2013-10-25, 14:36
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Depåinjektioner är vanligt att man ger vid ex kroniska psykoser eller schizofrenier. Speciellt till de som "glömmer" att ta sin medicin i form av tabletter. Jag har iaf inte hittat att han led av någon av dessa sjukdomar i Fup.

Tillägg: Kom just på att jag tror det finns en på tråden som glömt ta sin depåspruta och som vänt på dygnet och dessutom är väldigt aggressiv i sin framtoning.
På senare tid i tråden har familjen B ältats och framförts som tänkbara GM.

Om det finns ytterligare en sjukdomsbild hos KJ, typ psykos/schizofreni som krävt de depåinjektioner som omtalas i Fup, utan att vi haft kännedom om hela sjukdomsbilden vilken knappast finns att läsa i Fup som inte är en sjukjournal, så blir KJ mer tänkbar som GM enligt mitt förmenande därför att styckmordet har inslag av galenskap och vansinne.

Därmed ville jag återställa balansen: KJ är gm vad jag tror, även om VB lekte med elden när hon ville ha stora män som MB. Men MB hade björnkoll på sitt Boden och visste tidigt vad galenpannan KJ ställt till med denna lördagskväll, därför inga SMS till VB efter den 5:e maj.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fh2: Nä, du har ju pekat ut två namngivna här för några förhör sedan. I den här konspirations
teorin som du ha
r. Att två namngivna människor har beslutat sig för att ta livet av en oskyldig
kvinna, för att komma åt dig på något konstigt sätt. Den teorin har du ganska livfullt berättat
om i förhör som vi har inspelat på band med advokat närvarande.

Nu har de ju avförts
, de namngivna personerna som du har, du har ju på något sätt lagt dem som misstänkta mördare.
För att komma åt dig av någon konstig anledning så, ohörbart, förklara. Men de två är ju ute
ur leken nu vad jag förstår utav åklagaren.
De är inte aktuella som några gärningsmän och det
kommer att handla om någon slags alibisituation för de båda antar jag

1970

Synd att de inte har alibi då. Utredda är det sannerligen inte. Mer än att FHL1 & FHL2 minsann vet att poliser lever i verkligheten. Det är bevis nog...
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Inte ett dugg det har ingen relevans för utredningen eftersom den tekniska bevisningen är tung vad det gäller misstänkte. Det är liksom självklart och det sprider bara mer skvaller än vad det redan är.

Bevisningen är inte ens tung, men de bevis som finns kan räcka för brott mot griftefriden. Vilka bevis kan du finna som styrker att KJ mördat VB? Vapen, plats, vittnen, telefonlistor, andra analyser?

Det som finns bevis på i varierande grad är att KJ hanterat hennes döda kropp i form av att han exempelvis kört en redan död och styckad VB till Mjösjöberget.
Citera
2013-10-25, 14:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums

Om det finns ytterligare en sjukdomsbild hos KJ, typ psykos/schizofreni som krävt de depåinjektioner som omtalas i Fup, utan att vi haft kännedom om hela sjukdomsbilden vilken knappast finns att läsa i Fup som inte är en sjukjournal, så blir KJ mer tänkbar som GM enligt mitt förmenande därför att styckmordet har inslag av galenskap och vansinne.

Därmed ville jag återställa balansen: KJ är gm vad jag tror, även om VB lekte med elden när hon ville ha stora män som MB. Men MB hade björnkoll på sitt Boden och visste tidigt vad galenpannan KJ ställt till med denna lördagskväll, därför inga SMS till VB efter den 5:e maj.
Om MB hade koll på vad KJ hade gjort redan den 5:e, varför gick han inte till polisen? Polisen visste inget förrän VB anmäldes försvunnen 7:e.
Citera
2013-10-25, 14:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Synd att de inte har alibi då. Utredda är det sannerligen inte. Mer än att FHL1 & FHL2 minsann vet att poliser lever i verkligheten. Det är bevis nog...

Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Bevisningen är inte ens tung, men de bevis som finns kan räcka för brott mot griftefriden. Vilka bevis kan du finna som styrker att KJ mördat VB? Vapen, plats, vittnen, telefonlistor, andra analyser?

Det som finns bevis på i varierande grad är att KJ hanterat hennes döda kropp i form av att han exempelvis kört en redan död och styckad VB till Mjösjöberget.

Bevisen är graverande och den är tung det är alltså inget man bortförklarar. Därför är åtal väckt.

Fnurran Åklagaren avgör vem som är avförd och inte du det begriper nog dom flesta.
Din vantolkning av ej utrett är inget som har bärighet för du vet inte vad man gjort och inte gjort allt står inte i en FUP. Men bara så du vet avgör åklagaren vem som ska åtalas och vem som är avförd. Så i verkligheten är alla avförda utom en den som ska upp i domstol misstänkt för mord nämligen KJ 22 åringen. Sluta rök på så mycket det blir så rörigt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-25 kl. 14:43.
Citera
2013-10-25, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan minnas fel, men MB hade väl i nästan ett år försökt avbryta sin relation med VB Utan att lyckas. VB;s strategi var att öka sms:andet, få Alexander ringa hans hustru mm. MG kunde ju ändå inte riktigt hålla sig med övergick till oralsex och avrunkningar. Tydligen någon gång även sex, annars hade hotet om graviditet inte fått sådan genomslagskraft.

