2013-10-26, 18:30
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Ha inte samlag så är problemet löst.

/Thread

Det är ingen lösning att sluta ha samlag eller säga "har man sex så får man förvänta sig barn" när man lever i ett modernt samhälle som förespråkar sexuell frihet och experimentella faser.

Använder man ett preventivmedel som inte skulle fungera så bör man inte dömas till föräldraskap.

Precis som om du skulle vara med i en bilolycka och det visar sig bara fel på bromsarna trots att den gick igenom besiktningen så kan du inte längre dömas till skyldig för olyckan. Att man inte har samma syn på ett preventivmedel som inte fungerar som det ska är ganska sjukt.
Citera
2013-10-26, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Exakt hur är en spermie mer levande än ett ägg?

Nå?
Läsförståelsen är inte på topp ser jag. Har redan svarat på frågan
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Frågan är fortfarande hur detta på något jävla sätt skulle kunna implicera att fadern skulle få större beslutsrätt i frågan.

Om den sker med tvång, så utan tvekan ja.
Ställ den frågan till "ScottWalter", h*n som drog upp det.

Inte i helvete
Citera
2013-10-26, 18:35
Medlem
ssols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Mannens plånbok - mannens val... också då eller?

Fast det är fortfarande en orättvisa i att ett enda misstag eller en enda olycka ger mannen 18+ års ansvar. Medan kvinnan har möjlighet att korrigera samma misstag och olycka.

Haha alltså på riktigt, du kände alltså att du behövde rätta mitt "dom" till "de"? Tragisk du är.

Nej, mannen får ta sitt ansvar. Varför skulle han inte göra det?
Citera
2013-10-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiz.khaf

Ställ den frågan till "ScottWalter", h*n som drog upp det.

Inte i helvete

Du har inte alls svarat på frågan, du har bara upprepat påståendet.
Men jag fattar du har villat in dig i en återvändsgränd och nu står du med näsan tryckt i din egen dumhet. trist.
Citera
2013-10-26, 18:38
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssol
Haha alltså på riktigt, du kände alltså att du behövde rätta mitt "dom" till "de"? Tragisk du är.

Nej, mannen får ta sitt ansvar. Varför skulle han inte göra det?

Vilket ansvar är det du pratar om?

Det där med att "vara beredd att bli pappa" för att man har sex är så jävla förlegat så det finns inte.
Citera
2013-10-26, 18:39
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det är ingen lösning att sluta ha samlag eller säga "har man sex så får man förvänta sig barn" när man lever i ett modernt samhälle som förespråkar sexuell frihet och experimentella faser.

Jo eftersom man inte kan bortse ifrån det faktum att samlag i grund och botten är till för att generera avkomma.

Därav är dagens samhälle där man gjort sex till enbart något man måste göra och man måste göra det för njutning, helt ute och cyklar och det är dags man börjar ta ansvar för sitt handlande istället för att gnälla om hur man helt plötsligt blev pappa efter man haft samlag (vilket inte är förvånande eftersom det är så man skapar barn).

Vill man inte riskera att få barn så använd antingen preventivmedel eller gör något annat sexuellt (det är ju modernt och hippt). Alternativt ha ej samlag så finns där noll risk att du ofrivilligt blir fader.
Citera
2013-10-26, 18:41
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiz.khaf

Kan du vara vänlig och citera exakt den meningen där du förklarar detta i så fall. Så kan vi studera just den meningen lite extra. För jag förstår dig heller inte.

Jag känner inte att jag sett en förklaring på frågan varför en spermie ska anses levande medan ett ägg inte ska anses levande, trots att jag läst alla dina inlägg.
Citera
2013-10-26, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Enklaste vore om kvinnan förbjöds att göra abort mot mannens vilja. Vid födelsen får mannen då ta ensam vårdnad över barnen om kvinnan inte vill ha det oönskade barnet. utan mannens samtycke är det mord på mannens barn

Bra idé! Barnet borde födas om inte båda är överens om att göra abort. Det är det enda rimliga. Att ge någon ensamrätt är orimligt.
Citera
2013-10-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Du har inget att säga om det andra - essensen i hela mitt inlägg? Det jag menar är att det svenska samhället inte är perfekt på den här punkten, långt ifrån faktiskt då kvinnor har fått alldeles för mycket makt och missbrukar den något ofantligt. Läs om inlägget och återkom.

