Citat:
Jag är absolut villig att ta ett piller dagligen om det minskar chansen att göra en brud på smällen, sålänge risken att bli permanent steril är låg, till skillnad från er kan vi frysa ner sperma ifall allt skulle skita sig, så där har vi lite tur. Uppfinn det pillret och jag tar det.
Men även den dagen det pillret finns kommer jag vilja ha rätten att välja att bli förälder jämställdhet ska gälla åt båda hållen vet du. Varför drar du upp samma argument två gånger.
Förklara gärna för mig varför mannen ska bli tvungen att betala för ett barn han inte vill ha. Och kom inte med "du behöver inte knulla henne" en 3e gång. Jag vill ha ett genomtänkt argument och inte copy-paste feminist svar. Annars kan du avstå från att svara för det börjar bli tjatigt.
Men även den dagen det pillret finns kommer jag vilja ha rätten att välja att bli förälder jämställdhet ska gälla åt båda hållen vet du. Varför drar du upp samma argument två gånger.
Förklara gärna för mig varför mannen ska bli tvungen att betala för ett barn han inte vill ha. Och kom inte med "du behöver inte knulla henne" en 3e gång. Jag vill ha ett genomtänkt argument och inte copy-paste feminist svar. Annars kan du avstå från att svara för det börjar bli tjatigt.
Jag håller med dig att det är tjatigt att upprepa att mannen måste ta ansvar för att skydda sig om han inte vill riskera att stå där med ett oönskat barn men det är det som är huvudargumentet i denna fråga. Vi människor har bestämmanderätt över våra kroppar så tvångstest för dna på kvinnor och sedan en eventuell tvångsabort är en sjuk och vansinnig tanke. Lite så här kanske ni tänker: http://inbeijing.se/bulletin/2012/06/18/tvangsabort-i-sjunde-manaden-ettbarnspolitik-ater-under-kritik-i-kina/
Vad gör du för att ett manligt p-medel skall bli uppfunnet? Lobba på, så minskar risken att du blir ofrivillig farsa. Men det är inte min sak att göra det, det är ni mäns sak att puffa på så att något händer här.