Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-26, 00:48
Bannlyst
Hur ser SvP på bistånd till u-länder? Jag antar att det inte kommer delas ut några sådana bistånd men vill ändå försäkra mig om att så är fallet.
Citera
2013-10-26, 07:22
Medlem
Karl-Der-Grosse.s avatar
Kan medlemskap i SvP försvåra det för mig att få licens på jaktvapen?
Citera
2013-10-26, 10:23
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Der-Grosse.

Några ledande personer i SMR blev av med sin licens men risken är nog obefintlig.
Sedan behöver du kanske inte gå till älgjakten med deras ljusblåa skaljacka.

Men vad finns det för skäll egentligen ?

Jag kan förstå hotet om misshandel eller att bli av med jobbet ?
Men att nekas kunna skjuta hare eller att bli utesluten ur Göteborg bridgeförbund där går gränsen
Citera
2013-10-26, 10:56
Medlem
Citat:

Du behöver ju inte tala om för någon att du är medlem.

Tror inte direkt Jonas och grabbarna sitter och ringer jägarförbundet.
Citera
2013-10-26, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosh
Hur ser SvP på bistånd till u-länder? Jag antar att det inte kommer delas ut några sådana bistånd men vill ändå försäkra mig om att så är fallet.

Inte som det ser ut idag med despoter och krigsherrar, men om de får ordning på maktfördelningen och ett fungerande samhällssystem så kan det väl tänkas att man kan bistå med tekniskt kunnande och en viss hjälp med att bygga upp en infrastruktur. Att skicka reda pengar som stoppas i fickorna i mellanleden kommer det inte att bli, men ett ekonomiskt bistånd kan vara behjälpligt i vissa fall när det handlar om naturkatastrofer eller liknande.
Citera
2013-10-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosh

Bistånden till U länder lär dras in omgående i ett SvP styrt Sverige. Att låna ca 30 miljarder om året och skänka bort när man har en välfärd på hemmaplan som håller på att haverera saknar all logik. Speciellt om man betänker att vi dessutom har en statsskuld i dagsläget på närmare 1200 miljarder kronor som ökar stadigt för var dag som går
Citera
2013-10-26, 13:05
Medlem
Citat:

Tveksamt. Det kan finnas en risk för att polisen kollar upp med SÄPO om du står med i deras register som potentiell nationalist innan de beviljar en licens, men att du skulle nekas helt pga ett medlemskap i SvP (om du för övrigt är ostraffad) är föga troligt. Det har förekommit att någon nationalist i ledande ställning (har för mej det var någon i SMR) som fick sin licens indragen av politiska själ men det är ytterst tveksamt om det skulle drabba en vanlig ostraffad medlem. Mig veterligen finns det en hel del medlemmar i partiet som har vapenlicens både för jakt samt sportskyttevapen och ingen av dessa (som är ostraffade) har haft minsta licensproblem. Själv hade jag tänkt ansöka om licens för en 9mm Glock till våren pga sportskytteambitioner
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2013-10-26 kl. 13:09.
Citera
2013-10-26, 13:22
Avslutad
Allltså jag instämmer i mycket när det gäller SvP:s partiprogram. Det jag inte riktigt kan med är den här judehetsen. Visst finns det många judar i maktposition som har rent vidriga värderingar (som advokaten Leif Silbersky t.ex.), men jag har svårt att tro att det skulle röra sig om en "konspiration".

Jag menar, de flesta politiker är väl trots allt som folk är mest. De äter, skiter och sover precis som vi andra. Jag tror mer att mångkulturen är mer av en "trend" i samhället än en judisk konspiration. Och det är ju allmänt känt att politiska trender tenderar att skifta beroende på vad majoriteten tycker och tänker. Det fanns ju även judar i Hitlers närmaste krets (vissa påstår ju t.o.m att Hitler själv var av judisk börd).

Är det inte istället så att många makthavare har någon sorts dumnaiv hybris om allas lika värde. De vill framstå som goda och fördomsfria människor, och det är detta som bidrar till hela idiotin.
Citera
2013-10-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Allltså jag instämmer i mycket när det gäller SvP:s partiprogram. Det jag inte riktigt kan med är den här judehetsen. Visst finns det många judar i maktposition som har rent vidriga värderingar (som advokaten Leif Silbersky t.ex.), men jag har svårt att tro att det skulle röra sig om en "konspiration".

Jag menar, de flesta politiker är väl trots allt som folk är mest. De äter, skiter och sover precis som vi andra. Jag tror mer att mångkulturen är mer av en "trend" i samhället än en judisk konspiration. Och det är ju allmänt känt att politiska trender tenderar att skifta beroende på vad majoriteten tycker och tänker. Det fanns ju även judar i Hitlers närmaste krets (vissa påstår ju t.o.m att Hitler själv var av judisk börd).

Är det inte istället så att många makthavare har någon sorts dumnaiv hybris om allas lika värde. De vill framstå som goda och fördomsfria människor, och det är detta som bidrar till hela idiotin.

