Citat:
Ursprungligen postat av
moa-tove
Nej inte vad jag sett. Hade varit väldigt intressant.
Men någon psykisk press tror jag inte det var för honom. Tror faktiskt inte han brydde sig eller rättare sagt, han hade inte tid att bry sig. VGs tappra försök kan liknas vid myggbett och inget man dödar någon för.
MB har väl jakt-licens? Hugger en jägare 14 icke dödande stick innan han hugger det som dödar?
Det har antyttss om någon störning, Asperger har nämnts. Tror KJs mamma kommenterade deras vänskap (KJ/VB) som "kaka söker maka".
Jag tror att pressen på MB ökade betydligt sedan AN blev uppringd och A berättade att MB hade en sexuell relation med VB. Hon fick fler samtal av samme person om samma sak. Så hon gick säkert på tåspetsarna och krävde ett avslut. Hon konfronterade också MB.
Samtidigt ökar VB pressen genom att han skall bli pappa, hon är gravid.
Apropå att själva dådet var "klumpigt" utförd och inte som en jägare skulle gjort det. Kan det ju vara så (ren spekulation) att KJ visste en hel om relationen VB/MB som hon anförtrott sig om till KJ. Han kanske ville bli av med dom båda.
Dom här avtvättade benen stämmer illa ihop med KJ. Han var ju notoriskt slarvig och hygien fanns väl inte i hans världsbild.