2013-10-25, 18:46
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurFitta

Hade varit i princip samma sak som det är nu då. Då man oftast placerar pink wards i buskar.

Genja körde Ashe med Manamura. Piskade sönder med det också i LCS.
Problemet är ju bara att det tar mycket längre tid att stacka en Tear just nu. Det fungerar ju att bygga så, men det är ju absolut inget som direkt är bra om inte ska fightas absolut lategame.

Citat:
Ursprungligen postat av Socker-Conny
De har väl varit ganska standard i LCS och Worlds att ena laget har en Ashe/Zyra combo? :P
Njae, knappast standard i LCS. Dem enda lagen som egentligen kört Ashe/Zyra i LCS är ju Cloud 9 & Fnatic, Gambit har spelat lite Ashe också, men riktigt standard i några flera lag har det inte varit.

Och i worlds så spelade Ashe knappt väll? Corki & Ezreal var ju båda två flavor of the tournament..

Citat:
Ursprungligen postat av 2pi
ashe är ju den carry med lägst damage, och den största anledningen till att man har en ad carry är ju att kunna döda bruisers / tanks i motståndarnas front line så gäller ju att man har ett lag som klarar av att göra det bättre än vanligt.
Haha, men va? Ashe har ju knappast lägst damage av alla ad carrys, utan hon blir ju faktiskt väldigt, väldigt stark lategame då hennes kit är otroligt bra lategame (Peel för hon själv, bra engage). Hennes största problem är hennes early & midgame då oftast har hon inte fått sina items och gör alldeles för lite damage då. Man behöver inte ett lag som kan döda bruisers/tanks "bättre" än vanligt när man spelar ashe, utan man behöver ett lag som kan peela för henne & klarar av att deffa torn i midgame utan henne.

Skulle väll snarare säga att Quinn är den ad carryn som har lägst damage, men det går inte riktigt säga "x" ad carry har väldigt låg damage och behöver ett lag som har mycket damage.
Senast redigerad av irken 2013-10-25 kl. 19:00.
Citera
2013-10-25, 19:08
Medlem
barA-kruTs avatar
Någon som kan ge lite tips på Jax? Build, masteies o rune and stuff like that

Möjligtvis boosta mig lite ^^
Citera
2013-10-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Skulle väll snarare säga att Quinn är den ad carryn som har lägst damage, men det går inte riktigt säga "x" ad carry har väldigt låg damage och behöver ett lag som har mycket damage.

Quinn skulle jag dock inte räkna som en AD utan mer Brusier.. hon funkar utmärkt i top.
Citera
2013-10-25, 19:16
Medlem
ProDeos avatar
Hur bygger ni ashe? såg en ashe build guide men genja's ashe. Han har ingen atk speed, tycker ni inte det behövs?
Citera
2013-10-25, 19:27
Medlem
StandardKamelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barA-kruT
Någon som kan ge lite tips på Jax? Build, masteies o rune and stuff like that

Möjligtvis boosta mig lite ^^

Kolla olika guides, där har du proffs som ger sin bedömning i en ofta noga genomarbetad lektion i allt gällande en viss karaktär. Exempel på dessa är:

http://www.solomid.net/guides.php
http://www.mobafire.com/league-of-legends/browse

Men en bra core för Jax är att köpa Botrk och Trinity force. Sedan bygga utifrån det.

Och vad det gäller boosting så är min åsikt att det inte finns något positivt med det. Klarar du inte av att avancera i din liga? Då ligger du där du ska ligga. Vad är det då som är positivt med att hamna i en liga du inte klarar av och sedan åka ner igen? För att få bättre självförtroende? För att kunna skryta för dina kompisar? Man förstör bara för andra som spelar.
Citera
2013-10-25, 19:29
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurFitta
Quinn skulle jag dock inte räkna som en AD utan mer Brusier.. hon funkar utmärkt i top.
Njae, hon är ju betydligt bättre i midlane eller toplane, men i grund och botten är hon en ad carry ju. I vilket fall som helst så tror jag inte att Ashe har så "dålig" lategame damage om hon har sex items - eller ja, ingen ad har dålig damage med sex items men till exempel Graves & Draven har sjukt stor peak när dem får BT vilket kanske inte en Cait, ashe eller Twitch har.

Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Hur bygger ni ashe? såg en ashe build guide men genja's ashe. Han har ingen atk speed, tycker ni inte det behövs?
Ehh, Genja bygger ju lite som han vill, men en eller två dorans beroende på hur det går i lanen. En IE/BT beroende på vad du ska göra (Siega turrets eller teamfightas), Shiv eller PD (Beror på om ditt lag behöver waveclear eller inte), LW/GA - beror lite på hur mycket du dör & en BT om du inte har det innan.

Så, rusha 2 dorans->vamp scep. -> zerk -> IE -> PD -> LW/GA/BT -> LW/GA/BT -> LW/GA/BT.

Går självklart att byta ut GA emot en Omen eller någonting annat som defensiv item om du vill, och BT'n går att byta ut emot en botrk också.
Citera
2013-10-25, 20:53
Medlem
http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/1p7g2b/how_to_carry_my_carry_an_introduction_to_support/

Ska bli kul att se hur det kommer att ändras med detta.
Citera
2013-10-25, 22:09
Medlem
shadow666s avatar
HJÄÄÄÄLP, får ENORMT SPIK LAGG :S :S Det laggar som jag hade 3000ms, Men uppe i hörnet står det 45ms. Testat både BF3 och CS, laggar inte någoting. Har gjort reset på routern och gjort repair på spelet, får fortfarande enorma spik lagg. verkar BARA va i LoL... VAD GÖR JA?????
Citera
2013-10-25, 22:10
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/1p7g2b/how_to_carry_my_carry_an_introduction_to_support/

Ska bli kul att se hur det kommer att ändras med detta.
Jag tycker det är jätte intressant och framför allt så öppnar det nog för mycket nya supports, speciellt för AP Mids. Kan tänka mig att Annie & Zyra kommer bli ruskigt jobbiga, Leblanc, Syndra & TF kan jag också tänka mig bli frekventa champs som spelas. Beror självklart hur dem buffar dem rena supportsen som finns nu (Soraka, Nami, Soona etc). Väldigt kul i vilket fall!
Citera
2013-10-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incipio
Genja i Gambit lirar henne.
http://www.youtube.com/watch?v=LR6JycCi9yw

Fyfan vilka jävla teamfights de bjuder på. Helt fkin lovely.
Citera
2013-10-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
HJÄÄÄÄLP, får ENORMT SPIK LAGG :S :S Det laggar som jag hade 3000ms, Men uppe i hörnet står det 45ms. Testat både BF3 och CS, laggar inte någoting. Har gjort reset på routern och gjort repair på spelet, får fortfarande enorma spik lagg. verkar BARA va i LoL... VAD GÖR JA?????
Testa spela på en annan server om du inte laggar på den så är det troligtvis servern.
Citera
2013-10-26, 01:38
Medlem
Norrbottenss avatar
När kan man förvänta sig att kvaliteten på spelarna börjar stiga lite?
Nu har jag hankat mig från botten till Silver 1 och än så länge så är alla lika retarderade som de alltid varit.

När börjar folk titta på minimappen? När börjar de warda sina lanes? När lär sig adc att både poke:a och cs:a? Vart finns skillen liksom?

Det här med brons och silver och ditten och datten känns mest som lull-lull, för som sagt, det är samma skit överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in