2013-10-25, 01:46
Medlem
Här kommer några funderingar på olika saker. Ber om ursäkt om jag missat något uppenbart.
-------------------------------------
Förhör med AN; SID 1107+1108
Den 4 maj i år, du vet vilken dag jag pratar om. Minns du den dagen?
H. Jo det gör jag.
F1. Ja.
H. Vi hade beställt bord sedan tisdagen.
F1. Innan?
H. Ja för att fira min dotter och hennes kille som hade gift sig. Dom gifte sig på vardagen och
då skulle jag och Mikke fira dom. Mikke hade inte fått vara med på deras middagsbjudning
som dom hade och då skulle vi fira dom. Vi hade bokat bord på tisdagen för att jag och
Mikke skulle fira dom. Jag hade bokat bord till klockan sju på lördagen. Och så blev vi
upphämtade av min dotter och hennes kille, det var hennes kille som körde och de hämtade
oss. Dom parkerade hos dom och så gick vi, alla fyra och vi var framme ungefär tjugo i sju.
Så åt vi där och sedan tog vi en taxi hem.

Kommentar; De FIRAR ett bröllop och tar inte en enda bild med mobilen eller kamera??
Polisen frågar heller inte om det mest uppenbara och som kan vara bevis.
Vad är det detta? Eller har jag missat foton någonsans? Eller är
Polisen totalt ointresserad av detaljer som kan leda dem i rätt riktning?
Inga matbilder, inga bilder att komma ihåg från sin dotters bröllop några dagar innan.
DETTA var festmåltiden med ena föräldern. Och INTE ett ENDA kort tas?

En fråga till, har någon sett taxikvittot som AN säger att hon har från resan. Är det inscannat?
---------------------------------
Om det var blod i bagageluckan INNAN den 11:a när de spelade airsoft fallen angel,
så borde hennes blod hamnat på en hel del saker som lades i bagageluckan.
Har polisen kollat/Hittat detta?
Vilka saker låg i bagageluckan? Är de kontrollerade efter spår?
Är det kontrollerat utan att ha hittat ngt spår betyder det då
att blodet kommit dit efter den 11:e? S.1967
----------------------------------
De har hittat nylonfiber på VB kropp som EJ kommer från KJs bil. S.1970

Fråga; Har de kollat MBs bil/hem/frågat MB (som också kan vara den potentiella mördaren, alternativt iscensättaren av detta mord.)
Vart är KJs försvunna ryggsäck? S.1956
Finns det några som helst sätt att ta reda på om hon verkligen utfört oralsex med honom?
Har skl kollat detta? Vad blev svaret? Går det att kolla.
Bilen har använts av andra tidigare, William, snodde bilen och körde sönder den.
Kan det tyda på att han är väldigt godtrogen och slarvig med sin bil? S.1925
Han låser heller inte dörren till hemmet, någon gång verkar det som.

Det är enkelt att plantera bevis hos en som har asperberger och verkligen inte har koll på detaljer.
FÖRUTOM inom det intresseområdet som omsluter hans hjärna, i detta fall vapen och softairgun.
-----------------------------------
VB säger till JKB via Facebook att "Micke" hotat henne till Livet.S.1096
Enligt polisen så har VB försökt att ringa 112 (men samtalet kopplas inte upp för det kommer in en stjärna efter 112), och konfronterar KJ med detta i förhör. Men frågan är om VB hade 112 inlagt i sin telefonbok? som just 112, och då är första numret i telefonboken.
Min första kontakt i min telefonbok har jag ringt upp många gånger utan att veta om det.

Mer ska benas ut inom kort, exempelvis det styrelsemötet på söndagen som inte blev av.

En annan intressant fråga;
Får man se i fupen om och vilka som skickat sms till VB under tiden hon var försvunnen?
Jag menar att ÄVEN fast man inte villa ha ett förhållande med henne så skulle det ju ändå
vara intressant att veta om hon smitit iväg eller blivit mördad.
Så MB har ju all anledning att bara höra med henne var hon är, eller att hon är i livet.
Det vill säga om han nu inte visste att hon var mördad, och att ett sms gör ingen skillnad.
Likaså gäller det KJ. Har han ringt eller smsat hennes telefon mellan den 4/5--20/5
Morsan och farsan lär ju ha ringt.

