2013-10-25, 16:19
Medlem
ProDeos avatar
vad tycker ni om Ashe?

I min division (silver 5) så ser jag aldrig henne. Tycker ni hon är underskattad eller är hon så dålig?

Jag själv gillar hennes ulti och slow även om jag nästan aldrig spelar adc :P

Edit:

Vad tycker ni om Rumble? och vilken lane skall han spela på och hur skall man bygga honom?
Citera
2013-10-25, 16:30
Medlem
ft.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
vad tycker ni om Ashe?

I min division (silver 5) så ser jag aldrig henne. Tycker ni hon är underskattad eller är hon så dålig?

Edit:

Vad tycker ni om Rumble? och vilken lane skall han spela på och hur skall man bygga honom?

Tycker att hon är förträfflig om man har ett lag som kan peela lite. Älskar Janna/Ashe bot
Citera
2013-10-25, 16:39
Medlem
Citat:
vad tycker ni om Ashe?

Edit:

ashe är ju den carry med lägst damage, och den största anledningen till att man har en ad carry är ju att kunna döda bruisers / tanks i motståndarnas front line så gäller ju att man har ett lag som klarar av att göra det bättre än vanligt.

rumble funkar top mot det mesta förutom typ ryze och yorick. Bygg liandrys, rylis och möjligtvis lite spellvamp om det behövs i guess.
Senast redigerad av 2pi 2013-10-25 kl. 16:43.
Citera
2013-10-25, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ft.
Tycker att hon är förträfflig om man har ett lag som kan peela lite. Älskar Janna/Ashe bot
Eller Ashe/Zyra
Zyra träffar snare, Ashe stunnar med Arrow, Zyra ultar.
Till 99% garanterad kill.
Citera
2013-10-25, 16:57
Medlem
ProDeos avatar
Är det någon "pro" som spelar ashe?

jag känner inte till någon alls, men vore kul och se någon spela henne som är med i "vm i lol" kmr inte ihåg vad det heter xD
Citera
2013-10-25, 16:59
Medlem
Incipios avatar
Citat:

jag känner inte till någon alls, men vore kul och se någon spela henne som är med i "vm i lol" kmr inte ihåg vad det heter xD

Genja i Gambit lirar henne.
http://www.youtube.com/watch?v=LR6JycCi9yw
Citera
2013-10-25, 17:24
Medlem
Citat:
Edit:

Han är fortfarande väldigt stark toplane champ helt enkelt pga ulten är så himla stark, sätter du en bra ult är det nästintill garanterad vinst i en teamfight. Han är dock beroende av att någon annan form av cc håller fast dem i ulten under 1-2 sekunder minst. Jag brukar bygga honom som tanky ap med haunting guise och sorc boots som core. Efter det brukar jag slänga in en zhonya/abyssal scepter för att sedan byggga Rylais och uppgradera haunting guise till liandrys.

Citat:

Sneaky i Cloud9 kör en hel del Ashe, har för mig att det till och med är hans mest pickade champion under LCS summer split.
Citera
2013-10-25, 17:57
Medlem
Socker-Connys avatar
Citat:

De har väl varit ganska standard i LCS och Worlds att ena laget har en Ashe/Zyra combo? :P
Citera
2013-10-25, 17:57
Medlem
Citat:

Puszu(Fnatic) lirar mycket Ashe.
Citera
2013-10-25, 18:12
Medlem
Vad skulle ni tycka om dom gjorde så att pink wards är osynliga om dom blir placerade i en buske, men synliga om dom placeras någon annanstans än en buske?
Citera
2013-10-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anlu
Vad skulle ni tycka om dom gjorde så att pink wards är osynliga om dom blir placerade i en buske, men synliga om dom placeras någon annanstans än en buske?

Hade varit i princip samma sak som det är nu då. Då man oftast placerar pink wards i buskar.

Genja körde Ashe med Manamura. Piskade sönder med det också i LCS.
Citera
2013-10-25, 18:44
Medlem
Satt och läste igenom reddit flödet för en stund sedan och såg att coL kvalificerat sig för att representera USA i WCG i år.
Kollade igenom vilka team som skulle delta och insåg att detta verkar vara lite som fotbolls-vm, varje land skickar ett lag som representerar sitt land. Letade efter Sverige men hittade inte oss, medans jag såg att länder som Iran, Peru och Ecuador skulle ha vars ett lag där.
Visste inget om WCG innan jag klickade in mig på länken på reddit. Så jag måste fråga hur kvalificerar sig ett land för att delta i WCG? Tycker det är konstigt att Sverige inte är med då vi faktiskt har en del bra spelare och några hel svenska lag som ligger i toppen på EUW Challenger.

http://lol.gamepedia.com/2013_World_Cyber_Games/Main_Tournament
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in