2013-10-26, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
En till lustig sak i sammanhanget vad det gäller DNA´t är att det DNA som hittades i bilen testades i UK med 15 markeringar,i UK räcker det med 12 för att det ska vara tillräckligt för ett eventuellt åtal,men i Portugal krävs det 19.

Ja, 12 hade räckt om det bara var DNA från EN person, då är det osannolik att det är någon annan.
Dock räcker inte 12 om DNA kommer från flera personer eftersom det är omöjligt att säga vem de olika markörerna kommer ifrån. Man hittade om jag minns där 37 markörer (av minst 3 personer och max 5 enl analytikern), av dom matchade 15 med Maddies DNA.

Eftersom både Maddies föräldrar (som tillsammans skulle ge ifrån sig alla markörer som Maddie har om man blandar deras DNA) och barnen varit i närheten av bilen går det ej att säga att det kommer från henne. Tex säger analytikern att de markörer Maddie har delas av flera inkl han själv.
Citera
2013-10-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Just det, nu ringer det en klocka att jag läst detta tidigare! Tror t.o.m. att det bara räcker med 10 matchningar i UK? MEN att de i England schabblade med testet på något sätt, blev det inte kontaminerat så att fler personers DNA blandades in i testet och därför kunde man inte säkerställa att det verkligen var från Madeleine?
10 matcningar hade knappast räck i detta fall då både pappans och mammans blod har 10 matchingar var till Maddie. Dessutom (vet inte om det är kollat) är det troligt att Maddie delar mer n 10 med någon av sina syskon som ju även dem har varit i bilen.
Citera
2013-10-26, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
Ja, 12 hade räckt om det bara var DNA från EN person, då är det osannolik att det är någon annan.
Dock räcker inte 12 om DNA kommer från flera personer eftersom det är omöjligt att säga vem de olika markörerna kommer ifrån. Man hittade om jag minns där 37 markörer (av minst 3 personer och max 5 enl analytikern), av dom matchade 15 med Maddies DNA.

Eftersom både Maddies föräldrar (som tillsammans skulle ge ifrån sig alla markörer som Maddie har om man blandar deras DNA) och barnen varit i närheten av bilen går det ej att säga att det kommer från henne. Tex säger analytikern att de markörer Maddie har delas av flera inkl han själv.

Men om jag förstått allt rätt så var det så, att när testet gjordes i Portugal, var bara EN persons DNA där i? Och då matchades 15 av 19, men det krävdes 19 av 19 i Portugal för att det skulle vara säkerställt från Madeleine? Hade samma test gjorts i England, utan att fler personers DNA blandats in, skulle det räckt som bevis i England för att det verkligen var DNA från Madeleine, även om bara 15 av 19 matchade.
Citera
2013-10-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
10 matcningar hade knappast räck i detta fall då både pappans och mammans blod har 10 matchingar var till Maddie. Dessutom (vet inte om det är kollat) är det troligt att Maddie delar mer n 10 med någon av sina syskon som ju även dem har varit i bilen.

Ja, sant - tvillingarnas DNA bör ju vara likt Madeleines. Så då kanske DNA:t i bilen lika gärna kunde tillhört någon av syskonen med 14 av 19 matchningar.
Citera
2013-10-26, 15:05
Medlem
Men var det inte någon som hävdade att han träffat maddie på nån ö i medelhavet för några månader sen i samband med nån barnsexhärva? Kan det vara detta spåret som är anledningen till att dom återupptagit utredningen? Har tidigare "kunder" hotats av att bli namngivna och inte vågat säga något förän nu när denna snuskgubben öppnat truten? Kanske inte stämmer med tider och så för kidnappning men dom var säkert rätt bra i gasen allihop. En som arbetade på tapas hade väl tillochmed sagt att dom aldrig lämna bordet föran efter middagen?
Citera
2013-10-26, 15:08
Medlem
barA-kruTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Dom sov tills dagen därpå trots att dom först låg och sov i ett jävla ståhej, och sen blev flyttade, utomhus, till en annan lägenhet!