Jag säger så här;
Sätt in ett team från en annan stor stad som har lång erfarenhet av förhör, och INTE känner en enda av de inblandade. Förr eller senare kommer det fram vilka MB/AN känner privat. De verkar ha satt skräck i många däruppe. Kungen och hans familj.

Ju fler detaljer som kommer fram angående mordet, desto mindre tror jag det är KJ.
Skulle han tvätta benen rena? skulle han kunna planerat detta?
Javisst, men troligtvis inte.

Det är precis som en film. En har bevisen emot sig, men den andra har motivet och modet, kraften att utföra detta mord.
Vem är mördaren? En oorganiserad kille med aspberger, eller karateläraren som stoppat in den alldelses för många gånger i fel hål. Och nu i en tjej som blev "låst" vid sin älskare. Hon blev helt klart ett mycket stort hot gentemot familjefadern MB. Det sista han ville var att alla skulle få reda på detta. Det skulle ALDRIG få hända...det blev helt enkelt för mycket.
För min del undrar jag bara om MB har hotat KJ till att hålla tyst. Och att båda är inblandade.

Vi får se, det kommer bli svårt för KJ att ta ett straff för MB. Och det kommer bli svårt för AN att hålla tyst om vad MB egentligen gjort (om han nu gjort ngt).

Att det är en helt utomstående person med behov av att stycka, ser jag som mindre troligt. Skulle han tvätta benen? och hålla på att gömma dem alternativt flytta dem? Nja..inte...

Allt det strulet är gjort för att förhindra upptäckt så länge som möjligt, och få folk att offret kanske rymt hemifrån, hela vägen till Thailand...för att slippa obehaget hemma i byn...
Det var meningen att hon aldrig skulle hittas...men något gick snett.
Citera
2013-10-25, 01:51
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Som du ser virrar AN till det. De åker hem vid halv nio och är hemma före nio. Hon pratar om halv nio. Taxikvittot visar på 20:38. Det är lätt att ta fel på någon timme, det du skulle kunna ifrågasätta är varför MB inte minns om han var hemma resten av kvällen.

Nej, AN säger aldrig vid halv nio... hon säger vid först förhöret : någon gång vid 21.30–22.00, och vid andra förhöret 21:00-21:30 tiden.

Men ja, jag håller 100% med at det är VÄLDIGT konstigt at MB inte minns om han var hemma resten av kvällen den 4 Maj !!!
Citera
2013-10-25, 01:52
Medlem
Imthisnices avatar
taxi kvittot säger ju en del, minuters färd, antal km osv.
Mvh
Senast redigerad av Imthisnice 2013-10-25 kl. 01:55.
Citera
2013-10-25, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Rent hypotetiskt,
detta med strypa och sticka 14 ggr, stycka, placera kropp lite hur som helst och på en plats där hon säkert blir hittad

Om det nu skulle vara MB istället som är den som tagit VBs liv, borde då inte tillvägagångssätt-styckning-placering av kropp varit annorlunda? Med tanke på styrka, kunskap inom jakt knivar etc och han hade placerat henne så ingen skulle hitta henne, ett hugg hade räckt sen sänkt henne i älven. Eller grävt ner henne. Jag tycker inte mordet stämmer med den person MB är. Det stämmer mer med KJs brist på struktur

Sen tror jag icke han ville bli av med sin lilla leksak heller för den delen. Vad gör 150 sms om dagen när han får ligga hur mycket han vill. Fy, hemskt att skriva så men, var det inte den rollen VB hade plus hennes kärlek som gav fina egotrippar var dag.
Sen var nog AN mer rädd att MB skulle gå från henne än tvärt om.

Så egentligen, hade MB ett hållbart motiv? Och finns egentligen något hållbart bevis på att det skulle kunna vara han förutom dessa hot om avslöjanden.
AN visste och hade dittills accepterat sin otrogna kåta gubb-sjuke mans snedsteg. Om MB ville bli av med VB skulle han nog försökt den naturliga vägen först, genom att helt enkelt göra slut och stå fast vid beslutet, inte lyssna på kuken.
Skulle så gärna vilja ha det till att det är MB som ligger bakom men det stämmer inte... Enligt mig..