GM hade alltså under minst ett år haft en alltmer ökad psykisk press på sig. Och bevakad av sin fru.

VB kom närmare och närmare och utnyttjade sina friheter, T.ex. när GM och AN skulle åka från restaurangen så sitter redan VB i framsätet på bilen?

Framgår det någonstans vilken mental status VB har? Det skulle vara intressant att få veta.
Alltså vad snackar du om? GM?
Skriv rätt. Blir bara blahablaha av det du skriver.
Citera
2013-10-25, 14:40
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Inte ett dugg det har ingen relevans för utredningen eftersom den tekniska bevisningen är tung vad det gäller misstänkte. Det är liksom självklart och det sprider bara mer skvaller än vad det redan är.

På vilket sätt är den tung? Tror de flesta här är överens om att åklagaren endast har indicier med tanke på att det är fullt möjligt att hunden kan blindmarkerat i bagageluckan och blodet i skuffen kan ha hamnat där i samband med skjuts från VBs träning. Förutom dessa två "bevis" stämmer KJs utsaga relativt bra OM man tar i bejakande att han har AS vilket i en rättegång kommer göras.

Tycker du exempelvis att bevisningen i quick fallet också var självklar?
Citera
2013-10-25, 14:42
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om MB hade koll på vad KJ hade gjort redan den 5:e, varför gick han inte till polisen? Polisen visste inget förrän VB anmäldes försvunnen 7:e.
... i så fall är MB inte ensam om att rata polisen... och han hade väl sina randiga skäl.

edit: MB visste nog inte hela historien, men via grannen till KJ han kände visste han att VB varit hos KJ... och det som kom fram med tiden passade väl honom till en början som hand i handske.
Citera
2013-10-25, 14:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
På vilket sätt är den tung? Tror de flesta här är överens om att åklagaren endast har indicier med tanke på att det är fullt möjligt att hunden kan blindmarkerat i bagageluckan och blodet i skuffen kan ha hamnat där i samband med skjuts från VBs träning. Förutom dessa två "bevis" stämmer KJs utsaga relativt bra OM man tar i bejakande att han har AS vilket i en rättegång kommer göras.

Tycker du exempelvis att bevisningen i quick fallet också var självklar?

Bubblan här räknas inte in i vad som är verkligheten. Den tekniska bevisningen är stark och tung, och det kommer fälla denna 22 åringen. Åklagaren är skicklig och kommer ta hem det här precis som hon gjorde i Stenwallfallet. Således inget blåbär-

KJs problem är att han fantiserar och skyller på andra och påstår att det är planterat.
Ingen köper den versionen förutom bubblan här då.

De flesta här ?

Markerat blint? Har Q lurat dig nu igen? Hundföraren står som vittne och ska höras, så nej det är nog något som du fått helt om bakfoten.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-25 kl. 14:45.
Citera
2013-10-25, 14:43
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums

Skulle det vara så att vi har en gm med kombination av ADD, Asperger, ex paranoid schizofreni, droger och alkohol och låg impulskontroll så ökar möjligheten markant att det är rätt gm som är åtalad både för, mord, styckning och hantering av offret.
Citera
2013-10-25, 14:45
Bannlyst
Citat:
Bevisen är graverande och den är tung det är alltså inget man bortförklarar. Därför är åtal väckt.

Fnurran Åklagaren avgör vem som är avför och inte du det begriper nog dom flesta.
Din vantolkning av ej utrett är inget som har bärighet för du vet inte vad man gjort och inte gjort allt står inte i en FUP. Men bara så du vet avgör åklagaren vem som ska åtalas och vem som är avförd. Så i verkligheten är alla avförda utom en den som ska upp i domstol misstänkt för mord nämligen KJ 22 åringen. Sluta rök på så mycket det blir så rörigt.

Nej.
Rätten avgör vem som anses vara avförd eller inte. Du kan inte hålla reda på vare sig vad en åklagare eller dömande instans avgör. Lika lite som du vet vad en rådman eller lagman gör

Varför säger du att jag röker på ? Är det ett argument ?
Citera
2013-10-25, 14:46
Medlem
highfives avatar
Citat:

Fnurran Åklagaren avgör vem som är avför och inte du det begriper nog dom flesta.

Nå vilka bevis har du för att han mördat och styckat? Ange gärna sidor. Jag vill inte ha bevis som blod från ett liket av VB i bagaget, blod på bakluckan, handsken, påsen, tejpen eller dna på vristen. Allt detta har inträffat när han fraktade kroppen till Mjösjöberget och duger inte till att bevisa att han mördat eller styckat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in