2013-10-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Skillnaden ligger i att ingreppet sker på kvinnans kropp.
Hon är fortfarande själv anledningen till att problemet skapades och får därför stå för konsekvenserna.
Citera
Medlem
Jag ligger i sängen och slösurfar i feministdelen av flashback,dags o sova snart.Läser och gäspar..känner i min kropp att snart är det dags igen.Det har gått 3 minuter sedan jag började läsa detta.Gäsp.
Microns texter fick mig och somna i en minut förr i tiden!Kan ingen skriva som hon?
Varför är ni emot alla förslag männen framför?
Citera
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Detta med att du som man ska ha rätt till att skära i kvinnors kroppar mot deras vilja är helt åt skogen. Hoppas jag du inser. Tänk dig motsvarade scenario för män. Nån annan ska ha rätt bestämma gröpa ur testiklarna på dig.

Nu är det inte RIKTIGT samma sak att skära bort någons testiklar som att göra amnionvätskeprov. Ingen del av kvinnans kropp kommer till skada vid det sistnämnda.
Citera
2013-10-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Jag är helt med i din tankegång Ivan och tycker att din trådstart är både intressant och kontroversiell, det är bra! - ingen man ska kunna tvingas till faderskap mot sin vilja - det är egentligen helt omoraliskt och fel att det förekommer.
Jag skulle aldrig kunna lura en kille till att bli pappa - förstår inte hur kvinnor är funtade om dom gör det.
Om jag hade sex med en kille utan preventivmedel, skulle jag morgonen efter säga - sätt på kaffet, jag måste till apoteket och hämta dagen- efterpiller, jag kommer snart tillbaka!
Vad jag egentligen vill säga är att tjejer måste bli bättre på att ta sitt ansvar i denna fråga och inte sätta barn till världen helt random.
Jag tycker att ett barn har rätt att komma till, under dom förutsättningarna att det är två vuxna personer som är helt på det klara med att ett barn nu kanske kommer att bli till och att de båda samtycker till detta.

Jag tycker att om lagen blir sådan så blir det rätt bra att kvinnor har klosterbyggnader där kvinnorna bor under graviditeten och sen föder sitt barn. Ett härligt mys under graviditeten och sen hem och mysa med barnet under föräldraledigheten.

Det bästa för männen är om de mår så dåligt att få sitta på psyket och få sprutor som får dem att må så bra så. Det är det mest omtänksamma man kan göra för dem.
Citera
2013-10-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanPavlov
Min poäng är att rättigheterna ska vara samma för män och kvinnor. Har kvinnan rätt att döda foster ska mannen också ha det. Mitt resonemang förutsätter givetvis att det är bevisat vem som är pappa till barnet.
Hela ditt resonemang låter omoget och konstigt. Att bli föräldrar är resultat av ett samarbete, inte en one mans show. Om en man och en kvinna möts och har sex utan att ens känna varandra och kvinnan blir gravid, så kan inte mannen förvänta sig ha bestämmande rätt om barnet ska födas eller inte. Eftersom kvinnan är den som ska bära barnet i nio månader och det är hennes kropp som belastas av graviditeten (ja, det tär på kroppen) så är det hennes val om hon vill gå igenom det. Män måste förstå att barn är något man skaffar med en kvinna man står nära och litar på. En god relation är grunden till ett bra föräldraskap. Om en kvinna vill göra abort så har där med största sannolikhet aldrig funnits någon gemensam vilja att bli föräldrar. Och vem vill ha barn tillsammans med någon som inte också vill ha det? Män som har oskyddat sex med kvinnor de inte vill ha barn med måste tänka om eftersom det är kvinnans kropp och därför ytterst hennes val vad som sker om hon blir gravid. Det är därför helt mannens eget ansvar att se till att han inte blir pappa mot sin vilja.

Men du är väl ytterligare en sådan man som ser den manliga sexualiteten som okontrollerbar, eller?
Citera
2013-10-26, 13:51
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Hon är fortfarande själv anledningen till att problemet skapades och får därför stå för konsekvenserna.

Exakt.
Citera
2013-10-26, 13:53
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Ett sätt att ta ansvar för att ett oönskat barn föds. Synd att män inte bär på sina foster då hade de kunnat göra samma lika.

En kemisk eller kirurgisk abort är en efter fix på en misslyckad preventivmedelsanvändning
Citera
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim

Självinseminering då eller hur har graviditeten uppstått? Är det inte en aktiv man med som också skall ta konsekvensen av den där lilla lilla stunden av ren skär ... utlösning...
Citera
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Hela ditt resonemang låter omoget och konstigt. Att bli föräldrar är resultat av ett samarbete, inte en one mans show. Om en man och en kvinna möts och har sex utan att ens känna varandra och kvinnan blir gravid, så kan inte mannen förvänta sig ha bestämmande rätt om barnet ska födas eller inte. Eftersom kvinnan är den som ska bära barnet i nio månader och det är hennes kropp som belastas av graviditeten (ja, det tär på kroppen) så är det hennes val om hon vill gå igenom det. Män måste förstå att barn är något man skaffar med en kvinna man står nära och litar på. En god relation är grunden till ett bra föräldraskap. Om en kvinna vill göra abort så har där med största sannolikhet aldrig funnits någon gemensam vilja att bli föräldrar. Och vem vill ha barn tillsammans med någon som inte också vill ha det? Män som har oskyddat sex med kvinnor de inte vill ha barn med måste tänka om eftersom det är kvinnans kropp och därför ytterst hennes val vad som sker om hon blir gravid. Det är därför helt mannens eget ansvar att se till att han inte blir pappa mot sin vilja.

Men du är väl ytterligare en sådan man som ser den manliga sexualiteten som okontrollerbar, eller?

Du har aldrig hört talas om en kvinna som ljuger eller?
Citera
2013-10-26, 13:54
Medlem
TS har helt missförstått poängen och syftet med aborträtt. Därför förklarar jag denna i tråden "Aborträtten förklarad".
Citera
2013-10-26, 13:55
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
TS har helt missförstått poängen och syftet med aborträtt. Därför förklarar jag denna i tråden "Aborträtten förklarad".

Utveckla gärna vad jag missförstått.
Citera
2013-10-26, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
En kemisk eller kirurgisk abort är en efter fix på en misslyckad preventivmedelsanvändning

Abort är när man i ett tidigt skede avbryter en graviditet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in