Kan minnas fel, men MB hade väl i nästan ett år försökt avbryta sin relation med VB Utan att lyckas. VB;s strategi var att öka sms:andet, få Alexander ringa hans hustru mm. MG kunde ju ändå inte riktigt hålla sig med övergick till oralsex och avrunkningar. Tydligen någon gång även sex, annars hade hotet om graviditet inte fått sådan genomslagskraft.

GM hade alltså under minst ett år haft en alltmer ökad psykisk press på sig. Och bevakad av sin fru.

VB kom närmare och närmare och utnyttjade sina friheter, T.ex. när GM och AN skulle åka från restaurangen så sitter redan VB i framsätet på bilen?

Framgår det någonstans vilken mental status VB har? Det skulle vara intressant att få veta.
Citera
2013-10-25, 02:04
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
taxi kvittot säger ju en del, minuters färd, antal km osv.
Mvh

Jo vist, men vi kan ju inte veta om både MB och AN åkte med på den taxi färden!
Och...vi kan häller inte veta, med 100% säkerhet, at det kvittot igentilgen tillhör MB och/eller AN.

Tänk på at AN's svärson själv var taxi chufför för samma taxi bizz som dom angivet åkte med, och att AN anger att det var svärsonon som bestälde taxi'n.
Citera
2013-10-25, 02:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan minnas fel, men MB hade väl i nästan ett år försökt avbryta sin relation med VB Utan att lyckas. VB;s strategi var att öka sms:andet, få Alexander ringa hans hustru mm. MG kunde ju ändå inte riktigt hålla sig med övergick till oralsex och avrunkningar. Tydligen någon gång även sex, annars hade hotet om graviditet inte fått sådan genomslagskraft.

GM hade alltså under minst ett år haft en alltmer ökad psykisk press på sig. Och bevakad av sin fru.

VB kom närmare och närmare och utnyttjade sina friheter, T.ex. när GM och AN skulle åka från restaurangen så sitter redan VB i framsätet på bilen?

Framgår det någonstans vilken mental status VB har? Det skulle vara intressant att få veta.

Taxi satt dom i så hur kom VB in i den? Tiden sen hon gick 21.00 från den misstänkte gärningsmannen.
Så hur får du ihop allt ? Är det så att du inte kan sortera rätt gärningsman eftersom du kallar MB för GM:
Du verkar ha lite problem med verklighetsuppfattningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jo vist, men vi kan ju inte veta om både MB och AN åkte med på den taxi färden!
Och...vi kan häller inte veta, med 100% säkerhet, at det kvittot igentilgen tillhör MB och/eller AN.

Tänk på at AN's svärson själv var taxi chufför för samma taxi bizz som dom angivet åkte med, och att AN anger att det var svärsonon som bestälde taxi'n.

Du får nog ha teknisk bevisning inte fantasier om en som inte är misstänkt. Är det svårt att inse vem som är åtalad, och hur oseriöst är det att peka ut oskyldiga människor som styckmördare`.

Herregud vilket trams.-
Citera
2013-10-25, 02:05
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Här kommer några funderingar på olika saker. Ber om ursäkt om jag missat något uppenbart.
-------------------------------------
Förhör med AN; SID 1107+1108
Den 4 maj i år, du vet vilken dag jag pratar om. Minns du den dagen?
H. Jo det gör jag.
F1. Ja.
H. Vi hade beställt bord sedan tisdagen.
F1. Innan?
H. Ja för att fira min dotter och hennes kille som hade gift sig. Dom gifte sig på vardagen och
då skulle jag och Mikke fira dom. Mikke hade inte fått vara med på deras middagsbjudning
som dom hade och då skulle vi fira dom. Vi hade bokat bord på tisdagen för att jag och
Mikke skulle fira dom. Jag hade bokat bord till klockan sju på lördagen. Och så blev vi
upphämtade av min dotter och hennes kille, det var hennes kille som körde och de hämtade
oss. Dom parkerade hos dom och så gick vi, alla fyra och vi var framme ungefär tjugo i sju.
Så åt vi där och sedan tog vi en taxi hem.

