2013-10-25, 02:13
Medlem
Stompzs avatar
Min laptop har sen länge haft en 100% defekt skärm, men innan den var helt sönder så hade jag den uppkopplad till min tv, som har vga-uttag, och hade den inställd på att endast använda min tv-skärm som primärskärm.

Men nu har vga-uttaget i min laptop gått sönder på något vänster, det funkar bara inte. Så istället för att reparera dator eller köpa en ny tänkte jag köpa en sådan:

http://www.kjell.com/sortiment/dator...l-dator-p98392

Så att jag igen kan koppla upp den till min tv-skärm igen. Men kjell&co ligger 1 timma bort så måste vara säker på att detta kommer att funka innan jag sticker dit.

Så min fråga är ifall det är så att jag kommer få bild på min skärm direkt eller om tanken är att man måste göra den inställningen på laptopens skärm? Jag minns faktiskt inte. Annars är det då fan inte mycket jag kan göra.
Citera
2013-10-25, 02:17
Medlem
Napis avatar
Kompis, det är dags för en ny dator.
Citera
2013-10-25, 09:39
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stompz
Så min fråga är ifall det är så att jag kommer få bild på min skärm direkt eller om tanken är att man måste göra den inställningen på laptopens skärm? Jag minns faktiskt inte. Annars är det då fan inte mycket jag kan göra.

Nej. Drivrutiner måste installeras innan du får någon bild. Det gäller ALLA externa grafikkort du kan hitta.
Alltså måste du ha en fungerande skärm (eller någon form av fjärrskrivbord) för att kunna aktivera det.

Dessutom, ett sådant där kort är väldigt långsamt. Det duger för kontorsgöromål, men inte mycket mer.
Citera
2013-10-25, 13:34
Medlem
Stompzs avatar
Allright tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in