Ja, jag tar för givet att hon vet det. Är hon osäker borde abort göras eller det jag beskriver nedan;

Forskning kring DNA-tester är ett bättre sätt att lösa detta problem. Då behöver man inte gå efter (ursäkta min franska) horans ord om vem som är pappa.

Well, då kan jag informera dig om att om en kvinna haft 2 partners under låt säga 2 veckor så nej då kan hon inte veta. Hon kan misstänka, om hon vet om att hon haft oskyddat sex ex. men det vet i sånt fall även han eller hur?
Finns nån slags vansinnig syn hos killar här på FB, att kvinnor har full kontroll över detta.
De vet när deras kroppar ska bli gravida, de vet precis vem och ligger i bakhåll och planlägger illvilliga attacker mot helt oskyldiga män. Är ju oftast helt fel. En plötslig graviditet kan ju vara lika oväntat och chockartat för en kvinna.
Citera
2013-10-26, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Kan du vara vänlig och citera exakt den meningen där du förklarar detta i så fall. Så kan vi studera just den meningen lite extra. För jag förstår dig heller inte.

Jag känner inte att jag sett en förklaring på frågan varför en spermie ska anses levande medan ett ägg inte ska anses levande, trots att jag läst alla dina inlägg.
En spermie består av Akrosom,plasamembran,cellkärna,centriol,mitokondri er och en terminal disk samt svans huvud m.m Nåt mer?
Citat:
Du har inte alls svarat på frågan, du har bara upprepat påståendet.
Men jag fattar du har villat in dig i en återvändsgränd och nu står du med näsan tryckt i din egen dumhet. trist.
Citera
2013-10-26, 18:48
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Well, då kan jag informera dig om att om en kvinna haft 2 partners under låt säga 2 veckor så nej då kan hon inte veta. Hon kan misstänka, om hon vet om att hon haft oskyddat sex ex. men det vet i sånt fall även han eller hur?
Finns nån slags vansinnig syn hos killar här på FB, att kvinnor har full kontroll över detta.
De vet när deras kroppar ska bli gravida, de vet precis vem och ligger i bakhåll och planlägger illvilliga attacker mot helt oskyldiga män. Är ju oftast helt fel. En plötslig graviditet kan ju vara lika oväntat och chockartat för en kvinna.
Och därför föreslår jag att man flyttar om pengar i budgeten till att satsa mer på DNA-test innan barnet är fött, så att kvinnan och männen hon misstänker är pappor kan få ett svar. Därefter en liten lagändring som ger männen lika stor rätt att göra abort som kvinnan idag har. Vägrar kvinnan göra det ska pappan inte behöva säga upp sitt faderskap, utan bara slippa betala underhåll.

Problemet löst, eller hur.
Citera
2013-10-26, 18:49
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Jo eftersom man inte kan bortse ifrån det faktum att samlag i grund och botten är till för att generera avkomma.

Därav är dagens samhälle där man gjort sex till enbart något man måste göra och man måste göra det för njutning, helt ute och cyklar och det är dags man börjar ta ansvar för sitt handlande istället för att gnälla om hur man helt plötsligt blev pappa efter man haft samlag (vilket inte är förvånande eftersom det är så man skapar barn).

Vill man inte riskera att få barn så använd antingen preventivmedel eller gör något annat sexuellt (det är ju modernt och hippt). Alternativt ha ej samlag så finns där noll risk att du ofrivilligt blir fader.

Nej, den förklaringen håller inte eftersom vi är ett av de få däggdjuren som sedan vår begynnelse har haft sex för njutningens skull. Avkomman är något som "hängt med" då vi har sex med våran partner för njutningens skull - tvärt emot från andra djur där avkomman är det primära och man parar sig vid en viss årstid och har regelbundna "löpperioder" där hanarna kämpar för rätten att föra sin avkomma vidare.

95% av den mänskliga befolkningen (höftar) har sex för njutningen, inget annat. De som har sex för att skapa barn är den resterande 5 procenten som inte lyckats få barn av "slumpen" och jagar olika perioder och har schemalagt sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in