2013-10-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneNixon
Det finns inga riktiga källor jag kan hänvisa till men enligt tex professor Bertil Lindblom, ansvarig för forskningsenheten vid Rättsmedicinalverket som själv TROR siffran är överdriven, men gissar av erfarenhet det handlar om ungefär två procent, vilken enligt mig är illa nog..Lågt räknat skulle det betyda att minst 100 000 svenskar kan ha en annan far än de tror sig ha...

http://www.aftonbladet.se/wendela/familj/article10348147.ab

Jag vet inte men ibland tror jag att det är så att man blandar ihop siffror med att föräldern inte kan donera vad som behövs men att man trots det är biologisk far.

Självklart är det väldigt illa att lura män och barn och tro att de är biologisk släkt när de inte är det eller att inte låta biologiska fadern veta att han har ett barn.
Citera
2013-10-25, 15:53
Bannlyst
Det ska givetvis vara obligatoriskt.

Om man får VÄLJA så kommer det skapa stor dramatik inom förhållanden då kvinnor kommer bli sura för att deras "män inte litar på dom" - bara för att dom vill vara försäkrade om att dom är fadern.

Är det dock lagstadgat och obligatoriskt så kommer det bara vara något "normalt", samt hindrar det kvinnor från de lömska spel de nu håller på med vilket lurar en man att bidra med resurser till en avkomma som inte ens är hans egna.
Citera
2013-10-25, 16:13
Medlem
Kanelochsockers avatar
Är man osäker så finns det test att köpa för att kontrollera. Det skall inte ingå som en obligatorisk test i vår redan hårt pressade sjukvård. Det finns ingen anledning att vi via skattepengar skall betala för mäns osäkerhet.

Bara i dagarna läste jag att diabetiker troligvis skall få betala sina sprutor själva och det blir en dryg kostnad per år. Inte skall då faderskapstest vara obligatoriskt istället för livsviktiga hjälpmedel för de personer som verkligen behöver.

Jävla trams faktiskt!
Citera
2013-10-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Är man osäker så finns det test att köpa för att kontrollera. Det skall inte ingå som en obligatorisk test i vår redan hårt pressade sjukvård. Det finns ingen anledning att vi via skattepengar skall betala för mäns osäkerhet.

Bara i dagarna läste jag att diabetiker troligvis skall få betala sina sprutor själva och det blir en dryg kostnad per år. Inte skall då faderskapstest vara obligatoriskt istället för livsviktiga hjälpmedel för de personer som verkligen behöver.

Jävla trams faktiskt!

Om man lever med barnet så är det ju enkelt att göra ett test. Förstår inte heller problemet riktigt.

Då är det värre för de män som misstänker att de är pappa till ett barn de inte får träffa. Där blir det krångligare men den saken kan man ju låta utreda.

Att införa obligatorisk testning där man tvingar folk att betala för det själv låter inte heller riktigt så bra.
Citera
2013-10-25, 16:20
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikmannen
Det ska givetvis vara obligatoriskt.

Om man får VÄLJA så kommer det skapa stor dramatik inom förhållanden då kvinnor kommer bli sura för att deras "män inte litar på dom" - bara för att dom vill vara försäkrade om att dom är fadern. ...

Fegis! Du litar inte på din tjej men du vill inte riskera att hon blir arg på dig för att du misstror henne och jag skall vara med att betala ...

Näru, det vill jag inte!

Med tanke på andra diskussioner i dag, att tjejer inte vill ha mesar utan istället "dominanta" killar så är ju du arketypen för en mes. Vågar inte stå för vad du tycker och andra skall betala.
Citera
2013-10-25, 16:22
Medlem
Citat:
Fegis! Du litar inte på din tjej men du vill inte riskera att hon blir arg på dig för att du misstror henne och jag skall vara med att betala ...

Näru, det vill jag inte!

Med tanke på andra diskussioner i dag, att tjejer inte vill ha mesar utan istället "dominanta" killar så är ju du arketypen för en mes. Vågar inte stå för vad du tycker och andra skall betala.

Ja vore inte det bästa att slå näven i bordet och säga jag ska testa vårt barn och du ska hålla käften. Då blir det kanske åka av sen efter svabbningen.

Man kan ju dessutom testa utan att berätta för mamman om man nu inte är så dominant av sig.
Citera
2013-10-25, 16:25
Medlem
Citat:
Det är inte enbart för mäns osäkerhet. Det är att rätt pappa ska ta ekonomiskt ansvar och uppfostra rätt barn. Man vet alltid vem mamman är, dock vet man inte vem pappan är. Därför ska faderskapstest klargöra bortom rimligt tvivel vilken person som är pappan och vem som ska har det ekonomiska ansvaret för barnet.
Citera
2013-10-25, 16:28
Medlem
Ett obligatoriskt DNA test vid födseln hade varit bra. Mår illa av tanken på att tro att man blivit pappa när det visar sig att ens kärring vänstrar med brevbäraren. Vete fan vad man hade tagit sig till då.

Men att det är så många procent tyder på att kvinnor är slampor och att test är extremt viktigt. För alla er som är osäkra. Gör testet!
Citera
2013-10-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdasz
Det är inte enbart för mäns osäkerhet. Det är att rätt pappa ska ta ekonomiskt ansvar och uppfostra rätt barn. Man vet alltid vem mamman är, dock vet man inte vem pappan är. Därför ska faderskapstest klargöra bortom rimligt tvivel vilken person som är pappan och vem som ska har det ekonomiska ansvaret för barnet.

Nej man vet inte alltid vem mamman är. Så är det barnen man tänker på så bör man väl se till att de föds av sin biologiska moder också.
Citera
2013-10-25, 16:33
Medlem
Kanelochsockers avatar
Ok, vad skall vi plocka bort från vården för att bekosta dessa test då? Frukost för gamlingarna, rullstolarna för de lama, dyrare mediciner ....? Eller ännu kortare tid för mammorna efter att de fött barn eller att föräldrar börjar betala för barnens vaccinationer?
Citera
2013-10-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Nej man vet inte alltid vem mamman är. Så är det barnen man tänker på så bör man väl se till att de föds av sin biologiska moder också.
EEEEEEH om barnet blir förlöst ur mamman kan man vara jävligt säker på att hon är mamman.
Citera
2013-10-25, 16:36
Medlem
Citat:
Ok, vad skall vi plocka bort från vården för att bekosta dessa test då? Frukost för gamlingarna, rullstolarna för de lama, dyrare mediciner ....? Eller ännu kortare tid för mammorna efter att de fött barn eller att föräldrar börjar betala för barnens vaccinationer?
Typ statens betalningar för könsbyten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in