan
Senast redigerad av GeneralPoop 2013-10-26 kl. 21:28.
Citera
2013-10-26, 21:18
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Det var ju toppen att du håller med mig om ansvaret

Det var ju inte direkt mitt råd och ironin fungerade inte. Nej, verkar inte så smart att göra ett ingrepp men om man tycker att det är värt så... Det är inte din rättighet att få utlopp för dina drifter.

Nej, det är ju inte så smart. Och därför så bör man ju kanske försöka hitta andra lösningar än "skyll er själva".

Att ena föräldern drar när barnet är fött/inte vill ha något alls att göra med det är inte till gagn för nån.
Citera
2013-10-26, 21:23
Medlem
InvalidSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Nu håller jag visserligen inte alls med här, men det är en tillräcklig lösning i den här tråden. Mannens rätt att slippa underhåll kan vi ta i en annan tråd, men som sagt är detta en fullt tillfredsställande lösning på "problemet" att mannen inte har något att säga till om när det gäller själva aborten.
Håller med till fullo. Du verkar vara en vettig prick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in