2013-10-26, 10:49
Medlem
Ghostfaces avatar
Profiler Pat Brown som läst hela förundersökningen (och givetvis har verktygen att dra slutsatser utifrån den i sitt yrke som PROFILER), vart på plats i Praia de Luz samt skrivit en bok om fallet (som bannats av Mccanns advokater på oklara grunder) skrev en intressant artikel i samband med att "crimewatch" sändes 14 oktober. Hon förutspådde precis den här utvecklingen. Givetvis kommer Maddie aldrig att hittas!

Läsvärt!

http://patbrownprofiling.blogspot.se/
Senast redigerad av Ghostface 2013-10-26 kl. 10:54.
Citera
2013-10-26, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Detta försökte dom även med Augusti 2007,vad jag förstår så får man en helt annan insyn i utredningen med denna status.
Kan vara ett taktiskt drag från McCanns,ingenting förvånar en längre i den här cirkusen,
http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/MCCANNS_ASSISTENTE.htm

Jag har inte trott på någon slags konspiration under dessa 6,5 år men jag tycker man börjar känna dåliga vibbar på något vis OM det är som som polisen säger att dom inte är inblandade i något brott.
Som vi var inne på tidigare så har McCanns uppbackning allt från mäktiga affärsmän,höga politiker och upp till Påven.
Amaral sa i sin video att det var en väldigt svår utredning,inte minst med tanke påtryckningar från UK och i slutändan kunde man konstatera när PJ utredningen lades ner att Britterna avfärdade den som nonsens inprincip.
Och det känns som att om man öppnar en utredning är dom så gott som tvingade att nå resultat,i annat fall skulle det vara ett enormt nederlag för Portugal.
Vi får hoppas att dom kommer fram till att den rätta grips så att det inte blir någon "Lee harvey Oswald lösning" om ni förstår vad jag menar.

Vi var inne på detta med Russel o Brien och Matt Oldfield tidigare,här ser vi hur hans berättelse skiljer sig mot Gerry´s den kvällen.
Matt Oldfield har uppgett olika uppgifter om hur många gånger han tittade till McCanns barn.
Enligt Russel gjorde han en check två gånger och enligt Gerry gjorde han en check en gång.

Russel o´Brien:
8:45 pm
Matt returns 9.00-9.05 - listened at all - all shutters down
Jerry 9.10-9.15 in the room + all well ? did he check
9.20/5 - Ella Jane checked 5D (sees stranger & child avfärdat)
9.30 - Russ. Ella Matt check all 3
9.35 - Matt check see twins
9.50 - Russ returns
9.55 - Kate realised Madeleine
10pm - Alarm raised

Gerry:
8.45pm. all assembled at poolside for food
9.00pm. Matt Oldfield listens at all 3 windows 5A, B, D ALL shutters down
9:15pm Gerry McCann looks at room A ? Door open to bedroom
9:20pm Jane Tanner checks 5D - [sees stranger walking carrying a child](Avfärdat)
9.30 Russell O'Brien in 5D. Poorly daughter
l
9.55pm
10:00pm. Alarm raised after Kate

Det jag fortfarande inte får ihop är hur McCanns kan jobba så hårt för att få igång utredningen igen om det vore så att de var skyldiga. Varför vill de att det grävs mer i den?

Jag håller absolut med om att mycket i orginalutredningen pekar på föräldrarna och dom har inte statistiken på sin sida. Och det är svårt att avfärda hundarnas arbete.

Vilda spekulationer:
Hur korrupt kan den portugisiska polisen vara? Kan den portugisiska utredaren som höll i fallet vara inblandad? Hur fick han "jobbet" att utreda detta? Han verkar ju jobba otroligt hårt för att peka på McCanns, och han hittar även på "fakta" som uppenbarligen inte stämmer.

Utredningen har som sagt många lösa trådar, många vittnen som inte är förhörda, många spår som inte följts upp. Visst, man trodde ju ganska snart att föräldrarna var skyldiga men förhöra vittnen kan man väl göra iaf, de kanske har något viktigt att säga?
Citera
2013-10-26, 11:24
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Profiler Pat Brown som läst hela förundersökningen (och givetvis har verktygen att dra slutsatser utifrån den i sitt yrke som PROFILER), vart på plats i Praia de Luz samt skrivit en bok om fallet (som bannats av Mccanns advokater på oklara grunder) skrev en intressant artikel i samband med att "crimewatch" sändes 14 oktober. Hon förutspådde precis den här utvecklingen. Givetvis kommer Maddie aldrig att hittas!