Kommentar; De FIRAR ett bröllop och tar inte en enda bild med mobilen eller kamera??
Polisen frågar heller inte om det mest uppenbara och som kan vara bevis.
Vad är det detta? Eller har jag missat foton någonsans? Eller är
Polisen totalt ointresserad av detaljer som kan leda dem i rätt riktning?
Inga matbilder, inga bilder att komma ihåg från sin dotters bröllop några dagar innan.
DETTA var festmåltiden med ena föräldern. Och INTE ett ENDA kort tas?

En fråga till, har någon sett taxikvittot som AN säger att hon har från resan. Är det inscannat?
---------------------------------
Om det var blod i bagageluckan INNAN den 11:a när de spelade airsoft fallen angel,
så borde hennes blod hamnat på en hel del saker som lades i bagageluckan.
Har polisen kollat/Hittat detta?
Vilka saker låg i bagageluckan? Är de kontrollerade efter spår?
Är det kontrollerat utan att ha hittat ngt spår betyder det då
att blodet kommit dit efter den 11:e? S.1967
De har hittat nylonfiber på VB kropp som EJ kommer från KJs bil. S.1970

Fråga; Har de kollat MBs bil/hem/frågat MB (som också kan vara den potentiella mördaren, alternativt iscensättaren av detta mord.)
Vart är KJs försvunna ryggsäck? S.1956
Finns det några som helst sätt att ta reda på om hon verkligen utfört oralsex med honom?
Har skl kollat detta? Vad blev svaret? Går det att kolla.
Bilen har använts av andra tidigare, William, snodde bilen och körde sönder den.
Kan det tyda på att han är väldigt godtrogen och slarvig med sin bil? S.1925
Han låser heller inte dörren till hemmet, någon gång verkar det som.

Det är enkelt att plantera bevis hos en som har asperberger och verkligen inte har koll på detaljer.
FÖRUTOM inom det intresseområdet som omsluter hans hjärna, i detta fall vapen och softairgun.
VB säger till JKB via Facebook att "Micke" hotat henne till Livet.S.1096
Enligt polisen så har VB försökt att ringa 112 (men samtalet kopplas inte upp för det kommer in en stjärna efter 112), och konfronterar KJ med detta i förhör. Men frågan är om VB hade 112 inlagt i sin telefonbok? som just 112, och då är första numret i telefonboken.
Min första kontakt i min telefonbok har jag ringt upp många gånger utan att veta om det.

Mer ska benas ut inom kort, exempelvis det styrelsemötet på söndagen som inte blev av.

En annan intressant fråga;
Får man se i fupen om och vilka som skickat sms till VB under tiden hon var försvunnen?
Jag menar att ÄVEN fast man inte villa ha ett förhållande med henne så skulle det ju ändå
vara intressant att veta om hon smitit iväg eller blivit mördad.
Så MB har ju all anledning att bara höra med henne var hon är, eller att hon är i livet.
Det vill säga om han nu inte visste att hon var mördad, och att ett sms gör ingen skillnad.
Likaså gäller det KJ. Har han ringt eller smsat hennes telefon mellan den 4/5--20/5
Morsan och farsan lär ju ha ringt.

Jag säger så här;
Sätt in ett team från en annan stor stad som har lång erfarenhet av förhör, och INTE känner en enda av de inblandade. Förr eller senare kommer det fram vilka MB/AN känner privat. De verkar ha satt skräck i många däruppe. Kungen och hans familj.

Ju fler detaljer som kommer fram angående mordet, desto mindre tror jag det är KJ.
Skulle han tvätta benen rena? skulle han kunna planerat detta?
Javisst, men troligtvis inte.

Det är precis som en film. En har bevisen emot sig, men den andra har motivet och modet, kraften att utföra detta mord.
Vem är mördaren? En oorganiserad kille med aspberger, eller karateläraren som stoppat in den alldelses för många gånger i fel hål. Och nu i en tjej som blev "låst" vid sin älskare. Hon blev helt klart ett mycket stort hot gentemot familjefadern MB. Det sista han ville var att alla skulle få reda på detta. Det skulle ALDRIG få hända...det blev helt enkelt för mycket.
För min del undrar jag bara om MB har hotat KJ till att hålla tyst. Och att båda är inblandade.

Vi får se, det kommer bli svårt för KJ att ta ett straff för MB. Och det kommer bli svårt för AN att hålla tyst om vad MB egentligen gjort (om han nu gjort ngt).

