2013-10-26, 12:45
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Det låter ju helt sjukt. Ska män kunna begära polishandräckning för att få in en kvinna på sjukhuset för testning och sedan tvångsabort eller hur tänker du?

Det är klart att situationen du beskriver inte är bra. Men det är inte sämre än vad som är fallet idag, att män diskrimineras och har noll makt över att påverka sitt föräldraskap.
Citera
2013-10-26, 12:48
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Om modern ljuger då?

Om modern ljuger om vad?
Citera
2013-10-26, 12:48
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanPavlov
DNA-test via amnionvätska.

Om mamman inte vill menar du alltså att hon ska spännas fast medan man sticker in en stor nål i magen på henne?
Jag har gjort ett sådant test eftersom min man var orolig för kromosomsjukdomar och det var minst sagt obehagligt. Det finns dessutom en risk för missfall eller att barnet föds för tidigt vilket även hände i mitt fall. Vår dotter var en hårsmån från att dö eller att bli allvarligt hjärnskadad. Det är alltså det som du tänker dig att kvinnor ska tvingas till.
Citera
2013-10-26, 12:49
Medlem
Citat:
Om modern ljuger om vad?

Om mamman säger att det är inte ditt barn och så föder hon det och så säger men oj då det är visst ditt barn.
Citera
2013-10-26, 12:52
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Det är klart att situationen du beskriver inte är bra. Men det är inte sämre än vad som är fallet idag, att män diskrimineras och har noll makt över att påverka sitt föräldraskap.

Att utföra kirurgiska ingrepp på människor mot deras vilja är värre hur man än vrider och vänder på det.
Citera
2013-10-26, 12:52
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Om mamman inte vill menar du alltså att hon ska spännas fast medan man sticker in en stor nål i magen på henne?
Jag har gjort ett sådant test eftersom min man var orolig för kromosomsjukdomar och det var minst sagt obehagligt. Det finns dessutom en risk för missfall eller att barnet föds för tidigt vilket även hände i mitt fall. Vår dotter var en hårsmån från att dö eller att bli allvarligt hjärnskadad. Det är alltså det som du tänker dig att kvinnor ska tvingas till.

Se mitt svar från tidigare:

Citera
2013-10-26, 12:53
Medlem
Citat:
Är inte riktigt säker på vad du menar med frågan. Rättigheten ska gälla alla.

Ska vilken man som helst få bli testad mot vilken kvinna han vill?

Du får gärna skriva flera meningar i dina inlägg så saken blir mer klar vad du menar?
Citera
2013-10-26, 12:54
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Om mamman säger att det är inte ditt barn och så föder hon det och så säger men oj då det är visst ditt barn.

Faderskapet ska givetvis avgöras av DNA-test om det finns några tveksamheter, inte på mammans ord.
Citera
Medlem
Citat:
Faderskapet ska givetvis avgöras av DNA-test om det finns några tveksamheter, inte på mammans ord.

Men då är ju barnet fött.
Citera
Medlem
AssGuards avatar
Citat:
Om modern ljuger då?

Om modern ljuger och säger att barnet inte är ens eget även fast det är det? Vilken idiotisk fråga, finns ingen poäng att ljuga och säga att man inte är fadern. I de flesta fallen vill man nog ha barn med någon man vill vara en längre period med. Om detta ändå skulle ske får man kräva att den egentliga fadern till barnet ska kontaktas och meddelas, eventuellt DNA test. Jag anser att skaffa barn sker med samtycke, både från far och mor. Finns det ingen annan far till hennes barn som hon påstår så får det blir abort.

Får man barn med ett ONS och vill behålla det förtjänar man nog att få abort ändå.
Citera
2013-10-26, 12:55
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ska vilken man som helst få bli testad mot vilken kvinna han vill?

Du får gärna skriva flera meningar i dina inlägg så saken blir mer klar vad du menar?

Ja, för att det ska kunna bli rättssäkert måste ju vilken man som helst kunna bli testad mot vilken kvinna som helst.

Föredrar att hålla korta anföranden när det går, debatten blir tydligare då.
Citera
2013-10-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AssGuard
Om modern ljuger och säger att barnet inte är ens eget även fast det är det? Vilken idiotisk fråga, finns ingen poäng att ljuga och säga att man inte är fadern. I de flesta fallen vill man nog ha barn med någon man vill vara en längre period med. Om detta ändå skulle ske får man kräva att den egentliga fadern till barnet ska kontaktas och meddelas, eventuellt DNA test. Jag anser att skaffa barn sker med samtycke, både från far och mor. Finns det ingen annan far till hennes barn som hon påstår så får det blir abort.

Får man barn med ett ONS och vill behålla det förtjänar man nog att få abort ändå.

Om en man har rätt att tvinga en till abort om man säger att han är far till barnet kan väl väl motivera en kvinna att ljuga så att hon får behålla barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in