Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Tack så mycket, det var allt jag ville veta!
Förlåt, men nu kom jag på en jätteintressant fråga. Du behöver verkligen inte svara, för det kanske är en personlig fråga för dig:
Förväntar du dig uppleva dagen eller hinner du dö en naturlig död efter långt liv först? (förutsatt att du inte råkar ut för nån olycka/sjukdom som förkortar ditt liv förstås)
Hehe, nu vill du krympa tidsramen ännu mer, först handlade det om 300.000 år, nu handlar frågan om under min livstid. Vad var det jag sade?
Jag säger bara jag vet inte:
"
Dagen och timmen känner ingen, inte ens himlens änglar, inte ens Sonen, ingen utom Fadern."(Mateus 24:46 Bibel2000)
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Nej, det har det inte. Säg en enda sak i historien som skulle vara lika osannolik som att tex 2 miljarder muslimer stilla skulle acceptera att deras religion precis blivit förbjuden? En enda sak...
T.ex. accepterandet av homosexualitet i hela världen. Om du för 100 år sedan hade förutspått att homosexualitet kommer att vara accepterat i framtiden så hade du setts som en tokstolle. Detsamma när det gäller resor till månen, eller internet och mobiler. Om du hade förutspått för 100 år sedan att man i framtiden kunde prata med en annan människa på andra sidan jorden och dessutom se personen i en liten låda, så hade man tagit dig som en tokstolle.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
1. Kommer det finnas homosexualitet på nästa jord?
Du lyssnar inte på vad jag säger, jag har ju sagt att det inte blir en "nästa jord", det blir den jord som vi befinner oss på.
Men som svar på frågan, nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
2. Var fick djuren det ifrån då?
Från samma ställe som människor. Hela jorden är sjuk både psykiskt och fysiskt. Jorden är t.ex. full med kemikalier som härmar hormoner och orsakar sjukdomar. Om ett barn få dubbla könsorgan så ser man inte det som något normalt, utan som något sjukt. Och man är villig att snabbt rätta till det till antingen en pojke eller flicka. Homosexuella tendenser handlar nog ofta om störningar i hjärnan, på liknande sätt som det finns många andra psykiska störningar i samhället, men även i djurriket.
Gud skapade jorden, djuren och människorna fullkomliga utan sjukdomar, men när människan valde att leva utanför Guds omsorg så uppkom sjukdomar och död.