2013-10-25, 02:22
Medlem
Theforeigners avatar
OCH...av intersse, så kan man ju kan läsa i FUP att BÅDE MB och AN har hotat VB med döden !
Citera
2013-10-25, 02:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om du vill tas på allvar...Ta du och förklara varför MB och AN i TVÅ förhör anger 1 til 1 1/2 timmes skillnad på tidspunkten för taxi hemresan den 4 Maj.

Och förresten så har jag har aldrig anklagat MB och/eller AN, jag har enbart upplyst om att tiderna dom anger för hemfärden INTE stemmer als.

OCH...Det enda sättet man kan förhålla sig seriöst til detta fall är at ha "an open mind"!!!

Du menar väl att du inte tas på allvar och inget annat. Det är totalt ovidkommande vad dom uppger tidsmässigt eftersom man lämnat kvitto och att KJ har sagt vilken tid VB har gått.
Det är nog så att du hänger ut och pekar ut oskyldiga som inte ska åtalas och som inte är misstänkta.
Så det vore bra om du har något underlag varför du gör det. Och vill du neka till dina påståenden så förstår inte jag vilken relevans det har till mordet i sak?

Citat:
OCH...av intersse, så kan man ju kan läsa i FUP att BÅDE MB och AN har hotat VB med döden !
Det gör ingen av dom till mördare för det och dom ska inte upp den 30 oktober som misstänkta för mord.
Citera
2013-10-25, 02:32
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du menar väl att du inte tas på allvar och inget annat. Det är totalt ovidkommande vad dom uppger tidsmässigt eftersom man lämnat kvitto och att KJ har sagt vilken tid VB har gått.
Det är nog så att du hänger ut och pekar ut oskyldiga som inte ska åtalas och som inte är misstänkta.
Så det vore bra om du har något underlag varför du gör det. Och vill du neka till dina påståenden så förstår inte jag vilken relevans det har till mordet i sak?

Det gör ingen av dom till mördare för det och dom ska inte upp den 30 oktober som misstänkta för mord.

Din aggresiva ton etc. säger mig att du inte är opartisk, men att du förmodligen är någon sorts nära familj och/eller vänn med MB och/eller AN.
Och opartiska personer är efter min mening inte dom bästa personer till att bedömma detta fall.
Citera
2013-10-25, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Nej inte vad jag sett. Hade varit väldigt intressant.
Men någon psykisk press tror jag inte det var för honom. Tror faktiskt inte han brydde sig eller rättare sagt, han hade inte tid att bry sig. VGs tappra försök kan liknas vid myggbett och inget man dödar någon för.
MB har väl jakt-licens? Hugger en jägare 14 icke dödande stick innan han hugger det som dödar?

Det har antyttss om någon störning, Asperger har nämnts. Tror KJs mamma kommenterade deras vänskap (KJ/VB) som "kaka söker maka".

Jag tror att pressen på MB ökade betydligt sedan AN blev uppringd och A berättade att MB hade en sexuell relation med VB. Hon fick fler samtal av samme person om samma sak. Så hon gick säkert på tåspetsarna och krävde ett avslut. Hon konfronterade också MB.

Samtidigt ökar VB pressen genom att han skall bli pappa, hon är gravid.

Apropå att själva dådet var "klumpigt" utförd och inte som en jägare skulle gjort det. Kan det ju vara så (ren spekulation) att KJ visste en hel om relationen VB/MB som hon anförtrott sig om till KJ. Han kanske ville bli av med dom båda.

Dom här avtvättade benen stämmer illa ihop med KJ. Han var ju notoriskt slarvig och hygien fanns väl inte i hans världsbild.
Citera
2013-10-25, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Innan dom fallit finns alla med i utredningen.
Citera
2013-10-25, 02:57
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Jo vist, men vi kan ju inte veta om både MB och AN åkte med på den taxi färden!
Och...vi kan häller inte veta, med 100% säkerhet, at det kvittot igentilgen tillhör MB och/eller AN.

Tänk på at AN's svärson själv var taxi chufför för samma taxi bizz som dom angivet åkte med, och att AN anger att det var svärsonon som bestälde taxi'n.

Ja, om de åkte ja, det vet vi ju inte riktigt då föraren inte kunde vittna om det alls, så där har du helt rätt i att vara kritisk men jag var faktiskt mer intresserad av om man sett att färdlängden samstämde med hem adressen osv.
Citera
2013-10-25, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det har antyttss om någon störning, Asperger har nämnts. Tror KJs mamma kommenterade deras vänskap (KJ/VB) som "kaka söker maka".

Jag tror att pressen på MB ökade betydligt sedan AN blev uppringd och A berättade att MB hade en sexuell relation med VB. Hon fick fler samtal av samme person om samma sak. Så hon gick säkert på tåspetsarna och krävde ett avslut. Hon konfronterade också MB.

Samtidigt ökar VB pressen genom att han skall bli pappa, hon är gravid.