Läsvärt!

http://patbrownprofiling.blogspot.se/
Mycket bra,gillar PB starkt.
Nej hon kommer inte att hittas tyvärr,det finns ju en del spekulationer vad som skett med kroppen.
Bränd i djurkrematorium,begravd i närheten av den spanska gränsen,alternativt Huelva acid beds.
Enda chansen att få reda på det är att dom griper den skyldige och denne erkänner och berättar hela storyn.

Apropå polisens uttalande om uttalande att Mc inte är misstänkta,så läser jag på ett brittiskt kriminalforum om man fallet där dom kallar utspelet för "The trap of the century",vi får hoppas att det är på det viset.
Citera
2013-10-26, 11:42
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
Det jag fortfarande inte får ihop är hur McCanns kan jobba så hårt för att få igång utredningen igen om det vore så att de var skyldiga. Varför vill de att det grävs mer i den?

Jag håller absolut med om att mycket i orginalutredningen pekar på föräldrarna och dom har inte statistiken på sin sida. Och det är svårt att avfärda hundarnas arbete.

Vilda spekulationer:
Hur korrupt kan den portugisiska polisen vara? Kan den portugisiska utredaren som höll i fallet vara inblandad? Hur fick han "jobbet" att utreda detta? Han verkar ju jobba otroligt hårt för att peka på McCanns, och han hittar även på "fakta" som uppenbarligen inte stämmer.

Utredningen har som sagt många lösa trådar, många vittnen som inte är förhörda, många spår som inte följts upp. Visst, man trodde ju ganska snart att föräldrarna var skyldiga men förhöra vittnen kan man väl göra iaf, de kanske har något viktigt att säga?

Pengar. Dom måste hålla detta i rampljuset. Detta har blivit hela deras identitet.

Inte alls. Varifrån har du fått det?

http://themaddiecasefiles.com/topic30.html

"This report has highlighted the extensive and professional efforts made by the Portuguese authorities regarding the search to locate Madeleine McCann alive."

Mark Harrison MBE
National Search Adviser
Homicide, Missing Persons, Mass Fatality Disasters

Kanske för att han 2007 var Chief Detective Superintendent. Det ingick i hans arbetsuppgifter!

Vilka "fakta" stämmer inte?

Edit:

Kanske Jane Tanner ska lastas lite för sitt extremt kontroversiella vittnesmål som lett polisen i fel riktning samt förstört Robert Murats liv. Eller?
Senast redigerad av Ghostface 2013-10-26 kl. 11:54.
Citera
2013-10-26, 11:51
Medlem
Citat:
Pengar. Dom måste hålla detta i rampljuset. Detta har blivit hela deras identitet.

Inte alls. Varifrån har du fått det?

http://themaddiecasefiles.com/topic30.html

"This report has highlighted the extensive and professional efforts made by the Portuguese authorities regarding the search to locate Madeleine McCann alive."

Mark Harrison MBE
National Search Adviser
Homicide, Missing Persons, Mass Fatality Disasters

Kanske för att han 2007 var Chief Detective Superintendent. Det ingick i hans arbetsuppgifter!

Vilka "fakta" stämmer inte?

Det var som sagt bara vilda spekulationer

Jag har länkat till sidor i förundersökningen med fakta som går emot det han säger. Orkar faktisk inte ta upp det igen.

Pengar kan de ju tjäna på annat sett. Tex genom att fortsätta skriva böcker och hålla ämnet uppe i media. Finns ju ingen mening med att få Polisen att rota mer i det.
Citera
2013-10-26, 11:59
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Det var som sagt bara vilda spekulationer

Jag har länkat till sidor i förundersökningen med fakta som går emot det han säger. Orkar faktisk inte ta upp det igen.

Pengar kan de ju tjäna på annat sett. Tex genom att fortsätta skriva böcker och hålla ämnet uppe i media. Finns ju ingen mening med att få Polisen att rota mer i det.

