2013-10-26, 18:04
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitsmer
För att det ska bli jämställt så måste ju aborter förbjudas. Men det har väl någon redan kläckt.
Det finns däremot ett annat sätt som skulle förändra hela bilden av ett blivande föräldraskap mot mannens vilja.
Om man efter födseln bevisar att mannen i fråga är far till barnet så tillskrivs han automatiskt hela vårdnaden. Då skulle nog kvinnan tänka sig för mer än en gång innan hon går vidare. Idag är det ju inte så att mannen automatiskt har rätt till någonting.

Sanning med modifikation. Är man gifta så har mannen rätt till precis samma som kvinnan (juridiskt alltså, sen vad som händer hos soc/famrätt är en annan sak).
Citera
2013-10-26, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Sanning med modifikation. Är man gifta så har mannen rätt till precis samma som kvinnan (juridiskt alltså, sen vad som händer hos soc/famrätt är en annan sak).
Sant, men i denna tråden så känns det inte som om vi tar gifta par i beaktning.
Citera
2013-10-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Då ska mamman förlora sin rätt till barnet. Barnet ska gå till pappan som då kan välja att behålla det själv eller ge bort det för adoption.

Fattar inte hur det än idag kan vara så ojämställt att pappor knappt har något att säga till om ifall ett barn ska födas eller inte. Det är tur för mig att jag kommer från en kultur där kvinnan fortfarande är underställd mannens önskningar. Och sådana här problem inte kommer uppstå. Men något måste göras för att lösa problemet här i Sverige och för alla stackars svenska män som blir pappor mot sin vilja. Flytta pengar i budgeten från feministpropaganda till forskning kring DNA-test innan barnets fötts, så att man inte behöver sticka nålar, tycker jag är ett bra steg ett mot ett mer jämlikt samhälle.

Du tar alltså för givet att kvinnan vet till 100% vem som är pappan alla gånger? Det känner hon liksom på sig?
Om hon har legat med 2 eller fler parter under en kort tid så nej, då kan hon faktiskt inte veta lika lite som han kan.

Pappor har att säga till om det ska bli barn eller inte, väldigt enkelt, vill han inte ha barn så skyddar han sig eller undviker sex som ger barn. simpel!

Forska på fler och bättre preventivmedel för män är mitt svar på problemet. Vansinnigt att det typ bara finns kondomer för killar.

edit. finns p-stav som tydligen funkar utmärkt men ingen marknad. Det kan man ju fråga sig varför.

http://www.expressen.se/halsa/nu-finns-p-staven-for-man--men-ingen-vill-anvanda-den/
Citera
2013-10-26, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Så du tycker alltså hans förslag till tvångs test, med nål rätt i magen, med risk skada foster och mamma och sen tvångsabort på gallskrikande kvinna om det är hans och han inte vill?
Sen psykakuten för mamman direkt eller?

Skitbra förslag verkligen.
Ja för aborten är verkligen så dramatiskt att man måste till psukakiten Pappskalle
Citat:
Du som kom med floskeln: att spermierna är levande organismer men inte ägget och därför ska män bestämma över abort. Inte jag.

Och nej. spermierna utgör INTE fostret. Du har inte små foster i testiklarna ok.
Du har spermier som bär 1 könskromosom.
Det krävs 2 st för att skapa ett foster, det andra kommer från kvinnan och hennes ägg.
herregud människa läs lite biologi från 3:ans biologibok.
En spermie är fortfarande mer levande, läs på biologin igen din mes"
Citera
2013-10-26, 18:15
Medlem
Frågan är komplex..

Rent hypotetiskt, om mamman vill göra abort men pappan behålla barnet. Då bestämmer kvinnan själv fostrets öde trots att de var två om att skapa barnet.