Apropå att själva dådet var "klumpigt" utförd och inte som en jägare skulle gjort det. Kan det ju vara så (ren spekulation) att KJ visste en hel om relationen VB/MB som hon anförtrott sig om till KJ. Han kanske ville bli av med dom båda.

Dom här avtvättade benen stämmer illa ihop med KJ. Han var ju notoriskt slarvig och hygien fanns väl inte i hans världsbild.

Benen ja, men egentligen, man kan tänka sig att det blev rätt söligt efter själva styckningen och de var väl slarvigt tvättade, röd-strimmiga var de väl. Men visst det finns saker som talar mot att det är han.

Man får dock inte glömma vem som är åtalad och vem som blev avskriven från målet
Senast redigerad av moa-tove 2013-10-25 kl. 03:01.
Citera
2013-10-25, 03:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Innan dom fallit finns alla med i utredningen.

Nej, det finns en som är åtalad det är inte alla det direkt. Utredningen har visat vem som är misstänkt resten är förhör. Så sluta häng ut oskyldiga som styckmördare.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-25 kl. 03:03.
Citera
2013-10-25, 03:02
Medlem
Det som talar emot KJ förutom "bevisen" är att han i förhör uppträder "konstigt". Det beror självklart på hans sjukdom. Men det ligger även till last för honom när en person utan specialkänndeom om sjukdomen tar in honom till ett vanligt förhör.
De driver med honom som man kan göra med ett barn, visst det kanske ingår i förhörstekniken. Men är det en bra taktik när man vet att han är sjuk? Det går att få fram ganska många saker ur honom, som är ärliga från hans sida sett, men inte från en normal persons sida.
Exempelvis;
Han vill så klart hjälpa polisen med teorier om vad som kan ha hänt här;
KJ förklarar att hans tre "kompisar" kanske ligger bakom mordet för att sätta dit honom. Och att de planterat bevis.
Här ser man en tydlig sjukdomsbild, där han tänker mer som ett barn.
Det är mer naturligt att tänka att de ville åt VB och lägga skulden på vem som helst annan, men att KJ passade in där.
Han tänker fel, och det utnyttjar polisen till KJs nackdel.

Min fråga är om det ska gå till på detta sätt? Ska han kunna förhöras av en vanlig polis? (polisen kanske har aspberger utbildningen, men jag tvivlar på det)

Det är synd om Kj och man blir full i skratt på vissa svar. Helt ärligt tycker han att polisen ska kolla i tidigare förhör, eftersom han kan ju ha glömt något nu. De frågar ju om och om igen samma frågor. Detta blir KJ irriterad på såklart, han är ju sjuk, och det syns så klart i förhörsprotokollet.

Vissa svar har han fått från advokaten som preppat honom en del.

En sak han har svårt med är tider. I alla fall när det gäller banala saker som allt utom soft air gun. Allt som har med SAG att göra är högintressant och han lägger varenda detalj på minnet.
Men tider, möten, namn, personer o.s.v. är ointressant att komma ihåg.

SID; 1531;
Kristoffer tillfrågades om hur han fick veta att Vatchareeya försvunnit. Kristoffer uppgav
att det var hans bror, Johan Johansson, som visade bilden på Vactahreeya som fanns på
Missing Peoples facebooksida. Någon timme efter detta blev Kristoffer kontaktad av polisen.

RINGDE KJ TILL VB DÅ? ELLER SMSADE HAN NGT?
Svaret är nej.
Det här är avgörande för en normalt tänkande person. MEN kan ngn läkare uttala sig om aspbergerpersoner. Reagerar de såhär? Det var ingen ide att ringa, jag gick ju ut och letade istället...
Citera
2013-10-25, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Benen ja, men egentligen, man kan tänka sig att det blev rätt söligt efter själva styckningen och de var väl slarvigt tvättade, röd-strimmiga var de väl. Men visst det finns saker som talar mot att det är han.

Man får dock inte glömma vem som är åtalad och vem som blev avskriven från målet

Men hela torson inkl huvudet måste också varit tämligen söligt.
Citera
2013-10-25, 03:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Din aggresiva ton etc. säger mig att du inte är opartisk, men att du förmodligen är någon sorts nära familj och/eller vänn med MB och/eller AN.
Och opartiska personer är efter min mening inte dom bästa personer till att bedömma detta fall.

Jag kan nästa garantera att det inte finns ett släktskap eftersom personen ifråga har samma taktik i alla trådar som den är aktiv i.
Citera
2013-10-25, 03:19
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Ja, om de åkte ja, det vet vi ju inte riktigt då föraren inte kunde vittna om det alls, så där har du helt rätt i att vara kritisk men jag var faktiskt mer intresserad av om man sett att färdlängden samstämde med hem adressen osv.

Färdlängden och färdtiden stämmer med hemadressen. Kortet som användes för att betala med var MBs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in