Klicka på ditt eget namn så kan du snabbt få alla inlägg du gjort i detta ämne. Tar dig fem minuter att hitta denna länk. Eller så kanske du kommer ihåg vilka fakta som inte stämmer så tar du det i huvudet:-)

Edit:

Märkligt att du vill ha svar på dina frågor med länk och allt men inte kan återgälda tjänsten! Jag är jättenyfiken på detta
Senast redigerad av Ghostface 2013-10-26 kl. 12:03.
Citera
2013-10-26, 12:17
Medlem
Citat:
Klicka på ditt eget namn så kan du snabbt få alla inlägg du gjort i detta ämne. Tar dig fem minuter att hitta denna länk. Eller så kanske du kommer ihåg vilka fakta som inte stämmer så tar du det i huvudet:-)

Edit:

Märkligt att du vill ha svar på dina frågor med länk och allt men inte kan återgälda tjänsten! Jag är jättenyfiken på detta
Jag har då inte bett om några länkar
Men just nu borde jag inte sitta här, lätt att fastna. Har tenta på tisdag och måste plugga :P

Tex att DNA:t tillhörde Maddie. Det finns inget bevis för detta enl dokument och den expertanalytikern som analyserat testet. Du var med och diskutera det hela.
Citera
2013-10-26, 12:31
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Jag har då inte bett om några länkar
Men just nu borde jag inte sitta här, lätt att fastna. Har tenta på tisdag och måste plugga :P

Tex att DNA:t tillhörde Maddie. Det finns inget bevis för detta enl dokument och den expertanalytikern som analyserat testet. Du var med och diskutera det hela.

Point proven

(fast egentligen säger dna testet att det finns en liten möjlighet att blodet INTE kom från Maddie och i så fall kom dna:t från Gerry, Kate och ytterligare mellan 1 -3 personer. Då borde man frågat föräldrarna varför deras blod fanns under under dörrmattan i skuffen på bilen. Att det var blod där är bevisat och dom måste i så fall varit källan (såvida inte dom vart och kladdat på dna testet på labbet i England)

Peace

Edit:

Lycka till med plugget! Vad läser du? Kriminologi
Citera
2013-10-26, 13:12
Medlem
Citat:
Point proven

(fast egentligen säger dna testet att det finns en liten möjlighet att blodet INTE kom från Maddie och i så fall kom dna:t från Gerry, Kate och ytterligare mellan 1 -3 personer. Då borde man frågat föräldrarna varför deras blod fanns under under dörrmattan i skuffen på bilen. Att det var blod där är bevisat och dom måste i så fall varit källan (såvida inte dom vart och kladdat på dna testet på labbet i England)

Peace

Edit:

Lycka till med plugget! Vad läser du? Kriminologi
Ja, visst är det inte fastslaget att det INTE kommer från Maddie heller. Men även hennes syskon matcha hennes DNA ganska väl, så det behöver inte alls komma från hennes föräldrar ens. Att hävda att det är 100% säkert Maddies DNA är vanskligt då vi pratar om spår där flera medlemmar i familjen kan ha kontaminerat på ett eller annat sett.

Off topic, Tack! Nej tyvärr inte
Citera
2013-10-26, 13:14
Medlem
Det där att DNA:t i bilen skulle komma från Maddie, det jag har sett är att 15 av 19 "delar" i DNA:t är säkerställt från henne. Min fundering är - betyder detta att hon INTE kan ha varit i bilen? D.v.s. måste 19 av 19 delar komma från henne, eller är de 4 delarna som inte stämmer osäkra på något sätt, så att det ändå kan vara hennes DNA?

Det ska ju ha även funnits hårstrån efter Maddie i bilen, är detta säkert fastställt att det verkligen är hennes hår och inte någon av tvillingarnas t.ex.?
Citera
2013-10-26, 13:30
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ja, visst är det inte fastslaget att det INTE kommer från Maddie heller. Men även hennes syskon matcha hennes DNA ganska väl, så det behöver inte alls komma från hennes föräldrar ens. Att hävda att det är 100% säkert Maddies DNA är vanskligt då vi pratar om spår där flera medlemmar i familjen kan ha kontaminerat på ett eller annat sett.

Off topic, Tack! Nej tyvärr inte

En till lustig sak i sammanhanget vad det gäller DNA´t är att det DNA som hittades i bilen testades i UK med 15 markeringar,i UK räcker det med 12 för att det ska vara tillräckligt för ett eventuellt åtal,men i Portugal krävs det 19.
Citera
2013-10-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
En till lustig sak i sammanhanget vad det gäller DNA´t är att det DNA som hittades i bilen testades i UK med 15 markeringar,i UK räcker det med 12 för att det ska vara tillräckligt för ett eventuellt åtal,men i Portugal krävs det 19.

Just det, nu ringer det en klocka att jag läst detta tidigare! Tror t.o.m. att det bara räcker med 10 matchningar i UK? MEN att de i England schabblade med testet på något sätt, blev det inte kontaminerat så att fler personers DNA blandades in i testet och därför kunde man inte säkerställa att det verkligen var från Madeleine?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in