2013-10-25, 02:12
Medlem
17 bussar (minst) rullar från Malmö på måndag. Svårt att beräkna antalet sålda biljetter, men med tanke på löningen som de flesta får idag så bör det ticka upp mot 4000 framåt kvällen.

Hoppas verkligen inte ni tappar poäng i helgen, AIK och IFK. Palla bli mästare utan att spela, liksom. Plus att vi vill pitcha plast-mattan.
2013-10-25, 08:43
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
De två fetaste är ju uppenbart dessa.

http://www.youtube.com/watch?v=M0OMywfz9Y4

http://www.youtube.com/watch?v=TrF341VElNg
Trevligt att få se lite fina bilder så här på morgonkvisten. Tänker på främst på första filmen

...vad blev det 06? Typ 4-0 eller nåt? Trots resultaten saknar man att åka upp till Mordor och det känns helt ärligt lite ledsamt att man aldrig kommer få röja loss på den arenan något mer.
Senast redigerad av ArneIII 2013-10-25 kl. 08:49.
2013-10-25, 09:09
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Jag håller med dig att det är störigt med surgubbar, förbundet-representanter, journalister osv. som pratar om sin fotbollsfest och som utnämner sig själva till "fotbollsälskare" och utmålar läktaraktiva som ett destruktivt pack. Men det är inte säkert att den här gubben är en sådan. Han klagar ju trots allt bara på de som är maskerade. Jag mailade honom en länk till AIK-DIF 2011 och frågade vad han tyckte om "festen" de tio första minuterna i den matchen. Får se vad han svarar.
2013-10-25, 09:45
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Jag håller med dig att det är störigt med surgubbar, förbundet-representanter, journalister osv. som pratar om sin fotbollsfest och som utnämner sig själva till "fotbollsälskare" och utmålar läktaraktiva som ett destruktivt pack. Men det är inte säkert att den här gubben är en sådan. Han klagar ju trots allt bara på de som är maskerade. Jag mailade honom en länk till AIK-DIF 2011 och frågade vad han tyckte om "festen" de tio första minuterna i den matchen. Får se vad han svarar.

Nej, jag vet. Jag sorterade helt enkelt in honom i ett bredare sällskap, och det är som du säger inte säkert att han motsätter sig annat än maskering. Det skulle däremot inte vara förvånande om han är emot läktararrangemang och pyroteknik, samtidigt som han har noll vilja att ge ståplatspubliken det erkännande som bör ges.
2013-10-25, 09:48
Bannlyst
Hur många erbjudanden har dif inför denna match egentligen? 40kronors-biljetter, gå 2 för priset av 1, bjuder in norrmän m.m m.m.
2013-10-25, 09:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikarosent
Hur många erbjudanden har dif inför denna match egentligen? 40kronors-biljetter, gå 2 för priset av 1, bjuder in norrmän m.m m.m.

Ingen aning.. Jag går inte på Tele2 utan att få gå gratis.. Tur att man har kontakter
2013-10-25, 09:55
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Nej, jag vet. Jag sorterade helt enkelt in honom i ett bredare sällskap, och det är som du säger inte säkert att han motsätter sig annat än maskering. Det skulle däremot inte vara förvånande om han är emot läktararrangemang och pyroteknik, samtidigt som han har noll vilja att ge ståplatspubliken det erkännande som bör ges.
Tror också han är den typen du beskriver. Därför skulle det vara intressant att ha en liten dialog med honom och se om han ens funderat över läktararrangemangens betydelse vid matcher kontra hans eget engagemang och vad han tycker är en "riktig fotbollsälskare" mm. Undra hur mycket pengar han skänkt i hinkarna?
Senast redigerad av ArneIII 2013-10-25 kl. 10:06.
2013-10-25, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ikarosent
Ni om något lag borde sluta surra om gratis biljetter hit och dit.

2013-10-25, 10:05
Medlem
Wads avatar
Nej snälla. Inte nu igen.
2013-10-25, 10:11
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Tror också han är den typen du beskriver. Därför skulle det vara intressant att ha en liten dialog med honom och se om han ens funderat över läktararrangemangens betydelse vid matcher kontra hans eget engagemang och vad han tycker är en "riktig fotbollsälskare" mm. Undra hur mycket pengar han skänkt i hinkarna?

Agreed. Jag hoppas liksom du att en dialog, på något vis, kommer att föras. Det skulle vara intressant om du sedan kunde återge det här.
2013-10-25, 10:12
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer

Det är väl ändå en diametral skillnad på det hela. Media Markt köpte ett par tusen biljetter, vartefter de delades ut i samband med att någon köpte en produkt av dem. AIK erhöll för dessa biljetter fortfarande full ersättning, och kan väl sällom neka ett företag att köpa biljetter när de erbjuder full ekonomisk ersättning?

Dif delar ut gratisbiljetter, subventionerar varenda match(?) och bjuder alla norrmän på biljett. Ja, jag köper att Dif vill ha mycket publik, men kom för fan inte och gnäll på AIKs publiksiffror när ni ligger på snarlika siffror, medan ni subventionerar allting, och delar ut gratisbiljetter som om det voro reklamblad.

(Nu vet jag inte om du har klagat på publiksiffror, men det tycks vara den gängse uppfattningen på forat.)

Och ja, jag har själv säkert ett tiotal gånger de senaste åren blivit erbjuden biljetter av Dif på stan.
Senast redigerad av svulle 2013-10-25 kl. 10:16.
2013-10-25, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer

Var det inte 12 000 gratisbiljetter ni delade ut till barn och ungdomar senaste matchen? Samt släppte alla biljetter för 120 kr? Och matchen innan det, var det inte gratisbiljetter då med?

Till er premiär?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in