De vill framstå som goda och fördomsfria i ett medielandskap som ägs och drivs närmast exklusivt av judar, som presenterar det goda och fördomsfria i en marxist-judisk kontext där det finns judar och icke-judar. Judisk "mångfald" är judar och icke-judar, alla är lika mycket värda...utom judarna som är utvaaalda av guuuud att laga jorden. De är bossar, andra boskap. Röd, vit, blå, svart eller gul. Boskap!
Citera
2013-10-26, 16:22
Medlem
Karl-Der-Grosse.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Tveksamt. Det kan finnas en risk för att polisen kollar upp med SÄPO om du står med i deras register som potentiell nationalist innan de beviljar en licens, men att du skulle nekas helt pga ett medlemskap i SvP (om du för övrigt är ostraffad) är föga troligt. Det har förekommit att någon nationalist i ledande ställning (har för mej det var någon i SMR) som fick sin licens indragen av politiska själ men det är ytterst tveksamt om det skulle drabba en vanlig ostraffad medlem. Mig veterligen finns det en hel del medlemmar i partiet som har vapenlicens både för jakt samt sportskyttevapen och ingen av dessa (som är ostraffade) har haft minsta licensproblem. Själv hade jag tänkt ansöka om licens för en 9mm Glock till våren pga sportskytteambitioner

Okej skönt att höra. Är ostraffad så då ska detta inte vara något problem. Tack för svaret
Citera
2013-10-26, 16:59
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varifrån får SvP dom pengarna? Går en del av de allmänna donationerna till löner?

Nu är det så att SvP:s ekonomi är "hemlig" på samma sätt som i princip alla andra partier och organisationers ekonomi är "hemlig", dvs. att endast berörda har direkt och omedelbar insyn.

Jag kan dock säga att mig veterligen så är i princip ingen i ledningen avlönad överhuvudtaget, inkluderat Jacobsson.

SvP:s ekonomi går helt runt på medlemmarnas egna kapital, inkluderat ledningen (som ibland står för så mycket att man storknar och skäms), allmänna donationer, medlemsdonationer, samt inkomster från Arminius (som saluför i princip allt propagandamaterial, och kanske då bör räknas in under den första kategorin i stort, "medlemmarnas egna kapital"; medlemmarna köper helt enkelt materialet via Arminius och sen går pengarna från Arminius till partiet).

Det är i alla fall så jag har uppfattat det.

Antalet "avlönade" personer i partiet i stort är försvinnande få, speciellt om man ser till antalet som i princip genomför en heltidstjänst utanför sin egen arbetstid.

Hela den här frågeställningen, "var får SvP pengar ifrån?" kommer upp om och om igen. Men det finns ingen supertät finansiär, det finns inga konstigheter, och det är i princip ingen som är avlönad. Hela partiet står och faller på medlemmarnas vilja, kämparglöd och goda vilja.

That's it.

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
[...]

Det jag däremot vet är att Stefan Jacobsson alltid är den som går upp tidigast på morgonen och går lägger sig sist på kvällen av alla som är engagerade i partiet och att vi inte kunde hoppas på en mer energisk partiledare. När det är möjligt att finansiera en riktig anställning inom partiet så Stefan enbart kan fokusera på det politiska så bör det också vara det första man gör. Även om det naturligtvis finns andra tjänster inom partiet som i princip bör vara bemannade på heltid också, eller åtminstone halvtid till att börja med.

Det är naturligtvis helt sant som du säger. Stefan Jacobssons jobb är ofantligt imponerande och jag blir om och om igen överraskad och närmast chockad över den mängd jobb, tid och pengar som han lägger ner i partiet. Han är ingenting mindre än en hjälte, vad gäller att organisera saker och ting. T.om. vid de tillfällen där han förväntas att i princip lägga ned och ta det lungt, te.x. på Nordisk Vision, så finns han med överallt.

Att han inte får total härdsmälta och exploderar när saker inte alltid går som det är planerat är för mig galet, och någonting jag aldrig själv hade kunnat hantera.

Precis som du säger så tror jag att Stefan är den första som bör anställas på heltid med en riktig lön när tillfälle ges, men samtidigt så skulle jag inte bli överraskad om Stefan samtidigt var den som hade insisterat på att person A, B, och C ska anställas före honom, innan ditten och datten och sist han själv.
Citera
2013-10-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01

SvP:s program nämner inte ens judar? Utöver att etniska judar räknas in som icke-vita, då.

Sen är det väl löjligt att kalla det "konspiration". Är det konspiration att t.ex. svenskar oftast bor med svenskar, trivs allmänt bättre med de som liknar, och driver sina gruppintressen? Det är vad judar gör, och de innehar många mäktiga positioner som varit till skada för Vita folk genom historiens gång.

Att judar är en antivit riskgrupp är väl inte så underligt heller med tanke på deras historia och starka rasmedvetenhet. Frågan blir väl snarare, varför blir kritik av judar alltid "judehets" o.s.v. Då utgår man från Bonnier och massmedias (Bonnier=judar, "otroligt" nog) föreställning om stackars utsatta judar som bara ledde sovjet som svalt ihjäl 7 miljoner Ukrainare samt mass och folkmördade många fler miljoner Vita tills de provocerade fram en som Hitler, NS och "judehetsen". Gammalt (Polskt?) ordspråk: juden gråter av smärta när han slår dig.

http://www.friatider.se/putin-judar-dominerade-i-sovjets-ledning
Senast redigerad av R3kyl 2013-10-26 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in