Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Hehe, nu vill du krympa tidsramen ännu mer, först handlade det om 300.000 år, nu handlar frågan om under min livstid. Vad var det jag sade?
Det är inte så det var menat. Vill bara veta om ni faktiskt förväntar er ett slut under livstid, det fascinerar mig lite hur det skulle kännas att gå och vänta på något sånt. Men du behöver verkligen inte svara, du har redan uppfyllt min ursprungliga önskan.
Citat:
T.ex. accepterandet av homosexualitet i hela världen. Om du för 100 år sedan hade förutspått att homosexualitet kommer att vara accepterat i framtiden så hade du setts som en tokstolle.
Inte alls lika osannolikt. Riktigt dålig jämförelse. Dessutom har det varit accepterat i historien så varför skulle det inte kunna hända igen?
Citat:
Detsamma när det gäller resor till månen, eller internet och mobiler. Om du hade förutspått för 100 år sedan att man i framtiden kunde prata med en annan människa på andra sidan jorden och dessutom se personen i en liten låda, så hade man tagit dig som en tokstolle.
Hört talas om t ex Jules Verne? Och radion fanns för övrigt för 100 år sedan....
Smaka på det igen: 2 miljarder muslimer ska stillsamt acceptera att deras religion är förbjuden. Please. Och 2,5 miljarder kristna på det. Och krydda med lite hinduer etc. En jämförelse med en mobiltelefon är närmast pinsam.
Citat:
Du lyssnar inte på vad jag säger, jag har ju sagt att det inte blir en "nästa jord", det blir den jord som vi befinner oss på.
Jaja, "nästa jordfas" då
Citat:
Men som svar på frågan, nej.
Då kunde det återigen ha gjorts likadant på första "jordfasen"
Citat:
Från samma ställe som människor. Hela jorden är sjuk både psykiskt och fysiskt. Jorden är t.ex. full med kemikalier som härmar hormoner och orsakar sjukdomar.
Men tydligen kommer detta inte vara ett problem sen så varför skulle det vara det första gången?
Citat:
Homosexuella tendenser handlar nog ofta om störningar i hjärnan, på liknande sätt som det finns många andra psykiska störningar i samhället, men även i djurriket.
Har du någon forskning som tyder på att det är en hjärnstörning? Eller är det en åsikt?
Citat:
Gud skapade jorden, djuren och människorna fullkomliga utan sjukdomar, men när människan valde att leva utanför Guds omsorg så uppkom sjukdomar och död.
1. Är man verkligen fullkomlig om man väljer bort gud?
2. Första människan var fortfarande i detalj skapad av gud. Han måste ha vetat att det skulle ske. Tycker du inte att det är konstigt att gud inte kan förutse alla mänskliga handlingar men ändå kan skriva profetior som berör människor?