Mannen ifråga har ingen laglig rätt att förvägra hennes önskan. Det som åtminstone borde gå att göra är att ena partnern har antingen en veto-rätt eller möjligheten att avsäga sig det ekonomiska ansvaret.
Citera
2013-10-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiz.khaf
Ja för aborten är verkligen så dramatiskt att man måste till psukakiten Pappskalle

En spermie är fortfarande mer levande, läs på biologin igen din mes"

Exakt hur är en spermie mer levande än ett ägg?

Nå?
Citera
2013-10-26, 18:20
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
väldigt enkelt, vill han inte ha barn så skyddar han sig eller undviker sex som ger barn. simpel!
http://www.expressen.se/halsa/nu-finns-p-staven-for-man--men-ingen-vill-anvanda-den/

Du resonerar likadant när det kommer till tjejer antar jag?

Det görs 37 000 aborter per år av kvinnor i sverige. Ditt motto till kvinnor är således,
- skydda er eller undvik sex som ger barn?
Men du är ok med de 37 000 aborter som görs pga att de inte följer ditt motto?
Citera
2013-10-26, 18:21
Medlem
ssols avatar
Kvinnans kropp - kvinnans val. Mannen har ingen som helst jävla rätt att besluta något som gäller det. Dom flesta män vet nog hur barn bli till så om dom inte vill bli förälder så knulla inte eller använd skydd.
Citera
2013-10-26, 18:22
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Du skulle gärna se att svenskarna började leva enligt din utländska kultur? Svenskarna ska alltså integreras till de utifrån kommande?
Du har inget att säga om det andra - essensen i hela mitt inlägg? Det jag menar är att det svenska samhället inte är perfekt på den här punkten, långt ifrån faktiskt då kvinnor har fått alldeles för mycket makt och missbrukar den något ofantligt. Läs om inlägget och återkom.

Citat:
Du tar alltså för givet att kvinnan vet till 100% vem som är pappan alla gånger? Det känner hon liksom på sig?
Om hon har legat med 2 eller fler parter under en kort tid så nej, då kan hon faktiskt inte veta lika lite som han kan.

Forska på fler och bättre preventivmedel för män är mitt svar på problemet. Vansinnigt att det typ bara finns kondomer för killar.
Ja, jag tar för givet att hon vet det. Är hon osäker borde abort göras eller det jag beskriver nedan;

Forskning kring DNA-tester är ett bättre sätt att lösa detta problem. Då behöver man inte gå efter (ursäkta min franska) horans ord om vem som är pappa.
Citera
2013-10-26, 18:22
Medlem
Citat:
I viss mån krävs hela satsen, hur tror du det skulle sett ut ifall man sprutade ut EN spermie? Hahaha så korkat argument från din sida.
Spermierna som utgör fostret finns i mannens kropp så vart vill du komma? Nej du är för dum för att diskutera med
Frågan är fortfarande hur detta på något jävla sätt skulle kunna implicera att fadern skulle få större beslutsrätt i frågan.

Citat:
Om den sker med tvång, så utan tvekan ja.
Citera
2013-10-26, 18:28
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssol
Kvinnans kropp - kvinnans val. Mannen har ingen som helst jävla rätt att besluta något som gäller det. Dom flesta män vet nog hur barn bli till så om dom inte vill bli förälder så knulla inte eller använd skydd.

Ja mannen har inte rätt att bestämma över kvinnans kropp och liv. Och kvinnan borde inte ha rätt att bestämma över mannens kropp och liv
Citera
2013-10-26, 18:28
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Kvinnans kropp - kvinnans val. Mannen har ingen som helst jävla rätt att besluta något som gäller det.

Mannens plånbok - mannens val... också då eller?

Citat:
Dom flesta män vet nog hur barn bli till så om dom inte vill bli förälder så knulla inte eller använd skydd.

Fast det är fortfarande en orättvisa i att ett enda misstag eller en enda olycka ger mannen 18+ års ansvar. Medan kvinnan har möjlighet att korrigera samma misstag och olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in