Att det är en helt utomstående person med behov av att stycka, ser jag som mindre troligt. Skulle han tvätta benen? och hålla på att gömma dem alternativt flytta dem? Nja..inte...

Allt det strulet är gjort för att förhindra upptäckt så länge som möjligt, och få folk att offret kanske rymt hemifrån, hela vägen till Thailand...för att slippa obehaget hemma i byn...
Det var meningen att hon aldrig skulle hittas...men något gick snett.

En hel del interessanta iaktagelser
Citera
2013-10-25, 02:07
Medlem
Citat:

Nej inte vad jag sett. Hade varit väldigt intressant.
Men någon psykisk press tror jag inte det var för honom. Tror faktiskt inte han brydde sig eller rättare sagt, han hade inte tid att bry sig. VGs tappra försök kan liknas vid myggbett och inget man dödar någon för.
MB har väl jakt-licens? Hugger en jägare 14 icke dödande stick innan han hugger det som dödar?
Citera
2013-10-25, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Taxi satt dom i så hur kom VB in i den? Tiden sen hon gick 21.00 från den misstänkte gärningsmannen.
Så hur får du ihop allt ? Är det så att du inte kan sortera rätt gärningsman eftersom du kallar MB för GM:

Du får nog ha teknisk bevisning inte fantasier om en som inte är misstänkt. Är det svårt att inse vem som är åtalad?

MB skulle det förstås vara. Episoden när VB hade placerat sig i förarsätet var vid ett tidigare tillfälle när MB och AN skulle åka hem från jobbet. AN fick mer eller mindre bryskt be henne kliva ur bilen.

(Detta framgår av förhör med AN.
Citera
2013-10-25, 02:17
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound1
Sabaki är en traditionell japansk kniv som används för att skilja köttet från ben

Benämningar inom karate. Ashihara- eller Tai-karate

http://en.wikipedia.org/wiki/Tai_sabaki
http://www.ashiharakarate.org/html/this_is_sabaki.html
http://www.ashiharakarate.org/html/what_is_sabaki_.html

kuk vet jag inte vad det blir översatt från Thai, men det kan vara namnet på nån övning/kata.
Tex Ban Ton Kuk ligger i Chiang Mai så det är inte så spännande som det låter.

Japansk kniv var nytt för mig dock. Då blir det ju mer intressant, men det var ju i samband med att VB blev trött så jag tror nog på karaten.
Citera
2013-10-25, 02:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Du får nog ha teknisk bevisning inte fantasier om en som inte är misstänkt. Är det svårt att inse vem som är åtalad, och hur oseriöst är det att peka ut oskyldiga människor som styckmördare`.

Herregud vilket trams
.-

Om du vill tas på allvar...Ta du och förklara varför MB och AN i TVÅ förhör anger 1 til 1 1/2 timmes skillnad på tidspunkten för taxi hemresan den 4 Maj.

Och förresten så har jag har aldrig anklagat MB och/eller AN, jag har enbart upplyst om att tiderna dom anger för hemfärden INTE stemmer als.

OCH...Det enda sättet man kan förhålla sig seriöst til detta fall är at ha "an open mind"!!!
Citera
2013-10-25, 02:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Citat:
MB skulle det förstås vara. Episoden när VB hade placerat sig i förarsätet var vid ett tidigare tillfälle när MB och AN skulle åka hem från jobbet. AN fick mer eller mindre bryskt be henne kliva ur bilen.

(Detta framgår av förhör med AN.

Det är bra om du kan citera var du tar dina stycken ifrån och sen får du skriva MB inte Gm.
Du får gärna spalta upp vilken teknisk bevisning eller underlag du har för att peka ut oskyldiga så som MB: Räcker det inte med att media har rapporterat om hur folk hängs ut i den här tråden?

FUP 1114
Citat:
Jag sa att du måste gå ut för vi skall köra med bilen, då reste hon sig till sist sakta upp och så gick hon iväg sakta.

Och vi började diskutera jag och M*kke, varför sitter hon bakom bilen, men varför sitter hon
utanför restaurangen och bredvid bilen och vill prata med dig.

Det är i sig inget konstigt eftersom han ljög om att han va gift.
Så det gör inte MB till en mördare direkt.,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in