Och ingen reagerade på detta eller? Hur gamla var tvillingarna när detta hände, för barn ljuger inte
Citera
2013-10-26, 15:51
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honnu
Men var det inte någon som hävdade att han träffat maddie på nån ö i medelhavet för några månader sen i samband med nån barnsexhärva? Kan det vara detta spåret som är anledningen till att dom återupptagit utredningen? Har tidigare "kunder" hotats av att bli namngivna och inte vågat säga något förän nu när denna snuskgubben öppnat truten? Kanske inte stämmer med tider och så för kidnappning men dom var säkert rätt bra i gasen allihop. En som arbetade på tapas hade väl tillochmed sagt att dom aldrig lämna bordet föran efter middagen?

Seriöst? Belöningen för tips som leder till att hon hittas är på 2,6 miljoner Pund (30 miljoner sek) Hur kan någon på fullt allvar tro att hon ingår i en barnsexhärva och träffat "kunder" i sex års tid? Finns ingen heder bland tjuvar som man brukar säga. Hon är inte i livet. Punkt!
Citera
2013-10-26, 15:52
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barA-kruT
Och ingen reagerade på detta eller? Hur gamla var tvillingarna när detta hände, för barn ljuger inte

Goncalo Amaral reagerade på detta. Läs hans bok. Detta finns också i förundersökningen så det är inget hemligt på något sätt!
Citera
2013-10-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Men om jag förstått allt rätt så var det så, att när testet gjordes i Portugal, var bara EN persons DNA där i? Och då matchades 15 av 19, men det krävdes 19 av 19 i Portugal för att det skulle vara säkerställt från Madeleine? Hade samma test gjorts i England, utan att fler personers DNA blandats in, skulle det räckt som bevis i England för att det verkligen var DNA från Madeleine, även om bara 15 av 19 matchade.
Jag har iaf inte hittat något om att testet har analyserats i Portugal (I FUPen alltså, på forum och annat finns det många olika utlägg). Vad jag förstår skickades det direkt till England och det jag beskrev blev resultatet.

Men i detta är jag inte säker. Någon annan kanske har länk till fupen där ett ev första test avhandlas?
Citera
2013-10-26, 17:05
Medlem
Har flickan använts som knulldocka under åren tror ni? I vilken ålder är hon i dagens läge?
Citera
2013-10-26, 17:29
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Har flickan använts som knulldocka under åren tror ni? I vilken ålder är hon i dagens läge?
10 år skulle hon ha varit.
Eftersom jag inte tror att det skett någon kidnappning utan Maddie dog i en olycka i lägenhet 5A så tror jag inte att hon använts som någon knulldocka.
Dels att den tekniska bevisningen visade att det inte skett något intrång av någon "kidnappare",förutom ett öppet fönster som mamma Kate´s fingeravtryck återfanns på och som var stängt bara minuter innan Kate kom tillbaka till lägenheten..
Och dels tidsmässigt så finner jag att kidnappningsteorin är omöjlig och lägg där till de eventuella drogerna som använts går heller inte ihop.
Vad jag vet har det väl inte framkommit någon mer teknisk bevisning från lägenheten efter att PJ lade ner sin utredning.
så för mig är det en gåta att den teorin används.
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-26 kl. 17:40.
Citera
2013-10-26, 17:50
Medlem
2big4yous avatar
En intressant iakttagelse jag gjorde angående PJ´s återöppning av fallet.
För lite mer än en månad sedan,innan målet återupptagits, var PJ utredarna på Ocean Club i Praia da Luz.
De var tillbaka för att göra en rekonstruktion av Tapas 9,för att kontrollera avstånd och tid för den senare delen av kvällen.
Man kan ju spekulera om detta är en del av återöppningen,väldigt intressant om så är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in