2013-10-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanPavlov
Varför såg inte alla de kvinnor som idag gör abort till att skydda sig från scratch i så fall? Med undantag av våldtäkter då givetvis. Säger inte att jag är mot fri abort men ditt resonemang håller inte.

P-piller för män är jag starkt positiv till! Det skulle ge oss tillbaka makten över vårt egna faderskap.

Det är där du ska lobba , P-piller eller motsvarande bra peventivmedel för män.
Detta med att du som man ska ha rätt till att skära i kvinnors kroppar mot deras vilja är helt åt skogen. Hoppas jag du inser. Tänk dig motsvarade scenario för män. Nån annan ska ha rätt bestämma gröpa ur testiklarna på dig. Tror jag aldrig du kommer förlika dig med.

Alla vettiga människor försöker nog skydda sig, och säkerligen kvinnor mer än män, eftersom det är kvinnor som får bära konsekvenserna av slarv, våldtäkt, brustna kondomer direkt in på kroppen.
Därför vi har abort som en sista prevention för kvinnor. Män har inget med det att göra. Punkt.
Däremot borde vi fan kräva p-piller!
Citera
2013-10-26, 13:40
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
... och här kom det.

Ni vill knulla men inte ta ansvar för att skydda er så att ingen graviditet uppstår. Gör det det, vill ni hellre tvångstesta kvinnan och framtvinga en abort på fostret istället för att stå för ert slarv.

Men kvinnan ska alltid ha rätt att knulla fritt och ha reservutgången abort eller? Det är där själva diskrimineringen ligger.
Citera
2013-10-26, 13:40
Medlem
Citat:
...medan pappan är psykologiskt traumatiserad över det faktum att han resten av sitt liv kommer leva som pappa mot sin vilja. Du glömde visst den lilla detaljen. Men mäns känslor är inte så viktiga eller?

Männen får ta in på psyket och få vård då helt enkelt om de inte mår så bra. Det blir nog bäst för dem. De får ge dem sprutor så de slipper känna ångest och vanmakt. Det blir bäst så.
Citera
2013-10-26, 13:41
Medlem
Till att börja med skulle det inte fungera så länge kvinnan nekar att mannen är förälder till barnet.

Använd hjärnan innan ni skaffar barn istället
Citera
2013-10-26, 13:41
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
... och här kom det.

Ni vill knulla men inte ta ansvar för att skydda er så att ingen graviditet uppstår

Vad är en abort?
Citera
2013-10-26, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Fast här handlar det om att slippa bli tvingade till kirurgiska ingrepp. Skulle inte du ha problem med om du skulle bli tvingad till ett kirurgiskt ingrepp?
Jo, ifall bara jag påverkades och ingen utomstående var inblandad i dramat.

Så är ju knappast fallet här där två människor väljer att ingå i en sexuell akt som "olyckligtvis" kanske leder till en graviditet. Har kvinnan rätt att åtgärda detta problemet(mot partnerns vilja) så bör väl rimligtvis även mannen ha samma rätt?
Citera
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Vad i mitt påstående är det du negerar med ditt nej?

Det första. Att hon blir stucken med en tjock nål mot sin vilja förutsätter inte alls att hon vill göra en man till pappa mot hans vilja. Mannen som begär testet är kanske inte alls far till barnet utan någon annan snubbe som inte har några problem med att barnet föds.
Citera
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Männen får ta in på psyket och få vård då helt enkelt om de inte mår så bra. Det blir nog bäst för dem. De får ge dem sprutor så de slipper känna ångest och vanmakt. Det blir bäst så.

Och där framkom din människosyn tydligt. Tack för att du klargjorde det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Vad är en abort?

Ett sätt att ta ansvar för att ett oönskat barn föds. Synd att män inte bär på sina foster då hade de kunnat göra samma lika.
Citera
2013-10-26, 13:43
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Jag är helt med i din tankegång Ivan och tycker att din trådstart är både intressant och kontroversiell, det är bra! - ingen man ska kunna tvingas till faderskap mot sin vilja - det är egentligen helt omoraliskt och fel att det förekommer.
Jag skulle aldrig kunna lura en kille till att bli pappa - förstår inte hur kvinnor är funtade om dom gör det.
Om jag hade sex med en kille utan preventivmedel, skulle jag morgonen efter säga - sätt på kaffet, jag måste till apoteket och hämta dagen- efterpiller, jag kommer snart tillbaka!
Vad jag egentligen vill säga är att tjejer måste bli bättre på att ta sitt ansvar i denna fråga och inte sätta barn till världen helt random.
Jag tycker att ett barn har rätt att komma till, under dom förutsättningarna att det är två vuxna personer som är helt på det klara med att ett barn nu kanske kommer att bli till och att de båda samtycker till detta.
Citera
2013-10-26, 13:45
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Jo, ifall bara jag påverkades och ingen utomstående var inblandad i dramat.

Så är ju knappast fallet här där två människor väljer att ingå i en sexuell akt som "olyckligtvis" kanske leder till en graviditet. Har kvinnan rätt att åtgärda detta problemet(mot partnerns vilja) så bör väl rimligtvis även mannen ha samma rätt?

Skillnaden ligger i att ingreppet sker på kvinnans kropp.
Citera
2013-10-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Jag är helt med i din tankegång Ivan och tycker att din trådstart är både intressant och kontroversiell, det är bra! - ingen man ska kunna tvingas till faderskap mot sin vilja - det är egentligen helt omoraliskt och fel att det förekommer.
Jag skulle aldrig kunna lura en kille till att bli pappa - förstår inte hur kvinnor är funtade om dom gör det.
Om jag hade sex med en kille utan preventivmedel, skulle jag morgonen efter säga - sätt på kaffet, jag måste till apoteket och hämta dagen- efterpiller, jag kommer snart tillbaka!
Vad jag egentligen vill säga är att tjejer måste bli bättre på att ta sitt ansvar i denna fråga och inte sätta barn till världen helt random.
Jag tycker att ett barn har rätt att komma till, under dom förutsättningarna att det är två vuxna personer som är helt på det klara med att ett barn nu kanske kommer att bli till och att de båda samtycker till detta.

Så du tycker alltså hans förslag till tvångs test, med nål rätt i magen, med risk skada foster och mamma och sen tvångsabort på gallskrikande kvinna om det är hans och han inte vill?
Sen psykakuten för mamman direkt eller?

Skitbra förslag verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in